تفاوت سایت های استاتیک و داینامیک

در این مقاله قصد داریم به تفاوت سایت های داینامیک و استاتیک بپردازیم پس با تیم طراحی سایت تسهیل گستر همراه باشید

در این مقاله قصد داریم به تفاوت سایت های داینامیک و استاتیک بپردازیم پس با تیم طراحی سایت تسهیل گستر همراه باشید:

اول باید تعریف کنیم که:

سایت استاتیک یا ایستا چیست؟

سایتی که سیستم مدیریت محتوا نداشته باشد و کسی که با طراحی سایت آشنایی نداشته باشد نتواند آن را مدریت کند! یعنی قادر نباشد تا مطلبی در سایت اضافه کند!

سایت داینامیک یا پویا چیست؟

سایت داینامیک یا پویا سایتی است که دارای پنل مدیریت است و یک سیستم مدیریت محتوا دارد و هر کسی می تواند در آن مطلب اضافه کند یا حذف کند! فرد بتواند بخشی به سایت اضافه کند و یا تصاویر دلخواه خود را در سایت قرار دهد!

تفاوت سایت های استاتیک و داینامیک چیست؟

سایت های استاتیک یا ایستا به منظور خاصی طراحی می شوند گاهی شما فقط قصد معرفی چیزی را دارید! و نمی خواهید هرروز به سایت خود مطلبی اضافه کنید! مثلا سایت یک فیلم سینمایی که برای معرفی فیلم و عوامل آن طراحی شده لازم نیست هر روز بروزرسانی شود!! و خدماتی هم به کاربران نمی دهد که بخواهد بروز شود! البته اگر مالک سایت بخواهد تغیراتی در سایت داشته باشد لازم است این را با طراح در میان بگذارد و خودش در صورت نداشتن تخصص در این زمینه نمی تواند تغییری در سایت ایجاد کند! این بروز رسانی ها هم دارای هزینه خواهند بود!

اما سایت های پویا یا داینامیک به گونه ای طراحی می شوند که کابر عادی بتواند آن را بروزرسانی کند و دارای یک سیستم مدیریت هستند. هزینه طراحی این گونه سایت ها بیشتر از سایت های استاتیک است!

فواید و معایب سایت های استاتیک:

سایت های استاتیک دارای فوایدی هستند مثل طراحی کم هزینه! ،و محتوای کمی می خواهد و همچنین دارای امنیت بالایی نیز هستند! اما این سایت ها دارای معایبی هم هستند مثل هزینه های زیاد آپدیت سایت! مدیر سایت قادر نخواهد بود آن را مدیریت کند! وقت گیر بودن جهت ایجاد تغییرات در سایت!

فواید و معایب سایت های داینامیک:

دارای یک سیستم مدیریت محتوا هستند! که این سیستم مدیریت محتوا انسان را قادر می ساز تا بتواند سایت خود را مدیریت کند! هر وقت بخواهد بتواند مطلبی به سایت اضافه یا کم کند! یا اینکه محصولی را به فروش برساند! و بتواند سایت خود را در گوگل معرفی کند و کاربران خود را افزایش دهد! و هزاران فایده دیگری که از طریق سیتم مدیریت محتوا می تواند بدست بیاورد!

اما اگر این سایت ها به درستی طراحی نشوند همیشه امنیتشان در خطر خواهد بود و هر لحظه ممکن است وبسایت از سرویس خارج شود! بخصوص باید در قسمت دیتابیس سایت کدنویسی خوبی صورت بگیرد تا مانع نفوذ مزاحمین و هکرها شود!

هر کدام از سایت های داینامیک و استاتیک کاربرد خود را دارند شما به عنوان کسی که می خواهید سفارش طراحی سایتی را دهید باید به این نکته توجه کنید که چه چیزی از سایت خود می خواهید!

شرکت طراحی سایت تسهیل گستر با ارائه خدماتی چون طراحی سایت در تبریز و کل کشور  در زمینه طراحی سایت داینامیک با سیستم مدیریت محتوا مجنتو (آلوریار) و ادوو (سازمان یار) ، جهت انجام پروژه های طراحی سایت شما با رزومه قوی در خدمت شماست . همکاران ما مشتاقانه منتظر تماس شما هستند .

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
تفاوت سایت های استاتیک و داینامیک
تسهیل گستر 20 مرداد 1397
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


۲۲ نکته برای طراحی موثر و بهینه وب سایت تجارت الکترونیک که برای افزایش فروش به شما کمک می کند - قسمت اول
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو