چگونه با استفاده از سرویس European Vies در Odoo 16 اعداد مالیات بر ارزش افزوده را تأیید کنیم؟

شماره شناسایی مالیات بر ارزش افزوده در بسیاری از کشورها به عنوان یک شناسه استفاده می‌شود. هر سرمایه‌گذاری ثبت شده برای مالیات بر ارزش افزوده از طریق یک شماره شناسایی منحصربه‌فرد به آن اختصاص داده می‌شود.

شماره شناسایی مالیات بر ارزش افزوده در بسیاری از کشورها به عنوان یک شناسه استفاده می‌شود. هر سرمایه‌گذاری ثبت شده برای مالیات بر ارزش افزوده از طریق یک شماره شناسایی منحصربه‌فرد به آن اختصاص داده می‌شود. اکثر کارآفرینان به دلیل موارد متعددی مانند مالیات حمل‌ونقل کالا یا خدمات با مالیات بر ارزش افزوده و الحاق کالا در اتحادیه اروپا، برای مالیات بر ارزش افزوده ثبت‌نام می‌کنند. هر کشور اتحادیه اروپا از یک شماره مالیات بر ارزش افزوده متفاوت بر اساس کشور تشکیل شده است. گردش کار تجاری با پیاده‌سازی Odoo ERP در یک سیستم به سرعت هموار شده است. تأیید شماره VAT به سرعت با استفاده از ماژول حسابداری Odoo 16 حفظ می‌شود. این تأیید با پشتیبانی از سرویس VIES اروپایی در Odoo 16 امکان‌پذیر شد.

مزایای مالیات بر ارزش افزوده

در فروش کالا در هر ایالت، ما می‌توانیم هزینه‌های مالیات بر ارزش افزوده را بر اساس حاشیه نا خالص مربوطه ببینیم. مالیات بر ارزش افزوده از تولید کننده به خرده فروش در یک جابجایی خاص دریافت می‌شود. قانون مالیات بر ارزش افزوده در چندین کشور مانند سرزمین‌های اتحادیه و هند وجود دارد. مالیات بر ارزش افزوده خروجی و ورودی دو جزء برای محاسبه مالیات بر ارزش افزوده هستند. معادله محاسبه مالیات بر ارزش افزوده طبق تعریف زیر می‌باشد.

VAT = OUTPUT TAX - INPUT TAX

مالیات بر ارزش افزوده = مالیات خروجی – مالیات ورودی

هنگام استفاده از مالیات بر ارزش افزوده، احتمال خطا از بین می‌رود و عمدتاً برای خرید / فروش کالاها اعمال می‌شود. فرآیند پرداخت مالیات یکسان، کارایی را از طریق مالیات بر ارزش افزوده تضمین می‌کند.

تنظیم یک شناسه مالیاتی برای یک شرکت آمریکایی در Odoo 16

امکان تنظیم شناسه مالیاتی برای یک شرکت در تنظیمات Odoo 16 وجود دارد. منوی شرکت‌ها را در زیر تب کاربران و شرکت‌ها انتخاب کنید. لیست تمامی شرکت‌ها در یک پنجره جدید در دسترس کاربران است و اطلاعاتی مانند نام شرکت یا شریک قابل مشاهده است. همان‌طور که در تصویر زیر نشان داده شده است، شرکت آمریکایی خود را در پنجره شرکت‌ها انتخاب کنید.

تنظیم یک شناسه مالیاتی برای یک شرکت آمریکایی در Odoo 16

در صفحه جدید می‌توان نام شرکت و سایر اطلاعات عمومی مانند تماس، آدرس، ایمیل و غیره را مشاهده کرد. شماره حساب دائمی که به هر مؤدی اختصاص داده می‌شود یک شماره شناسایی مالیاتی (شناسه مالیاتی یا مالیات بر ارزش افزوده) است. کاربران می‌توانند شناسه مالیاتی شرکت را در زیر برگه اطلاعات عمومی اعمال کنند.

شناسه مالیاتی یا مالیات بر ارزش افزوده

اکنون می‌توانیم مراحل پیکربندی شماره مالیات بر ارزش افزوده را در حسابداری Odoo 16 مشاهده کنیم.

چگونه شماره VAT را در حسابداری Odoo 16 پیکربندی و تأیید کنیم؟

ابزار ارائه شده توسط کمیسیون اروپا سیستم تبادل اطلاعات VAT است. این به شما در بررسی اعتبار شماره‌های مالیات بر ارزش افزوده ثبت شده توسط شرکت ها در اتحادیه اروپا کمک می‌کند. ویژگی تأیید شماره VAT به ذخیره یک مخاطب در حسابداری Odoo 16 کمک می‌کند. منوی تنظیمات را در تب پیکربندی انتخاب کنید و بخش مالیات‌ها برای کاربر قابل مشاهده است. فیلد فروش از راه دور برای اتحادیه اروپا را فعال کنید و روی ذخیره کلیک کنید.

حسابداری Odoo 16

کاربران می‌توانند پس از فعال کردن قابلیت تأیید شماره‌‌های مالیات بر ارزش افزوده، با استفاده از سرویس VIES اروپایی، شماره VAT را تأیید کنند. در مرحله بعد، اجازه دهید تأیید شماره VAT را در ماژول حسابداری Odoo 16 ببینیم.

تأیید یک شماره VAT در حسابداری Odoo 16

ما می‌توانیم شماره مالیات بر ارزش افزوده را هنگام ایجاد جزئیات مشتری جدید در Odoo 16 مدیریت کنیم. برای این منظور، منوی مشتریان را انتخاب کنید. سابقه همه شرکای ایجاد شده برای کاربر قابل دسترسی است. در نمای کانبان می توانیم به جزئیات هر مشتری به طور جداگانه دسترسی داشته باشیم. این شامل اطلاعاتی مانند شناسه ایمیل، نام، کشور، درآمد و سایر داده‌ها است که در تصویر زیر نشان داده شده است. برای ایجاد مشتری جدید، دکمه جدید را در پنجره مشتریان انتخاب کنید.

شماره VAT در حسابداری Odoo 16

پس از انتخاب دکمه جدید، پنجره جدیدی برای کاربر ظاهر می‌شود. در صفحه باز شده، کاربران می‌توانند اطلاعات مشتری را تنظیم کنند. گزینه شرکت را فعال کنید و نام شرکت را به عنوان دلخواه اضافه کنید.

اطلاعات مشتری

سپس آدرس شرکت، نام خیابان، شهر، کشور و موارد دیگر را وارد کنید.

اطلاعات مشتری

کاربران می‌توانند در قسمت شناسه مالیاتی، شماره مالیات بر ارزش افزوده را درخواست کنند و در قسمت تلفن شماره تلفن شرکت را اضافه کنند.

شماره مالیات بر ارزش افزوده

پس از اعمال اطلاعات لازم، جزئیات به طور خودکار در سیستم ذخیره می‌شود. در غیر این صورت، همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، می‌توانید از نماد ذخیره دستی استفاده کنید. اگر شناسه مالیاتی نا معتبر باشد، کاربران می‌توانند پیام خطا دریافت کنند. جزئیات مشتری پس از درخواست شماره VAT صحیح به راحتی ذخیره می‌شود. همان‌طور که در تصویر زیر ارائه شده است، داده‌های مشتری ایجاد شده در پنجره اصلی مشتریان قابل دسترسی است.

داده‌های مشتری ایجاد شده

از این رو، تأیید شناسه مالیاتی برای مشتری در ماژول حسابداری Odoo 16 آسان است.

گزارش مالیات در حسابداری Odoo 16 برای کاربران

ما می‌توانیم گزارش‌های مالیاتی یک شرکت را در یک زمان خاص در ماژول حسابداری Odoo تجزیه و تحلیل کنیم. منوی گزارش مالیاتی را در داخل تب گزارش انتخاب کنید و با استفاده از فیلتر تاریخ تاریخ مناسب را انتخاب کنید.

گزارش مالیات در حسابداری Odoo 16 برای کاربران

یک نمای کلی از گزارش‌های مالیاتی پس از فیلتر کردن تاریخ برای کاربر قابل مشاهده است. سپس، روی دکمه ثبت بستن حساب‌ها را در برگه گزارش مالیاتی کلیک کنید.

پیش‌نویس اظهارنامه مالیاتی

پیش‌نویس اظهارنامه مالیاتی برای کاربر قابل دسترسی است و امکان ارسال آن با انتخاب دکمه ارسال در پنجره پیش‌نویس وجود دارد.

پنجره پیش‌نویس

پس از ارسال، مرحله از پیش‌نویس به ارسال شده تغییر کرد. پس از فشار دادن دکمه هوشمند گزارش مالیاتی، می توانید به گزارش مالیاتی دسترسی پیدا کنید.

گزارش مالیاتی

در صفحه جدید، ما می‌توانیم به کل مبلغ مالیات در ماه مرتب شده شما دسترسی داشته باشیم. علاوه بر این، می‌توانید با انتخاب دکمه پی‌دی‌اف در پنجره جدید، گزارش مالیات را دانلود کنید.

گزارش مالیات

گزارش مالیات عمومی همان‌طور که در تصویر زیر نشان داده شده است برای کاربران قابل دریافت است.

VIES

با استفاده از سرویس VIES اروپایی، مدیریت شماره‌های مالیات بر ارزش افزوده از طریق ماژول حسابداری Odoo 16 آسان می‌شود. تنظیم شماره شناسه مالیاتی برای شرکت خود و پیکربندی آن با برنامه حسابداری در Odoo 16 آسان است.

منبع: cybrosys

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
چگونه با استفاده از سرویس European Vies در Odoo 16 اعداد مالیات بر ارزش افزوده را تأیید کنیم؟
تسهیل گستر, نگین غضنفری 10 دی 1402
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


چگونه به‌طور خودکار چند ارز را در حسابداری Odoo 16 مدیریت کنیم؟
یک کسب‌وکار می‌تواند از طریق یک سیستم معاملاتی مناسب به موفقیت‌های بزرگ‌تری برسد. با استفاده از سیستم چند ارزی، می‌توان هزینه‌های سفر، آموزش بین‌المللی و پشتیبانی کارکنان را حفظ کرد. علاوه بر این، به‌روزرسانی نرخ ارز به‌طور خودکار به نرخ ارز اشاره دارد. آخرین نسخه Odoo 16 به کاربران در تنظیم نرخ ارز خودکار و مدیریت ارزهای مختلف در یک شرکت کمک می‌کند.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو