۵ دامی که بر سر راه شما قرار می گیرند و موفقیت شما را نابود می‌کنند

موانع موفقیت چیست؟ من به مدت ۱۲ سال راننده تحویل نان بودم و چیز بیشتری را برای زندگی خودم آرزو کردم. اما من همچنین به شبهات و ترس خود گوش کردم و به آنها اجازه دادم که مرا از چیزهای دیگر حفظ کنند و توسعه فردی مرا افزایش دهند.

موانع موفقیت چیست؟ من به مدت ۱۲ سال راننده تحویل نان بودم و چیز بیشتری را برای زندگی خودم آرزو کردم. اما من همچنین به شبهات و ترس خود گوش کردم و به آنها اجازه دادم که مرا از چیزهای دیگر حفظ کنند و توسعه فردی مرا افزایش دهند.

سرانجام به اندازه کافی اشباع شدم که فقط ‌چیزی که وجود داشت‌ را متوقف کردم و کارهایی درباره رویای خود را انجام دادم. می‌خواستم نویسنده شوم، بنابراین تصمیم گرفتم که از گوش دادن به همه آن اعتقادات محدود کننده، آن صداهای منفی دست بردارم و خودم یک کتاب منتشر کردم.

این یک شکست کامل بود. فقط شش نسخه در شش ماه اول فروختم. من شکست خوردم چون راه مقابله با موانع موفقیت را نمی‌دانستم، اما مصمم بودم.

چهار سال طول کشید تا چیزهای واقعی را کشف کنم، کتاب‌های من (به‌طور کلی) اکنون بیش از ۱۰۰،۰۰۰ نسخه به فروش رسانده‌اند و من یک نویسنده، یک سخنران و یک مربی هستم. من با مفهومی که موفقیت برای من دارد، زندگی می‌کنم. (من این پست وبلاگ را از یک کافه در مادرید اسپانیا ، جایی که در یک کنفرانس صحبت می‌کردم نوشتم. بنابراین، بله، من آزادی را بعد از آن یافتم.)

روشی که بسیاری از ما که در زندگی‌مان موفقیت کسب کرده‌ایم می‌دانیم، داشتن طرز فکر خوب است. آنچه فکر می‌کنید روی کارهایی که انجام می‌دهید تأثیر دارد. اگر فکر نمی‌کنید موفقیت برای شما امکان‌پذیر است، بدانید که بهانه می‌گیرید و گیر می‌کنید و راه غلبه بر موانع موفقیت را نمی‌شناسید.

پنج تله ذهنی رایج وجود دارد که شانس دستیابی به موفقیت را برای شما از بین می‌برد که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنم. به آنها اجازه ندهید که این کار را انجام دهند.


مقایسه موانع موفقیت

با تشکر از رسانه‌های اجتماعی، همه ما درباره آنچه در زندگی‌مان اتفاق می‌افتد، دوست داریم اظهار نظر کنیم. این یک پیروزی شخصی یا تجاری است، ما هر روز کارهای جالب و الهام بخش را که افراد دیگری انجام می‌دهند می‌بینیم، این می‌تواند خوب یا بد باشد.

به یک معنا، می‌تواند به شما القا کند که در زندگی خود به فعالیت ادامه دهید. به تعبیری دیگر، می‌تواند شما را از پیشرفت در زندگی خود ناامید کند. مقایسه این که کجا هستید با جایی که شخص دیگری است، آسان است و این می‌تواند باعث تسلیم شما شود.

سفر شما شخصی است و موفقیت شما نباید در برابر آنچه شخص دیگری انجام می‌دهد یا انجام داده است سنجیده شود. این باید با اهدافی که تعیین کرده‌اید و آنچه برای رسیدن به آن اهداف انجام می‌دهید، سنجیده شود.

