کلاهبرداری اینترنتی از داخل زندان

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم در غرب استان تهران از دستگیری باند کلاهبردار اینترنتی که از زندان اقدام به کلاهبرداری از پزشکان می‌کردند خبر داد.

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم در غرب استان تهران از دستگیری باند کلاهبردار اینترنتی که از زندان اقدام به کلاهبرداری از پزشکان می‌کردند خبر داد.

سرهنگ جعفر علیزاده با اشاره به دستگیری دو متهمی که از افراد معتبر در بعضی از مشاغل پزشکی، خدماتی کلاهبرداری می‌کردند اظهار داشت: بر اساس مدارک و اطلاعات رسیده از پلیس فتای یکی از استان‌های غربی کشور، مبنی بر اینکه باندی از طریق اینترنت اقدام به کلاهبرداری از افراد معتبر در بعضی از مشاغل پزشکی، خدماتی می کنند، در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

علیزاده در مورد دستگیری دو نفر از متهمین این باند کلاهبردار توسط مأموران پلیس فتا این شهرستان افزود: پس از تحقیق و اقدامات اطلاعاتی دو متهم بنام های "د-ب" و"س-ب" در یکی از شهرک‌های اطراف شهر رباط کریم دستگیر شدند.

این افراد پس از دستگیری از اعمال مجرمانه خود ابراز بی‌اطلاعی می‌کردند اما وقتی با آثار متعدد جرم خود و مدارک و شواهد موجود روبرو می‌شوند مجبور به اعتراف شدند.

به گزارش تسنیم، وی در مورد اعترافات و نحوه کلاهبرداری متهمین بیان داشت: دستگیرشدگان از طریق متهم سوم این پرونده با باند مورد نظر آشنا شده بودند، به شکلی که سر دیگر این کلاهبرداری داخل زندان بوده و از آنجا هدایت می‌شده؛ همچنین دو زندانی که از داخل زندان این شبکه را هدایت می‌کردند، افراد حقیقی و شرکت‌های حقوقی را به عنوان قربانی شناسایی می‌کردند و با قیمت‌های بالا جهت ارایه خدمتشان تحریک م‌ کردند.

اعضای این باند با شگردهای مختلف سوژه‌های خود را به سیستم بانکی و عابر بانک کشانده و با روش‌های متعدد اینترنتی حساب‌های بانکی آنان را سرقت می‌کردند.

علیزاده در ادامه این خبر اضافه کرد: اعضای این باند جهت اینکه از خود رد پایی باقی نگذارند، سه زن که دارای مشکلات اقتصادی بودند را اغفال کرده و حساب‌های بانکی را به نام آنها افتتاح کرده بودند و طی مراحل مختلف مبالغ واریزی انتقال یافته را از آنان دریافت می‌کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم در پایان با بیان اینکه طی اعتراف دستگیرشدگان تاکنون دویست میلیون ریال از طریق کلاهبرداری شده است، گفت: کلیه اعضای این باند شناسایی و عملیات‌های آنان ادامه دارد و به کلیه شهروندان نیز توصیه می‌شود در قراردادهای کاری خود به خصوص در فضای مجازی دقت لازم را داشته باشند و با انجام تحقیقات بیشتر در مورد طرف مقابل خود، مورد سوء استفاده این شیادان اینترنتی قرار نگیرند.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
کلاهبرداری اینترنتی از داخل زندان
تسهیل گستر 28 بهمن 1392
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


گوگل دومین شرکت باارزش آمریکا شد
گوگل با پشت سر گذاشتن شرکت سهامی نفت اکسون به دومین شرکت باارزش بازار سرمایه ایالات متحده تبدیل شد.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو