10 روش براي کاهش زمان لود صفحات وب

زمان لازم براي باز شدن صفحات وب از دغدغه هاي اصلي صاحبان وب سايت ها است. اين مقاله را بخوانيد تا با ده روش موثر در ارائه سريعتر صفحات آشنا شويد.
زمان لازم براي باز شدن صفحات وب از دغدغه هاي اصلي صاحبان وب سايت ها است. اين مقاله را بخوانيد تا با ده روش موثر در ارائه سريعتر صفحات آشنا شويد.

1 – استفاده از scriptهاي خارجي:

اگر مي خواهيد از دستورهاي script در صفحات مختلف وب سايت خود استفاده مي کنيد، بهترين ترفند استفاده از script هاي خارجي است. اين بدان معني است که دستورات javascript از منابع ديگري لود شود.

مثلا:

اين راه کمک مي کند تا مرورگر script را ذخيره (cache) کند و بارها و بارها آن را بخواند.

2- کاهش درخواست هاي HTTP

فرض کنيد لود هر آيتم به روي وب سايت شما حدود دو دهم ثانيه زمان بگيرد. پس اگر سايت شما بطور همزمان 10 عکس رو لود کند، صرف نظر از اين که آيتم ها ، استايل شيت، عکس، يا اسکريب باشند زماني حدود دو ثانيه طول خواهد شد. بنابراين بايد تلاش کنيد تا از اين درخواست هاي HTTP کاسته شود.

مثلا در بخش فوتر سايت که سهم عکس زياد است بايد با استفاده از روش هايي مثل imagemap بخش زيادي از درخواست هاي HTTP را کم کنيد.

3- به سايت هاي ديگر وابسته نباشيد

اگر به سايت هاي ديگر وابسته هستيد مطمئن باشيد که سرعت لود صفحات شما زياد مي شود. اگر وب سايت شما از مولفه هاي مختلفي تشکيل شده که از روي سايت هاي ديگر اجرا مي شود حتما سرعت لود صفحات کم خواهد شد چون ممکن است سرورهايي که به آن وابسته ايد، درخواست هاي HTTP زيادي داشته باشند.

4- بهينه سازي عکس ها

هميشه از گزينه save for web براي کم کردن حجم عکس هاي وب استفاده کنيد. اين گزينه را مي توانيد در برنامه هايي مانند فتوشاپ ببينيد.[مروري بر گرافيك وب - 1]

5- فاصله اضافي را حذف کنيد

منظور از فاصله اضافي در اينجا فاصله هاي بلااستفاده اي است که مابين کدهاي صفحه وجود دارد. حذف کردن تب ها و فاصله هاي اضافي از کدها يعني کم کردن بايت هاي اضافي که کاربردي ندارند. حتما اين کار را انجام دهيد و ببيند که چقدر در زمان لود صفحه شما موثر خواهد بود.

6- استفاده از CSS و بهينه کردن CSS

CSS مي تواند مهم ترين تاثير را در زمان لود صفحات داشته باشد. مرورگر مي تواند تمامي فرمت ها و استايل هاي صفحات شما را ذخيره کند و بارها و بارها آنها را نخواند. در ضمن مطمئن شويد که CSS اي تر و تميز و مرتب داريد. مي توان از www.cleancss.com استفاده کرد تا بخش هاي شبيه به هم را ادغام، کدهاي بي استفاده را شناسايي و فواصل اضافي از بين کدهاي شما را حذف کند.

7- اسلش را فراموش نکنيد

وقتي کاربران به سراغ لينک يا صفحه اي خواص مثل اين آدرس بروند www.hamshahrionline.ir/Contact سرور ناگزير از ساختن صفحاتي با اين محتوا است.

اما اگر يک (/) به انتهاي آدرس اضافه شود (www.hamshahrionline.ir/Contact) آنگاه سرور دقيقا مي داند چه چيزي مورد درخواست کاربر بوده و در کاهش زمان لود بسيار موثر است.

8- کدام فرمت عکس استفاده شود؟

شما بايد از دو فرمت GIF و PNG براي عکس هاي خود استفاده کنيد. فرمت GIF بيشتر در مواردي که از رنگ تخت استفاده شده کاربرد دارد مانند لوگوها و دگمه ها.

PNG نيز مانند GIF فرمت ساده اي است که از تعداد رنگ هاي بيشتري پشتيباني مي کند. JPEG فرمتي است که بيشتر مناسب عکاس ها و عکس هايي است که مي خواهند رنگ واقعي داشته باشند.

9- از تگ هاي عرض و ارتفاع غافل نشويد

تگ هاي عرض و ارتفاع براي عکس ها بسيار مهم است. اين تگ ها براي مرورگر مشخص مي کند که چه فضايي از صفحه به عکس اختصاص دارد و از ابتدا تا زمان لود کامل فضاي کافي براي عکس را کنار مي گذارد و با سرعت بيشتري مي تواند ساير عناصر صفحه را لود کند. بنابراين هرگز از اين تگ گذاري غافل نشويد.

10- استفاده از Cache هم از مواردي است که مي تواند در لود سريعتر صفحات کمک زيادي بکند

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
10 روش براي کاهش زمان لود صفحات وب
تسهیل گستر 21 تیر 1388
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


لينوکس چيست؟
لينوکس به خودى خود، يک هسته (Kernel) است. هسته، بخش اصلى سيستم‌عامل را تشکيل مى‌دهد که کار آن کنترل داده‌ها، مديريت حافظه، سخت‌افزار، ورود و خروج داده‌ها و تمامى موارد اصلى سيستم‌عامل مى‌باشد.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو