کسب درآمد از اینستاگرام | ۷ ترفند برای پول پارو کردن با پیج اینستاگرام

من فردی را می‌شناسم که در خانه نشسته و پول پارو می‌کند! اگر تا یک دهه پیش این جمله را به دیگران می‌گفتیم؛ به ما می‌خندیدند. آن موقع باور افراد این بود که تنها راه مطمئن برای درآمد‌زایی، این است که برای دیگران کار کنیم. اما کسب درآمد از اینستاگرام به همه ما ثابت کرد که پول درآوردن، آسان‌تر از آن چیزی است که فکرشو می‌کردیم.

من فردی را می‌شناسم که در خانه نشسته و پول پارو می‌کند! اگر تا یک دهه پیش این جمله را به دیگران می‌گفتیم؛ به ما می‌خندیدند. آن موقع باور افراد این بود که تنها راه مطمئن برای درآمد‌زایی، این است که برای دیگران کار کنیم. اما کسب درآمد از اینستاگرام به همه ما ثابت کرد که پول درآوردن، آسان‌تر از آن چیزی است که فکرشو می‌کردیم.

اپلیکیشن اینستاگرام محبوبیت خیلی زیادی بین مردم جهان (ازجمله ایران) پیدا کرده است. با اینکه اکثر مردم یک اکانت در این شبکه اجتماعی دارند و به عنوان سرگرمی به آن نگاه می‌کنند؛ برخی دیگر نیز از آن کسب درآمد دارند. بنابراین امروزه با یک سوال خیلی مواجه می‌شویم: کسب درآمد از اینستاگرام چگونه است ؟ اگر این سوال ذهن شما را نیز درگیر کرده است؛ همراه ما باشید تا شما را با بهترین روش های کسب درآمد از اینستاگرام آشنا کنیم.

چرا کسب درآمد از اینستاگرام؟

چرا کسب درآمد از اینستاگرام؟

با اینکه اکثر افراد تا حدودی با مزایای کسب درآمد از اینستاگرام آشنا هستند؛ اما در ادامه با ذکر چند دلیل، به شما نشان می‌دهیم که چرا باید درآمد زایی از اینستاگرام را انتخاب کنیم؟

شعبه آنلاین رایگان

با اینکه خیلی از افراد درآمد‌های میلیونی از اینستاگرام دارند؛ اما راه‌اندازی شعبه مجازی در آن هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد. شما می‌توانید به صورت رایگان یک پیج برای خود راه‌اندازی کرده و با تولید محتوای حرفه‌ای، فروش خود را افزایش دهید.

با اینستاگرام دیده می‌شوید

همه افرادی که در اپلیکیشن اینستاگرام فعالیت دارند؛ حداقل روزی یکبار آن را چک می‌کنند. این یک موقعیت عالی است که به جای وقت گذرانی‌های بیهوده در اینستاگرام، یک پیج درآمدزا ایجاد کنید.

اینستاگرام و تعامل مستقیم با کاربران

تعامل مستقیم با کاربران

اینستاگرام دارای قابلیت‌هایی مانند استوری، دایرکت، هایلایت و غیره بوده که به شما کمک می‌کند تا به نحو مؤثرتری با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنید. 

یک فروشگاه 24 ساعته

اگر شما دارای مغازه فیزیکی باشید؛ تا ساعت خاصی توان و زمان دارید تا کسب درآمد کنید. اما با داشتن یک شعبه مجازی در اینستاگرام، فروشگاه شما 24 ساعته باز است؛ حتی هنگامی که خواب هستید!

مزایای کسب درآمد از اینستاگرام به همین‌جا ختم نمی‌شود و قطعا موارد بیشتری می‌توان ذکر کرد. اما برای اینکه از بحث اصلی دور نشویم؛ به همین موارد اکتفا می‌کنیم.

فروش کالای فیزیکی

اولین روش کسب پول از اینستاگرام ، فروش انواع کالاهای فیزیکی در آن است. به عنوان مثال می‌توان به فروش کیف و کفش، انواع لباس، شال و روسری، عطر و ادکلن، لوازم خانگی و غیره اشاره کرد. جالب است بدانید که امروزه بعضی از افراد محصولاتی  را در اینستاگرام می‌فروشند که فکرشم نمی‌کنید. 

بعضی از اشخاصی که در اینستاگرام کالای فیزیکی می‌فروشند؛ صاحب مغازه فیزیکی نیز هستند. مثلا شخصی مغازه کفش فروشی دارد و تصمیم می‌گیرد که شعبه آنلاین خود را هم راه‌اندازی کند. البته اگر شما صاحب مغازه نیستید؛ باز هم می‌توانید از این روش کسب درآمد کنید. کافی است که محصولات را از تأمین‌کننده‌ها تهیه کرده و با قیمتی بالاتر در پیج خود به فروش برسانید.

ارائه خدمات

یکی از ترفند های کسب درآمد از اینستاگرام فروش خدمات به جای کالای فیزیکی است. یکی از ایده‌های خدماتی که امروزه  حسابی رونق گرفته است؛ فروش لایک، کامنت و فالوور است. مثلا به ازای هر هزار فالوور، مبلغ 10000 تومان ردوبدل می‌شود.

ایده دیگر در مورد فعالیتِ روانشناس‌ها و انواع مشاروان است که می‌توانند، کسب درآمد از اینستاگرام را تجربه کنند. به عنوان مثال یک مشاور در حوزه کسب و کار دیجیتال، فعالیتش را شروع کرده و با استفاده از پیج اینستاگرام، وقت مشاوره خود را به دیگران می‌فروشد. 

اینستاگرام مارکتینگ همکاری در فروش

همکاری در فروش

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ را می‌توان یکی از ایده های کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه در نظر گرفت. همکاری در فروش به این معنی است که شما برای محصولات یا خدمات دیگران بازاریابی کرده و در صورت فروش موفق، پورسانت خود را دریافت خواهید کرد. 

این روش مناسب افرادی است که محصولی برای فروختن نداشته و قصد دارند که با کمترین هزینه کار خود را شروع کنند. برای استفاده از این روش کافی است که پیج خود را راه‌اندازی کرده و با افزایش فالوور، به فروش محصولات دیگران اقدام کنید.

کسب درآمد از تبلیغات

کسب درآمد از اینستاگرام با تبلیغات را می‌توان از پرسودترین روش‌ها دانست؛ البته به شرطی که اصولی اجرا شود. در این ترفند کسب درآمد از اینستاگرام ، شما با تولید محتوای حرفه‌ای و اصولی، اقدام به جذب فالوور می‌کنید. اگر در انجام این کار موفق باشید؛ در ادامه شاهد پیشنهادات فراوانی برای انجام تبلیغات خواهید بود.

فرض کنید که شما در پیج خود اقدام به آموزش مباحثی در حوزه دیجیتال مارکتینگ می‌کنید. اگر در جذب مخاطب موفق باشید؛ افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، به شما مراجعه کرده تا پیج یا دوره آموزشی آن‌ها را تبلیغ کنید. البته چیزی که اهمیت دارد؛ مرتبط بودنِ حوزه فعالیت پیج شما با موضوع تبلیغ است. 

مثلا انجام تبلیغات برای یک دوره آموزشی تخصصی سئو در یک پیج فروش کفش غیرحرفه‌ای است. چون مخاطبین هدف این دو حوزه کاملا با یکدیگر متفاوت است. 

ادمین پیج اینستاگرام

ادمین پیج اینستاگرام

ادمین پیج اینستاگرام، یک روش کسب درآمد از اینستاگرام بوده که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. خیلی از افرادی که صاحب پیج هستند؛ به دو دلیل علاقه دارند که مدیریت آن را بر عهده یک شخص حرفه‌ای بسپارند:

  • دلیل اول این است که آن‌ها وقت کافی برای انجام این کار را نداشته و نمی‌توانند دائم برای مدیریت پیج، زمان اختصاص دهند. پس مدیریت آن را به شخص حرفه‌ای می‌سپارند تا هم فروش مجازی را تجربه کرده و هم به دیگر کارهای خود برسند.

  • دومین دلیل نیز این است که ادمین پیج اینستاگرام به خوبی با اصول تولید محتوا و الگوریتم‌های اینستاگرام آشنا است. پس صاحبین پیج این کار را به ادمین پیج اینستاگرام می‌دهند که تجربه و دانش انجام این وظیفه را دارد.

نکته:

اگر می‌خواهید که به عنوان ادمین پیج اینستاگرام به درآمد‌های بالایی برسید؛ باید اصول اینستاگرام مارکتینگ را به خوبی یاد بگیرید. یعنی آموزش صفر تا صد کسب درآمد از اینستاگرام را فرا گرفته تا با قدرت در این زمینه فعالیت کنید. 

فروش دوره آموزشی

امروزه خیلی از افراد به راحتی اقدام به فروش دوره‌های آموزشی خود در اینستاگرام می‌کنند. به طوری که این روش را می‌توان یکی از ایده های پولساز اینستاگرام دانست. فرقی نمی‌کند که در چه حوزه‌ای متخصص هستید و قصد ساخت کدام دوره آموزشی را دارید. 

فقط کافی است که تولید محتوای جذاب را یاد بگیرید و آن را با اصول اینستاگرام مارکتینگ ترکیب کنید. در این حالت شما اقدام به ساخت پست‌های آموزشی در مورد حوزه مورد نظرتان می‌کنید. در ادامه از مخاطبین می‌خواهید که اگر به دنبال آموزش‌های کامل‌تری هستند؛ می‌توانند دوره‌های آموزشی شما را خریداری کنند.

به عنوان مثال یکی از استراتژی‌های فعالیت پیج اینستاگرام تسهیل گستر به آدرس www.instagram.com/tashilgostar_com همین مورد است.


بلاگری کنید

اگر کمی در اینستاگرام جستجو کنید؛ حتما بلاگرهای معروفی را می‌بینید که در حوزه‌های مختلف مشغول به کار هستند. بلاگر به فردی گفته می‌شود که در یک حوزه خاص اقدام به تولید محتوای حرفه‌ای می‌کند. البته برخورداری از روابط عمومی ، فن بیان خوب، اعتمادبه‌نفس بالا و محبوبیت را باید از ویژگی‌های مهم یک بلاگر دانست. 

برای ورود به این حوزه باید در راستای علاقه خود فعالیت کنید و همچنین آشنایی کاملی با اصول اینستاگرام مارکتنیگ نیز داشته باشید. زمانی که تبدیل به یک بلاگر معروف شوید، خواهید توانست از روش‌ های تبلیغات و فروش محصولات به کسب درآمد بپردازید.

چند ایده جذاب و محبوب

آیا علاقه دارید که کسب درآمد از اینستاگرام با تولید محتوا را تجربه کنید و به دنبال ایده هستید؟ در ادامه به چند مورد اشاره خواهیم کرد. البته منظور این نیست که فقط از این ایده‌ها می‌توان به موفقیت رسید، بلکه هدف این است که جرقه‌ای در ذهن شما زده شود. البته مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم؛ ازموضوعات پرطرفدار در اینستاگرام محسوب می‌شوند. 

پیج اینستاگرام در زمینه سرگرمی

راه‌اندازی پیج اینستاگرام در حوزه سرگرمی بیشتر با انتشار کلیپ‌های طنز گره خورده است. اگر خلاقیت خوبی داشته باشید؛ و بتوانید با ساخت کلیپ‌های طنز خنده را بر روی لب مردم بیاورید؛ بدون شک درآمد خوبی خواهید داشت.

پیج اینستاگرام آموزشی

پیج اینستاگرام آموزشی

مردم همیشه دوست دارند مهارت و دانش خود را ارتقا دهند؛ به همین دلیل حوزه آموزش همیشه پولساز است. از این جهت اگر شما هم در حوزه خاصی مهارت دارید؛ می‌توانید در پیج خود، آموزش دادن را شروع کنید. بعضی از افراد برنامه‌نویسی آموزش می‌دهند، برخی آشپزی و برخی نیز تعمیرات موبایل. از خود بپرسید که در چه کاری مهارت و دانش دارید و می‌توانید آن را به دیگران آموزش دهید؟ 

پیج اینستاگرام با محوریت موضوعات انگیزشی

داشتن انگیزه برای ادامه زندگی و ادامه دادن بسیار مهم است. اگر در قسمت سرچ اینستاگرام واژه «انگیزشی» را سرچ کنید، پیج‌های زیادی را خواهید دید که در این حوزه فعالیت می‌کنند. آن‌ها عکس نوشته و کلیپ‌ های انگیزشی را در پیج خود قرار داده و از طریق تبلیغات یا فروش دوره آموزشی، درآمد‌زایی می‌کنند. 

نکته‌ای که مهم بوده این است که صرفا یک کپی‌کننده نباشید و از خود خلاقیت به خرج دهید. این کار به دیگران نشان می‌دهد که پیج شما واقعا حرفی برای گفتن دارد.

پیج اینستاگرام با جملات جذاب

یکی دیگر از ترفند های درآمد‌زایی از اینستاگرام ، راه‌اندازی یک پیج در حوزه دلنوشته یا جملات بزرگان است. دلنوشته‌ها معمولا جملاتی هستند که احساسات مخاطب را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و به همین دلیل مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرند. 

خواندن جملات بزرگان نیز برای مخاطبین جذاب است؛ چون آن‌ها را با تفکرات افراد تأثیر‌گذار در جهان آشنا می‌کند. 

جعبه باز؛ یکی از ایده‌ های جالب کسب درآمد از اینستاگرام

معمولا یکی از دغدغه‌های خریداران قبل از خرید، اطمینان از کارایی آن محصول است. این چالش باعث به وجود آمدن یک ایده پولساز به نام جعبه باز در اینستاگرام شد. در این روش یک فرد اقدام به باز کردن جعبه‌ی یک محصول کرده و سپس نحوه استفاده و کارایی آن را به مخاطب نشان می‌دهد.

اگر بتوانید این ایده جذاب را عملی کنید؛ مطمئن باشید که کسب‌و‌کارهای زیادی برای تبلیغات به شما مراجعه می‌کنند. 

چند تکنیک برای موفقیت در کسب درآمد از اینستاگرام

چند تکنیک برای موفقیت در کسب درآمد از اینستاگرام

تسلط به اینستاگرام مارکتینگ

موفقیت در ایده‌های کسب درآمد از اینستاگرام یک شرط دارد و آن آشنایی کافی با اینستاگرام مارکتینگ است. شما باید بدانید که با چه اصولی تولید محتوا کنید؛ کار با ابزارهای مختلف طراحی را یاد بگیرید، به الگوریتم‌های اینستاگرام مسلط شوید و غیره.

اما چرا آنقدر در یادگیری این مهارت تأکید می‌کنیم؟ چون زمان رشد پیج شما و رسیدن به درآمد‌های بالا را برایتان کوتاه‌تر می‌کند.

مشخص کردن موضوع حوزه مورد نظرتان

ابتدا باید تکلیف خودتان را به صورت واضح مشخص کنید. اینکه علاقه دارید که از کدام روش به کسب درآمد بپردازید. مثلا اگر قرار است محصول فیزیکی بفروشید؛ چه محصولی؟ اگر می‌خواهید تولید محتوا کنید تا با تبلیغات درآمد‌زایی کنید؛ به کدام حوزه علاقه بیشتری دارید؟ زمانی که ایده خود را پیدا کردید؛ با قدرت کار خود را شروع کرده و پیش بروید. 

برگزاری چالش

یکی از ترفند‌های خلاقانه برای جذب مخاطب و تولید محتوای جذاب در اینستاگرام، انجام چالش است. پیج‌های زیادی تاکنون از این طریق توانسته‌اند فالورهای خود را افزایش داده و به محبوبیت برسند. 

 رضایت مخاطبان

به دست آوردن فالوور یک بحث است و نگه داشتن آن موضوعی دیگر. پیج‌های زیادی هستند که مخاطب جذب می‌کنند؛ اما بعد از مدتی با ریزش فالوور مواجه می‌شوند. چرا؟ به این دلیل که آن‌ها رضایت مخاطبان خود را جزو اولویت‌ها قرار نمی‎‌دهند. پیجی را تصور کنید که اقدام به انتشار تبلیغات کرده و در این کار زیاده‌روی می‌کند.

مورد دیگر استوری‌های فراوانی است که بعضی از ادمین‌ها، مدام از زندگی شخصی  خود منتشر می‌کنند. درست است که این مورد یکی از روش‌های ارتباط گرفتن با مخاطب است؛ اما نباید در آن زیاده‌روی شود. لُپ کلام این است که ابتدا به فکر رضایت مخاطبین خود باشید؛ سپس به جنبه‌های دیگر فکر کنید. چون مهم‌ترین سرمایه شما در اینستاگرام، فالوورهایتان هستند.


انتخاب اسم جذاب برای پیج

قبل از راه‌اندازی پیج و کسب درآمد از اینستاگرام، حتما یک نام مناسب برای پیج خود پیدا کنید. این نام باید از دو ویژگی جذاب بودن و مرتبط بودن برخوردار باشد. یعنی اسمی که هم به حوزه فعالیت شما مربوط بوده و هم مخاطب را به خود جذب کند.

سایت هم داشته باشید

همانطور که می‌دانید؛ راه‌اندازی شعبه مجازی در سایت برخلاف اینستاگرام، دارای هزینه‌هایی است. پس در ابتدا پیشنهاد می‌شود که پیج خود را راه‌اندازی کرده و اقدام به جذب فالور کنید. اما در ادامه بهتر است که حتما یک سایت نیز راه‌اندازی کنید تا از طریق سرچ گوگل هم مشتری به دست آورید. دقت داشته باشید چیزی که مهم است؛ یکپارچگی و ارتباط دادن سایت و پیج اینستاگرام و دیگر راه‌های ارتباطی شما، با یکدیگر است.

خلاقیت و ایده پردازی

برگ برنده شما در کسب درآمد از اینستاگرام ، قدرت خلاقیت و ایده پردازی است. شما در هر حوزه‌ای که قصد فعالیت داشته باشید؛ حتما رقبایی خواهید داشت. اگر چاشنی خلاقیت و ایده پردازی را نیز به کار خود اضافه کنید؛ تبدیل به یک پیج شاخص خواهید شد. این خلاقیت می‌تواند مربوط به تولید محتوای جذاب، افزایش و جذب فالوور، انجام چالش، ارائه تخفیفات و دیگر موارد باشد.

استفاده بهینه از امکانات اینستاگرام

درست است که رسالت اینستاگرام در سرگرم کردن مردم و اشتراک‌گذاری اطلاعات است. اما این اپلیکیشن ویژگی‌هایی دارد که باعث می‌شود ارتباط بین ادمین با مخاطبان مؤثرتر انجام شود. اول اینکه اینستاگرام اپلیکیشنی بوده که نیاز به محتوای بصری دارد و این نوع محتوا برای مخاطبان جذاب‌تر است.

دوم اینکه امکاناتی مثل لایو، پست، استوری، هشتگ و کپشن همگی به شما کمک می‌کند تا مخاطب را به طرق مختلف با خود همراه سازید.

یادگیری مداوم و افزایش مهارت

یادگیری مداوم و افزایش مهارت

سعی کنید که همیشه مهارت‌ها و دانش خود را افزایش دهید. این افزایش مهارت می‌تواند در مورد اینستاگرام و قابلیت‌های آن و همچنین تکنیک‌های فروش، بازاریابی و تبلیغات باشد. 

شناخت مخاطبین هدف

شما قرار است که برای رشد فروشگاه مجازی خود در اینستاگرام هزینه کنید. این هزینه، هم زمانی است و هم مالی. پس برای اینکه این هزینه‌های شما  نتیجه دهد؛ باید شناخت خوبی از مخاطبان خود داشته باشید. مهم‌ترین دغدغه‌های آن‌ها چیست؟ سلیقه آن‌ها به مرور زمان چه تغییراتی کرده است؟ 

بیشتر فالوورها در چه رده سنی قرار دارند؟ پاسخ به این سوالات باعث می‌شود که تمامی کارهای شما در جهت رضایت مخاطبان انجام شود. ساخت پرسونا یکی از بهترین روش‌ها برای دست‌یابی به این اطلاعات گران‌بها است.

سخن آخر

کسب درآمد از اینستاگرام در حال حاضر یک فرصت طلایی است که نباید آن را از دست دهید. تخصص و حوزه فعالیت شما هرچی که باشد؛ اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند تا به موفقیت بیشتری برسید. پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا تمامی این روش‌ها را مطالعه کرده و سپس با توجه به علاقه‌تان یکی را انتخاب کنید. در انتها به یاد داشته باشید در حال حاضر که اکثر افراد در حال وقت‌گذرانی در اینستاگرام هستند؛ شما می‌توانید به نحو دیگری از آن استفاده کنید و به سمت موفقیت مالی حرکت کنید.

آیا شما تاکنون از اینستاگرام درآمد‌زایی کرده‌اید؟ به عقیده شما کدام یک از روش‌هایی که گفته شد؛ برای کسب درآمد از اینستاگرام بهتر است؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 

عنوان محصولات

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
کسب درآمد از اینستاگرام | ۷ ترفند برای پول پارو کردن با پیج اینستاگرام
تسهیل گستر, بابک شعبانی 02 تیر 1401
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


کپی رایتینگ (Copywriting) چیست و چطور می‌توانیم یک متن تاثیرگذاربنویسیم؟
کپی رایتینگ (Copywriting) هدفمند، قوی و متناسب می‌تواند به مهم‌ترین عامل در موفقیت تبلیغات و اقدامات ترویجی شما تبدیل شود.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو