لینک‌سازی موفقت‌آمیز

راهکارهای متفاوتی برای کمک به صاحبان وب سایت‌ها عرضه می‌شوند که هر یک مزایا و معایبی دارند. یکی از مشهورترین این راهکارها، خلق لینک به وب سایت‌های دیگر است. شما هم در گشت و گذارهای اینترنتی خودتان، به وفور از لینک‌ها استفاده می‌کنید و شاید ناخودآگاه بسیاری از نکات کلیدی سئو را فهمیده باشید
همه آن‌هایی که وب سایتی در اینترنت به راه انداخته‌اند، در ابتدای کار و یا انتهای کار!، یک چیز می‌خواهند و آن افزایش تعداد بازدیدکنندگانست . هر قدر که وب سایت بیشتر به روش و تبلیغات و بازاریابی آنلاین بپردازد، افزایش شمار بازدیدکنندگان و یا به بیان دقیقتر افزایش تعداد بازدیدکنندگان هدف، اهمیت بیشتری خواهد یافت. لازم به گفتن و تاکید نیست که مشتری ارباب فروشنده است و کسی که دوام و رشد یک کسب و کار را تضمین می‌کند هم، خود اوست. کسب و کار واقعی و آنلاین از این حیث یکسان هستند .

راهکارهای متفاوتی برای کمک به صاحبان وب سایت‌ها عرضه می‌شوند که هر یک مزایا و معایبی دارند. یکی از مشهورترین این راهکارها، خلق لینک به وب سایت‌های دیگر است. شما هم در گشت و گذارهای اینترنتی خودتان، به وفور از لینک‌ها استفاده می‌کنید و شاید ناخودآگاه بسیاری از نکات کلیدی سئو را فهمیده باشید .

بسیاری از مالکان وب سایت‌ها فکر می‌کنند که این روش دیگر چندان مفید و پاسخگو نیست و بهتر است روش‌های بهتری را برای افزایش ترافیک وب سایتشان، امتحان کنند. ولی این طور نیست. لینک‌ها هنوز هم از کارآمدترین روش‌ها برای افزایش ترافیک سایت و کسب رتبه بهتر از موتورهای جستجو هستند. ولی چگونه باید عمل کنید؟

در این‌جا یک پروسه چهار مرحله‌ای ساده آورده‌ایم که برای افزایش میزان موفقیت لینک‌های شما، مفید و کاربردی‌اند :

اول این که همه می‌دانند بررسی، مطالعه، کنکاش و تحقیق پروسه‌هایی هستند که انجامشان قبل از آغاز هر کاری توصیه شده و در دنیای کسب و کار به مراتب کلیدی‌ترند. در کسب و کار اینترنتی و در مقوله لینک ساختن و تبادل آن‌ها، شناختن فضای اطراف و مطالعه وب سایت‌های دیگر ضروری و حیاتیست. بسیار می‌بینیم که شخصی سعی دارد با وب سایت دیگری لینک بسازد ولی اصلا توجه ندارد که این وب سایت نمی‌تواند برای وب سایت او مفید باشد چرا که نقاط مشترک حیاتی و کلیدی با هم ندارند. حال، هر قدر هم که با این سایت، لینک رد و بدل کنید، حاصلی نخواهد داشت .

وب سایت‌های مقابل نباید رقیب کسب و کارتان باشند ولی باید شما و آن سایت، بازدیدکنندگان و مشتریان مشترکی داشته باشید. برای یافتن این چنین سایت‌هایی، فکر کنید و ببینید که ممکن است بازدیدکننده شما، پیش از ورود به این سایت، چه وب سایت‌های دیگری را دیده باشد؟

وقتی که کالا و خدمات شما را می‌بیند، به یاد چه چیزهای دیگری می‌افتد؟ ممکن است بخواهد چه چیزهایی دیگری هم بخرد؟ دقیق فکر کنید که آیا فکر خریدن این کالا و خدمات بعد از مشاهده سایتتان به ذهن بازدیدکننده خطور می‌کند یا پیش از آن هم به دنبالش بوده و در جستجوهای اینترنتی خود، وب سایت شما را باز کرده و کالایی را می‌بیند که مشابه و بسیار نزدیک به آن است. جواب این سوال‌ها می‌توانند وب سایت‌هایی که ممکن است لینک ساختن با آن‌ها سودمند باشد را نشانتان دهند .

در ضمن اگر با وب سایت‌هایی که خیلی به شما شباهت دارند، لینک بسازید هم اقدام بیهوده‌ای خواهد بود که می‌تواند درست مثل همکاری با سایت‌هایی نامرتبط، وقت و پولتان را هدر دهد. افق دیدتان را وسیع تر کنید ولی نه آن قدر وسیع که وب سایت‌هایی بی‌ربط به کارتان را برای لینک ساختن انتخاب نمایید .
مرحله بعدی اینست که به لینک وب سایت مقابل هم توجه کنید. بعضی اوقات صاحبان وب سایت‌ها با وب سایت‌های مورد نظرشان لینک می‌سازند ولی در ابتدا لینک و مشخصات آن‌ها را روی سایتشان قرار نمی‌دهند. فرض کنید که شما با وب سایتی توافق کرده‌اید و قرار است از این وب سایت پربار و مفید لینک رد و بدل شود. این شما هستید که از او تقاضای برقراری لینک نموده‌اید و او اجازه داد که یک لینک از وب سایت شما روی صفحه اصلی سایتش قرار گیرد پس، در آغاز شما باید لینک را طراحی و خلق کنید نه او. با این کار می‌توانید به راحتی با وب سایت مقابل ارتباط برقرار ساخته، نشان دهید که از این فرصت به خوبی استفاده کرده‌‌اید و توضیحات مختصر و روشنی نوشته‌اید و یک لینک موفق را به سویشان ایجاد نموده‌‌اید .

مسئله بعد این است که اگر می‌خواهید با این وب سایت‌های موردنظر ارتباط برقرار کنید و خواسته‌تان را مطرح نمایید، یک ایمیل کوتاه، مفید و روشن بنویسید و فقط به نکات اصلی و کلیدی و مورد نیاز اشاره کنید. شاید هم بخواهید به شماره تلفنی که در وب سایت آمده تلفن بزنید. ایده فوق‌‌العاده و کارآمدی به نظر می‌رسد ولی بهتر است که در دنیای مجازی با روش‌های مجازی ارتباط برقرار کنید .

گاهی ممکن است با وب سایتی لینک بسازید و لینک آن‌ها را بر روی صفحه اصلی وب سایتتان ایجاد کنید ولی ببنید که مدتی گذشته و آن‌ها هنوز لینک شما را در سایت قرار نداده‌اند. این اتفاق، نادرنیست و همه صاحبان تازه‌کار وب سایت‌ها به آن برمی‌خورند. ناامید نشوید و یک بار دیگر برایشان ایمیل بزنید و بگویید که لینک آن‌ها روی وب سایت شما فعال است و حالا منتظر پاسخشان هستید .

یک نکته که باید همواره به یاد داشته باشید، راجع به مضمون و لحن این ایمیل‌هاست. هرگز به این وب سایت‌ها هشدار ندهید که اگر لینک شما را نسازند. لینک آن‌ها را از وب سایتتان حذف خواهید نمود. این جملات تاثیری منفی و گاه بر عکس خواهد گذاشت .

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
لینک‌سازی موفقت‌آمیز
تسهیل گستر 09 تیر 1388
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


یک وجب خاک اینترنت برای تبلیغات شما
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو