چند رسانه ای و وب سایتها

تقویت غیر قابل انکار تمامی سرگرمی هایی که بوسیله چند رسانه ای ها ایجاد شده است وجه عمومی وب را برای ما محبوب تر کرده است
تقویت غیر قابل انکار تمامی سرگرمی هایی که بوسیله چند رسانه ای ها ایجاد شده است وجه عمومی وب را برای ما محبوب تر کرده است. ویدئو ، انیمیشن و صدا تاثیر گذار است، و همه اینها زمانی آغاز شد که چند رسانه ای ها به عنوان بستر بزرگی از فن آوری اطلاعات توسعه پیدا کرد و سرگرمیهای جذاب زیادی به رسانه ای که بطور نسبی یک رسانه بر پایه اطلاعات می باشد اضافه شد .

متاسفانه استفاده نادرست از چند رسانه ای ها برای کاربران و توسعه دهندگان وب ایجاد یاس و نا امیدی میکند . رشد سریع تکنولوژی های جدید باعث می شود که یک چند رسانه ای چیزی بیشتر از یک پیامد اخلاقی برای توسعه دهندگان وب به محسوب شود . شما نه فقط باید تکنولوژی امروزی در دسترس را بدانید بلکه نیاز دارید که آنچه را که بعدها در اختیارتان قرار می گیرد را احساس کنید . وقتی به این مهم دست یافتید باید تصمیم بگیرید و بیاموزید که تاثیرات کدام تکنولوژی در آینده بهتر و موفق تر است . بعلاوه باید در نظر بگیرید که کدام تکنولوژی چند رسانه ای برای نیازهای کاربرانتان بهتر عمل می کند و مناسب تر است.

● چند رسانه‌ای و وب سایتها 

برنامه ریزی کلید موفقیت در ایجاد چند رسانه ای برای وب سایت می باشد . هر چند که زمانی بیش نیست که چند رسانه ای ها ایجاد شده اند اما به کاربردن آن در وب بصورت یک علم کامل نیست .

بکار بردن چند رسانه ای ها بر روی وب با ابزارهای گوناگون و با تکنولوژی هایی امکان پذیر است که همیشه در دسترس نیستند . در این بخش شما می آموزید که چگونه یک چند رسانه ای مفید و کارا را ایجاد کنید . چند رسانه ای محبوبیت زیادی بر روی وب بدست آورده است زیرا پیشرفت آن در تکنولوژی اینترنت به شما این اجازه را می دهد که چند رسانه ای های مختلف را بر روی صفحات وب با هم ترکیب کنید .

این تکنولوژی ها توسعه دهندگان وب را به یک رقابت فرا می خواند . پیش بینی کنید که چگونه توسعه دهندگان با نمایش عکس العمل تکنولوژی هایی را بر روی سیستم های گوناگون و مرورگرهای متفاوت به نمایش در می آورند که این امر نیاز به برنامه ریزی و صبر و حوصله و مقدار زیادی آزمایش دارد .

● امکانات جاری :

امکانات جاری چند رسانه ای ها بر روی وب مشکل به نظر میرسند و یک طراح وب برای کاربرد این ابزارها و تکنولوژیها کوشش می کند . در آینده تکنولوژیهای جدیدی در گامهایی بلند و پر قدرت ظاهر خواهد شد به هر جهت طراحان امروزی با ۲ عامل بزرگ رو برو هستند که عبارتند از پهنای باند و حمایت مرورگر از تکنولوژی مورد نظر . برای استفاده و لذت از این تکنولوژی جدید به یک پهنای باند بالا و حمایت مرورگر از Plugins و تعداد خاصی از نرم افزارها نیاز داریم . بنابراین طراحان وب باید اندیشه کنند و فریب استفاده از تکنولوژیهای پر زرق و برق در صفحات خود را نخورند، زیرا کاربران استاندارد بر روی ارتباط Dialup هستند و مرورگرهای معمولی از هر نوع تکنولوژی نمی توانند حمایت کنند . این امر به آن معنی نیست که شما نتوانید از تکنولوژی جدید در صفحات خود استفاده کنید ولی باید مراقب باشید که در صورت استفاده خیلی از کاربران خود را محروم می کنید . اگر شما کاربران خود را تعریف کنیدو بدانید که کدام گروهها هستند که برای حمایت از تکنولوژی شما آماده می باشد، دیگر لازم نیست نگران ارتباط با بقیه کاربران خود باشید . بنابراین می توانید از تکنولوژی استفاده کنید که باعث توسعه و پیشرفت سایت شما باشد.

بیشتر تصمیمات درباره استفاده از چند رسانه ای ها که ما بعداً در مورد آنها بحث خواهیم کرد در طی برنامه ریزی در حین طراحی سایت در تبریز آماده می شوند.

● عامل زمان : 

برای بقیه افکار و انتخاب منابع بدون هیچ گونه محدودیتی برای کاربر یک الگوی جدید ایجاد میکند . برای مثال وقتی یک کاربر برای خرید یک کتاب یا مجله ثبت نام می کند یا مشترک میشود خود را درگیر کرده است چون شخص برای آن کتاب زمان و هزینه گذاشته است بنابراین ترجیح می دهد که به جای خرید کتاب دیگر همان کتاب را بخواند .

ولی در مقابل آن کاربران وب ترجیح می دهند که افکار خود را سریعاً تغییر دهند و به سایت دیگری مراجعه کنند .

به هر حال کاربران وب برای وقتشان سرمایه گذاری می کنند . تعیین مقدار زمان میانگینی که کاربران از وب استفاده می کنند مشکل است اما از نقطه نظر یک طراح زمان کاربران بسیار با اهمیت است و این زمان مشخص تا جایی باید محاسبه شود که بتوانید کاربران خود را نگهدارید . انتخاب صحیح چند رسانه ای به حفظ زمان بازدیدکنندگان کمک خواهد کرد و شانس بازدیدهای طولانی و عوامل بالقوه سایت را نیز افزایش می دهد.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
چند رسانه ای و وب سایتها
تسهیل گستر 21 تیر 1388
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


کتاب الکترونیکی چیست؟
کتاب الکترونیکی را به طور ساده می‌توان این گونه تعریف کرد: " ذخیره اطلاعات یک کتاب در قالب دیجیتال به صورتی که بتوان آن را بر روی صفحه کامپیوتر مشاهده کرد."
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو