راهنما

خوش آمدید!

این تالار گفتگو در خصوص محصولات و خدمات تسهیل گستر و نرم افزار سازمان یار ( قدرت گرفته از Odoo ERP ) ایجاد شده است.

سوال بپرسید و به بحث و گفتگو بپردازید، مطالب و ایده های خود را به اشتراک بگذارید، پروفایل حرفه ای خود را ایجاد کنید، به دغدغه های مطرح شده در کیفی ترین شکل ممکن پاسخ دهید و شبکه ارتباطی خود را گسترش دهید.

0

تفاوت انواع سطوح دسترسی ماژول انبار

در odoo erp در ماژول انبار برای کاربران دو سطح دسترسی وجود دارد: کاربر و مدیر، تفاوت این دو سطوح دسترسی در چیست؟

تصویر پروفایل
انصراف
1 پاسخ
0
بهترین پاسخ

در ماژول انبار (Inventory) در Odoo، دو سطح دسترسی اصلی تعریف شده است: User (کاربر) و Administrator (مدیر). این سطوح دسترسی، توانایی کاربران در استفاده از امکانات و مدیریت تنظیمات انبار را تعیین می‌کند. در ادامه، جزئیات هر سطح و تفاوت‌های آن با ذکر مثال ارائه شده است:

1. User (کاربر)

امکانات:

  • دسترسی محدود به عملیات اجرایی مرتبط با انبار.
  • ایجاد و مدیریت عملیات انبار شامل دریافت (Receipts)، تحویل (Deliveries)، و جابه‌جایی‌های داخلی (Internal Transfers).
  • امکان مشاهده اطلاعات محصول، مانند موجودی فعلی و پیش‌بینی‌شده.
  • توانایی اجرای قوانین تأمین مجدد (Reordering Rules) و تأیید سفارش‌های انبار.

محدودیت‌ها:

  • نمی‌تواند تغییرات یا تنظیمات سیستمی ایجاد کند.
  • دسترسی به تنظیمات پیشرفته مانند تعریف مسیرها (Routes)، قوانین جابه‌جایی (Rules)، یا واحدهای انبار (Warehouses) ندارد.

مثال عملی: یک کاربر انبار مسئول دریافت کالاهای تأمین‌کننده است. این کاربر می‌تواند:

  1. سفارش دریافت (Receipt) جدید ایجاد کند.
  2. محصولات دریافتی را تأیید کند.
  3. اطلاعات موجودی محصولات را مشاهده کند.
  4. اما نمی‌تواند مسیر خاصی برای کالاهای دریافتی تنظیم کند یا واحد انبار جدیدی اضافه کند.

2. Administrator (مدیر)

امکانات:

  • دسترسی کامل به تمامی تنظیمات و عملیات ماژول انبار.
  • امکان ایجاد و مدیریت تنظیمات پیشرفته مانند:
    • تعریف مسیرهای سفارشی (Custom Routes) برای محصولات.
    • پیکربندی قوانین جابه‌جایی و قوانین تأمین مجدد.
    • تعریف انبار و مکان‌های ذخیره‌سازی.
  • دسترسی به گزارش‌های جامع انبار و ابزارهای تحلیلی.
  • مدیریت کاربران و تعیین دسترسی‌های مربوط به ماژول انبار.

مثال عملی: یک مدیر انبار مسئول راه‌اندازی و مدیریت تمامی فرآیندهای انبار است. این مدیر می‌تواند:

  1. قوانین سفارشی ایجاد کند، مانند ارسال خودکار سفارشات خرید هنگامی که موجودی کمتر از حد مشخصی است.
  2. تنظیمات انبارها را تغییر دهد تا فرایندهای تحویل بهینه شوند.
  3. گزارش‌هایی برای تحلیل موجودی و عملکرد انبار ایجاد کند.

تفاوت‌های کلیدی بین User و Administrator:
ویژگی
User (کاربر)Administrator (مدیر)
ایجاد و تأیید عملیات انباربلهبله
دسترسی به تنظیمات انبارخیربله
تعریف مسیرها و قوانین تأمینخیربله
ایجاد انبار جدیدخیربله
دسترسی به گزارش‌های جامعمحدودکامل


توصیه برای انتخاب دسترسی:

  • User: مناسب برای کاربران اجرایی انبار که با عملیات روزانه سر و کار دارند.
  • Administrator: مناسب برای مدیران ارشد یا تیم‌های IT که مسئول راه‌اندازی، بهینه‌سازی و مدیریت کلیه فرآیندها و تنظیمات هستند.

تصویر پروفایل
انصراف

پاسخ شما

سعی کنید یک پاسخ اساسی ارائه کنید. اگر می‌خواهید در مورد سؤال یا پاسخ نظر دهید، کافیست از ابزار نظردهی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که همیشه میتوانید پاسخ‌های خود را اصلاح کنید - نیازی نیست یک سؤال را دو بار پاسخ دهید. همچنین لطفاً رأی دادن را فراموش نکنید - این کار کمک می‌کند بهترین سؤال و جواب‌ها را انتخاب کنیم!

ارتباط با ما +
چت آنلاین
متأسفانه اعضای تیم پشتیبانی در دسترس نیستند. لطفاً بعداً مراجعه نمایید.متأسفانه اعضای تیم پشتیبانی در دسترس نیستند. لطفاً بعداً مراجعه نمایید.
متأسفانه اعضای تیم پشتیبانی در دسترس نیستند. لطفاً بعداً مراجعه نمایید.متأسفانه اعضای تیم پشتیبانی در دسترس نیستند. لطفاً بعداً مراجعه نمایید.متأسفانه اعضای تیم پشتیبانی در دسترس نیستند. لطفاً بعداً مراجعه نمایید.متأسفانه اعضای تیم پشتیبانی در دسترس نیستند. لطفاً بعداً مراجعه نمایید.
متأسفانه اعضای تیم پشتیبانی در دسترس نیستند. لطفاً بعداً مراجعه نمایید.متأسفانه اعضای تیم پشتیبانی در دسترس نیستند. لطفاً بعداً مراجعه نمایید.متأسفانه اعضای تیم پشتیبانی در دسترس نیستند. لطفاً بعداً مراجعه نمایید.متأسفانه اعضای تیم پشتیبانی در دسترس نیستند. لطفاً بعداً مراجعه نمایید.
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواس​​​​ت مشاوره یا دمو