تردید به خود یکی از موانع موفقیت

تردید و ترس در هر یک از ما وجود دارد. هنگام ناکامی می‌ترسیم شکست بخوریم و یا بد به نظر برسیم. این و بسیاری دیگر از باورهای محدودکننده، خود به راحتی می‌توانند پیشرفت شما را متوقف کنند. گوش دادن به صدای منفی درون سر شما، شما را متقاعد می‌کند که نمی‌توانید تغییرات بزرگی ایجاد کنید یا به اهداف خود برسید.

اما آنها اشتباه هستند، شما می‌توانید با نادیده گرفتن سر و صدا و انجام اقدامات، اشتباه بودن آنها را ثابت کنید.


افراد منفی باف و موانع موفقیت

احتمالاً شنیده‌اید که کسی با شما در ارتباط است بر آنچه شما اعتقاد دارید و آنچه انجام می‌دهید تأثیر می‌گذارد، درست است. افراد منفی‌نگر نمی‌توانند از گذشته بگذرند و تنها هدف آنها پایین آوردن دیگران به اندازه سطح خودشان است. اگر روز به روز به آنها گوش فرا دهید، این امر بر طرز فکر و نگرش شما تأثیر خواهد گذاشت. شما باید افراد منفی را از زندگی خود حذف کنید تا در سفر خود به موفقیت برسید.

فقدان الهام درونی و موانع موفقیت

راه موفقیت طولانی است و شما نیاز به انگیزه مداوم دارید تا بتوانید تمرکز خود را حفظ کنید. ما در عصر اطلاعات زندگی می‌کنیم، به این معنی که منبع بی‌پایان آن وجود دارد . شما می‌توانید از طریق وبلاگ‌ها، پادکست‌ها، فیلم‌های YouTube و غیره الهام بگیرید. تعیین کردن زمانی برای الهام گرفتن و با انگیزه ماندن، کمک خواهد کرد. شما آن باورهای محدودکننده و تأثیرات منفی را فتح می‌کنید.

منتظر ماندن

تنها چیزی که هر یک از ما در زندگی تضمین می‌کنیم مرگ است. تنها چیزی که ما تضمین نمی‌کنیم این است که بدانیم زمان ما در این کره زمین به پایان می‌رسد. همه آنچه امروز داریم در همین اکنون است. امروز روزی است که برای شروع، به جلو حرکت می‌کنیم.

اینکه به خود بگویید که بعداً اقدام خواهید کرد، در آینده، شما را از انتخاب گزینه‌های منجر به موفقیت باز می‌دارد.

آیا شما متعهد به ایجاد تغییراتی در زندگی خود هستید؟ این سال را برای خود مبنا قرار دهید. با فهمیدن آنچه در آن زمان دارید، این تله‌های ذهنی را کنار بزنید.

چطور بر تله‌های طرز فکر یا موانع موفقیت خود غلبه کرده‌اید؟

تردید شکن‌ها: حذف باورهای محدو کننده  و موانع موفقیت

بیایید بگوییم کودک شما به شما می‌آید و توضیح می‌دهد که او می‌خواهد برای نمایندگی کلاس شرکت کند. آیا می‌خواهید با غرور و خرسندی خود به چشمانش نگاه کنید و بگویید، ‌زحمت نکش تو آنقدر محبوب نیستی و بعضی از بچه‌ها واقعاً عالی هستند که برای آن کار می‌روند. هیچ شانسی نیست که تو برنده شوی‌

البته شما این حرف را نخواهید زد. شما می‌توانید اشتیاق بی‌پایان را به‌خاطر داشته باشید و برای یک کارزار داغ آماده شوید، شاید به سمت کتابفروشی بروید و کتاب هنر رزم را خریداری کنید. ‌بگذارید این اتفاق بیفتد‌ ‌ما بهترین شعار تبلیغاتی را ایجاد خواهیم کرد، جالبترین پوسترها را طراحی کرده و دست تکان می‌دهیم.‌

مشکل اینجاست، بسیاری از ما به نوعی بین کودکی و بزرگسالی، تمایلات طبیعی خود را به خواب و کارهای بزرگ واگذار می‌کنیم. بچه‌های خودپسند در بزرگسالی گربه‌هایی ترسناک می‌شوند و هیچ اعتقادی به محدودیت‌ها ندارند.

آلی براون ، مربی کارآفرین مستقر در آریزونا می‌گوید: ‌وقتی شما به تمام مبارزاتی که در زندگی می‌گذرانید فکر می‌کنید، بیشتر اینها ناشی از اعتقادات محدود کننده ما ست.‌ ‌وقتی ما گیر کردیم، دلیلش این نیست که ما شخص دیگری را تحت حمایت خود قرار دهیم.

براون سال‌ها از این ذهنیت رنج می‌برد، فکر می‌کرد به اندازه کافی خوب نیست که بتواند برای خودش کار کند. سپس در اواخر دهه ۱۹۹۰ با یک فریلنسر برای شرکتی که تمام وقت کار می‌کرد ملاقات کرد.


براون به یاد می‌آورد: ‌او خوب بود ، اما خیلی باهوش نبود و زندگی خوبی را برای خودش رقم زد.‌

‌من فکر کردم، وای، فکر می‌کنم می‌توانم این کار را انجام دهم.‌ او چند ماه بعد خودش رفت. امروز او خود را با ‌افراد مثبتی که کارهای بزرگی انجام می‌دهند، محاصره کرده است. آنها مرا به آنچه می‌توانم انجام دهم آگاه کردند‌. براون می‌گوید هنگامی که محدودیت‌های منفی را در اعتقادات خود نسبت به تصاویر، جایگزین می‌کنید روی پتانسیل‌های شما متمرکز می‌شوند، ‌موفقیت شما به‌صورت تساعدی افزایش می‌یابد‌

برای لحظه‌ای، هرگونه تمایل به نیمه پر لیوان را به حالت تعلیق درآورید و با خودتان صادق باشید، حتی اگر خاطراتی مثل براون برای شما تداعی شود، زیرا همه آنها بسیار آشنا هستند.

به این متن‌ها با پاسخ بله یا خیر پاسخ دهید تا موانع موفقیت مشخص شود. تا حالا شده که :

  •  در یک جلسه ساکت بنشینید واز اینکه ایده‌ای را بگویید بهراسید؟

  • به دیگران اجازه داده‌اید که برای شما تصمیم بگیرند زیرا به خود شک کردید؟

  • از فرصت‌ها دوری می‌کنید زیرا توانایی شما را زیر سؤال می‌برد؟

  •  بدبین، حسود یا عصبانی از موفقیت‌های دیگران بوده‌اید؟

  •  به طور شخصی متعجب شده‌اید که آیا تا به حال به چیز مهمی توجه خواهید کرد؟

  • اگر حداقل به سه مورد از این پنج موقعیت متداول پاسخ ‌بله‌ داده اید ، به خودتان تردید دارید.

شما شرکت‌های زیادی دارید

‌بروس فرانکل ، نویسنده کتاب‌ با بقیه عمر خود باید چکار کنم ‌می‌گوید:‌ اعتقادات خودمحدودکننده در همه‌جا و جزئی از همه ما وجود دارد. ‌کلیدهای غلبه بر بسیاری از اینها، شناختن آنها، درک نحوه به‌دست آوردن آنها، و سپس تبعید آنها توسط فعالیت‌های پایدار است.‌

به عبارت دیگر: از بین بردن باورهای محدودکننده خود کاملاً قابل انجام است.

اولین قدم برای پیشبرد این است که تشخیص دهید که برای پیشرفت و غلبه بر ‌ باید از راه خود خارج شوید.

مرحله دوم این است که بدانیم بسیاری از تردیدگران، خود حتی نمی‌دانند که آنها دشمن خودشان هستند، آنها قبل از حرکت به جلو، دائماً به دنبال اجازه یا تأیید هستند. اگر دائماً به دنبال ‌صلاحیت، صدور گواهینامه، تعیین درجه یا مدرک دیگر‌ هستید، به گفته براون، احتمال اینکه شما متوقف شده باشید و نیاز به گفتگوی صریح داشته باشید زیاد است.

برای فتح باورهای محدودکننده خود، اقدام مهم است. براون می‌گوید: ‌حرکات می‌تواند مراقبه کند.‌ نقل قول‌های مثبت و الهام بخش از آهنرباهای یخچال و فریزر تنها تا یک حدی پیش خواهد رفت. شما تا از راه خود خارج نشوید حرکت نخواهید کرد.

بیایید از امروز شروع کنیم به چهار باور محدودکننده که ما و اقدامات عملیمان را محدود می‌کند نگاهی کنیم:


آنقدر خوب نیستم که بابت خدماتم، حق الزحمه دریافت کنم

جکی آوو از فورت لادردیل، فلوریدا، در مورد ترك شغل خود برای افتتاح شركت بازاریابی شخصی خود اطمینان داشت: او دارای ارتباط صحیح، مجموعه مهارت‌های كامل و شهرت محلی استثنایی و قدرت غلبه بر موانع موفقیت بود. اما آنچه او دلهره‌آور بود این بود که انتظارش از هزینه‌هایی که دارد متناسب با حقوق و دستمزد شرکت قبلی خود، بتواند زندگی استاندارد را به او بدهد.

این مادر ۴۴ ساله می‌گوید: ‌من نگران بودم که در خارج شدن از شرایط همیشگی‌ام به اندازه کافی پایدار نباشد و من قادر به انجام آن نباشم.‌ وی گفت: ‌هیچ شبکه ایمنی وجود نداشت و من از سقوط آزاد می‌ترسیدم.

مثل ایستادن روی صخره است که می‌خواهیم به درون آب پرش کنیم یا از هواپیما پرش کنیم. نمی دانم می‌توانم این کار را انجام دهم؟ وحشت کردم.

Doubtbuster: Jenn Lee، Orlando، مربی تجاری مستقر در فلوریدا، به آویو توصیه کرد که مشخصات خود را مثل آنچه که بسیاری از مشتری‌ها و پروژه‌ها برای جایگزینی یا فراتر از حقوق قبلی خود انجام می‌دهند، ثبت کند.

لی توضیح داد که چگونه قیمت خدمات خود را ‌به گونه‌ای تنظیم می‌کند که بازار چه چیزی را متحمل می‌شود و از او تغذیه کند‌. ‌هنگامی که شماره‌های خود را می‌شناسید ، بقیه در ساخت و تحویل برند هستند تا آنچه را که وعده داده‌اید برآورده سازید.

در سال اول تجارت، آوو حقوق و دستمزد قدیمی خود را ثبت کرد. او می‌گوید، دستیابی به هدف کلی از موفقیت، انجام اقدامات مشخص برای پرداخت پول است. اوو می‌گوید: ‌اگر توجه خود را بر روی اقدامات متمرکز کنید، بسیار اغراق آمیز نیستند.‌ ‌شما می‌دانید اگر به اندازه کافی خوب باشید، افراد دیگر نیز آن را تشخیص خواهند داد.

ارزش قرارگیری در چنین موقعیتی را ندارم

سال‌ها کاتی نلسون از وست هارتفورد، بسیار ترسید تا بتواند شغل خود را ترک کند و شرکت خود را راه اندازی کند. او احساس كرد كه اینگونه مشاغل به یك باشگاه اختصاصی تعلق دارد كه در آن متولد شده‌اند . باشگاهی كه از او خواسته نشده است كه به آن بپیوندد.

من ترسیده بودم. ‌من همیشه از خودم می‌پرسیدم، آیا لیاقت موفقیت واقعی را دارم؟‌

تردید شکن: نلسون می‌گوید بر ترس خود تنها با حضور در جلسات اتاق بازرگانی محلی، گروه‌های کسب و کار شبکه و یک کلاس سه ماهه تجارت کوچک غلبه کرد. او هر روز یک هدف را تعیین می‌کرد و تمرکز خود را بر روی انجام یک کار خوب انجام می‌داد، که ‌وقتی از آنچه نمی‌دانستم چیست و احساس غرق شدن داشتم کمکم کرد.‌. او تلفن را برداشت و از افرادی که تحسینشان می‌کرد کمک خواست.

در آن زمان او یک شرکت بایگانی عکس، Photo Simplified و اتحادیه سازمان دهندگان عکس شخصی را تأسیس کرد. یک پیروزی زودهنگام برای صحبت در کنفرانس عکاسی در لاس وگاس پذیرفته شد.

اما در کمال تعجب او، وقتی که سال بعد دوباره به صحبت در همان کنفرانس پرداخت، سالن را رزرو کرد و بیش از ۷۵ نفر در جلسه وی شرکت کردند. یک سال بعد، همه تفاوت را ایجاد کرد. نلسون، ۵۴ ساله، می‌گوید: ‌من اکنون معتقدم که در اتاق هستم.‌ ‌آنچه مهم است احترام متقابل و تمایل به اشتراک و یادگیری است.

به اندازه دیگران خوب نیستم

به بسیاری از ما آموزش داده می‌شود که خود را در برابر افراد مشهور و دستاوردهای دیگران بسنجیم، فرانکل می‌گوید: ‌در نتیجه با نگرانی از اندازه‌گیری شخص دیگری پاداش تجربه را از دست می‌دهیم نه براساس آنچه که ما کشف می‌کنیم و انجام می‌دهیم.‌

تردید شکن: فرانکل می‌گوید حسادت و عصبانیت نسبت به آنچه دیگران انجام می‌دهند، نشانگر خوبی برای کسی است که با اعتقاد به خود محدود شده است.

برای مبارزه با سندرم ‌من خوب نیستم‌، فرانکل پیشنهاد کرد که نقشه‌ای را تهیه کنید و مراحل و نقاط عطف عملی که پیشرفت بسیار کمی در دستیابی به چیزی دارد را جشن بگیرید: ‌عادت انجام دادن، پیشرفت را ایجاد کنید.‌

فرانکل می‌گوید این امر همچنین به زندگی در لحظه کمک می‌کند. هدف نهایی خود را کنار می‌گذارید تا به سادگی روی مهره‌ها و پیچ‌های پیشرفت خود متمرکز شوید. سرانجام با پیدا کردن افرادی با علایق مشابه، از پیاده‌روی لذت ببرید. او می‌گوید: ‌خودتان کارهایی را که می‌خواهید انجام دهید، ببینید‌ (برای دریافت بهترین توصیه برای تجسم موفقیت خود، به نقل قول‌های زیر مراجعه کنید).


از موفقیت می‌ترسم یکی از موانع موفقیت

این ترسی است که من اغلب هنگام صحبت با تیم‌های بزرگ فروش می‌شنوم. یک فروشنده ایستاده و می‌گوید ‌از موفقیت وحشت زده است‌ زیرا او تماشا کرده است که همسالانش به بالاترین سطح رسیدند تا بعداً عناوین و رتبه‌های خود را از دست بدهند

اکنون او می‌ترسد که همین اتفاق برای او رخ دهد، بنابراین او متاسفانه برای نتایج میان رده قرار می‌گیرد و تلاش برای پیشرفت را متوقف می‌کند.

تردید شکن: مسیر خود را بر روی عدم موفقیت شخص دیگری الگوسازی نکنید

از چالش‌های دیگران بیاموزید، اما موفقیت خود را بر اساس جاه طلبی‌های واقعی خود ایجاد کنید. تمرکز شما نباید تحت تأثیر ‌ عیب‌ یا موانعی باشد که ممکن است در جاده نباشد. درعوض، هر روز کاری انجام دهید تا هر روز بهتر از گذشته باشد.

اعتقاد همه خطوط بر نحوه تفکر و عملکرد ما تأثیر می‌گذارد و بسیار مهمتر از آن است که اغلب متوجه می‌شویم. ‌مردم به جنگ می‌روند و به خاطر اعتقادات خود می‌میرند، آن خطوط این‌قدر قدرت دارند. بنابراین اعتقادات بر تصمیمات روزانه و پتانسیل نهایی ما تأثیر می‌گذارد.‌

نلسون در تلاش خود برای پیروزی در شک و تردید و در آغاز کار خود، دریافت که اکثر کارآفرینان مایل به ترغیب و حمایت هستند.

او می‌گوید: ‌آنها آنجا بوده‌اند ‌و اگر کسی بگوید نه، من ادامه می‌دهم. من سطحی و جزئی فکر کردم و شروع کردم به داشتن افکار بزرگ. من فرضیات پیرامون افکار مردم را متوقف کردم، نفس عمیق کشیدم و خودم را مجبور کردم تماس بگیرم. در دنیای تجارت کوچک، اگر خیلی ترس دارید، نمی‌توانید شکوفا شوید.

علی‌رغم آنچه که فرهنگ عامه غالباً ما را به اعتقاد سوق می‌دهد ، موفقیت  و غلبه بر موانع موفقیت زمان می‌برد. فرانکل می‌گوید: ‌ما در دنیایی مملو از توهمات ساخته شده زندگی می‌کنیم، که در آن دستاوردها بسیار سریع اتفاق می‌افتد و ما در آن تصاویر کاذب و باد کرده را تغذیه می‌کنیم.‌

همانطور که می‌گوید ضرب‌المثل چینی باستانی، یک سفر به مسافت هزار مایل آغاز می‌شود. بنابراین یک پا را در مقابل دیگری قرار دهید و فقط در تلاش باشید تا به بزرگترین آرزوی خود برسید.

با این وجود سازنده امپراتوری املاک و مستغلات می‌گوید که وقتی او در ۲۰ سالگی بود، از ترس از رسیدن به پول ناچیزی، از شک و تردید خود اشباع بود. او آن را ‌خطوط محدود کننده‌ می‌نامد که در سرش جاری بودند.

نخستین قدم برای به دام انداختنش همسر اولش بود که به او گفت که هرگز آو در املاک و مستغلات پیشرفت نمی‌کند. باربارا کورکران می‌گوید: ‌من یاد گرفتم که ترس خود را جایگزین خطی کنم که در مغزم لگد می‌زند و می‌گوید، شما حق دارید دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهید از زندگی خارج کنید و به همان اندازه موفق باشید  و بر موانع موفقیت غلبه کنید که می‌خواهید.‌

‌شما به همان اندازه حق هر شخص دیگری حق دارید، این حق خدادادی است که مانند هر کس دیگری به آنجا بروید. این یک باشگاه خصوصی نیست.

این خط در سر باربارا کورکران به او خدمت کرده است.

او می‌گوید: ‌این از هر دری که من از آن می‌ترسیدم وارد شده است.‌ ‌و من همیشه آنچه را می خواستم از طرف مقابل به‌دست آورده‌ام‌.

سخن آخر

در این مقاله با پنج دامی که موفقیت شما را نابود می‌کنند و از موانع موفقیت به شمار می‌روند آشنا شدیم. نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً تجربه‌های خود را با کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Successا

عنوان محصولات

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
۵ دامی که بر سر راه شما قرار می گیرند و موفقیت شما را نابود می‌کنند
تسهیل گستر, بابک شعبانی 07 آذر 1401
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


شکایت مشتریان : ۸ نوع از شکایت های مشتریان و چگونگی حل این شکایات
شکایت مشتریان را چگونه باید پاسخ داد‌؟ مشتریان شما خالص‌ترین شکل کنترل کیفیت هستند. بدون این تایید، کسب و کار و بازاریابی شما رشد نمی‌کند و موفق نمی‌شوید. بنابراین، در زمان شکایت مشتریان ، گوش کردن به آن‌ها مهم است؛ زیرا فرصت‌هایی برای بهبود تجربه مشتری وجود دارد و از ریزش مشتری جلوگیری می‌کند.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو