چرا بازدیدکنندگان از سایت شما خرید نمی کنند ؟

شما با ذوق و شوق فراوان سایت فروش خود را راه اندازی می کنید . با زحمت زیاد موفق به جذب بازدیدکننده می شوید . بازدیدکنندگان به سایت شما مراجعه می کنند ، ولی از شما خرید نمی کنند . مشکل کار در کجاست ؟در این مقاله مشاور بازاریابی مدیر سبز به این موضوع می پردازد .

1- بازدیدکنندگان در هنگام سفارش ، احساس امنیت نمی کنند . به مشتریان یادآوری کنید که سیستم پرداخت شما کاملا امن است و اطلاعات آنها در معرض خطر قرار نخواهد گرفت. به آنها اطمینان دهید که آدرس ایمیل و مشخصات شخصی شما در اختیار دیگران قرار نخواهد گرفت .

2- صفحه فروش شما به اندازه کافی جذاب نیست . صفحه تبلیغاتی شما بجای ذکر مزایای محصول برای مشتری ، به تعریف از شما و یا ارائه مشخصات محصول پرداخته است . عنوان صفحه محصول ، برای مشتریان بازار هدف جذاب نیست . در صفحه محصول ، نظرات مشتریان راضی را ننوشته اید و یا گارانتی معتبری ارائه نکرده اید .

3- به بازدید کنندگان دلیلی برای بازدید دوباره سایت ارائه نکرده اید . معمولا بازدید کنندگان در بازدید اول خرید نمی کنند و حداقل باید چندین بار به سایت شما سر بزنند تا حاضر به خرید شوند . بهترین راه برای تشویق مشتریان به بازدید دوباره ، ارائه خبرنامه ای رایگان درباره کسب و کارتان است .

4- به بازدید کنندگان اطلاعات کافی درباره کسب و کار خود نداده اید . آنها در صورت شناختن شما و کسب و کارتان راحت تر خرید خواهند نمود . در سایت خود حتما بخشی بنام \\ " درباره ما \\ " داشته باشید و در آن قسمت ، مختصری از تاریخچه شرکت ، اطلاعات تماس و آدرس پستی خود را قرار دهید .

5- گزینه های کافی برای پرداخت ندارید . برای موفقیت باید تقریبا تمامی روش های پرداخت را پشتیبانی نمایید . روش های پرداخت مرسوم ، پرداخت آنلاین توسط کارت های بانکی عضو شتاب ، خرید پستی ، سفارش تلفنی و واریز به حساب هستند .

6- وب سایت شما حرفه ای بنظر نمی رسد . بهتریت حالت آن است که پسوند سایت com . باشد . مراجعه به قسمت های مختلف سایت باید بسیار آسان باشد . همچنین گرافیک سایت باید حرفه ای و وابسته به موضوع سایت شما باشد . برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت مدیر سبز مراجعه نمایید .

7- متن تبلیغاتی شما طوری است که مشتری مجبور به خواندن آن تا انتها نمی شود . اگر جایزه و یا هدیه ای ویژه در نظر می گیرید آنرا در انتهای صفحه درج کنید تا بازدیدکننده وادار به خواندن متن شود . تمامی اطلاعات مهم را در بالای صفحه قرار ندهید .

8- سایت شما برای افراد بازار هدف جذاب نیست . بازار هدف افرادی هستند که علاقه مند به خرید محصول مورد نظر هستند . برای کسب اطلاعات دقیق از علایق بازدیدکنندگان از رای گیری استفاده کنید . مثلا در صفحه اول سایت از آنان بپرسید که بدنبال چه نوع اطلاعاتی هستند . اگر سایت شما کفش فوتبال می فروشد و مطالب سایت طوری باشد که علاقه مندان به تماشای فوتبال را جذب کند ، هیچگاه فروش موفقی نخواهید داشت .

9- همواره در حال بهینه سازی اطلاعات صفحه محصول نیستید . برای نوشتن صفحه تبلیغاتی بی نظیر تنها یک راه وجود دارد و آن هم روش سعی و خطا است . بسیاری از فروشندگان یکبار اقدام به نوشتن مطالب صفحه محصول خود می کنند و سپس هیچگاه آنرا تغییر نمی دهند . برای افزایش فروش می باید همواره در حال بهبود صفحه محصول خود باشید .

10- هیچ دلیلی به بازدید کننده نمی دهید تا حس فوریت برای خرید در او ایجاد شود . بسیاری از بازدید کنندگان شاید به محصول شما علاقه مند باشند ، ولی خرید آنرا به بعد موکول می سازند ، و این تعویق تا زمانی ادامه پیدا می کند که به فراموشی سپرده می شود . بازدید کنندگان را ترغیب کنید تا هم اکنون خرید کنند و از جایزه و یا مزیتی ویژه برخوردار شوند .

شرکت تسهیل گستر به دلیل دارا بودن سابقه چندین ساله در زمینه طراحی سایت فروشگاهی مخصوصا طراحی سایت فروشگاهی در تبریز ٬ می تواند شما را در این راستا راهنمایی کند.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
چرا بازدیدکنندگان از سایت شما خرید نمی کنند ؟
تسهیل گستر 31 تیر 1388
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


9 مشخصه ای که یک وب سایت نباید داشته باشد !
عموماً وقتی از سایت شما صحبت می شود ، نباید هیچ کم و کسری در آن وجود داشته باشد . اما خیلی کم به آنچه که نباید در وب سایت باشد ، پرداخته شده است . این مساله تاثیر منفی بر عملکرد سایت دارد ، زیرا برنامه ریزی ضعیف و غافل شدن از سایت ، ممکن است به از دست دادن شغل ، مسایل امنیتی ، ترافیک کم و سایر مشکلات منجر شود.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو