7 روش ساده برای افزایش ترافیک سایت یا وبلاگ شما

در دنیای گسترده وب سایت های اینترنتی و در حالی که در موضوعات گوناگون هزاران سایت مشغول به کار هستند مهمترین دغدغه مدیران سایت ها جذب مخاطبان بیشتر برای سایت می باشد.
در دنیای گسترده وب سایت های اینترنتی و در حالی که در موضوعات گوناگون هزاران سایت مشغول به کار هستند مهمترین دغدغه مدیران سایت ها جذب مخاطبان بیشتر برای سایت می باشد. در اینجا قصد داریم اشاره ای داشته باشیم به پنج روش بسیار ساده ولی موثر برای جذب مخاطب برای سایت یا وبلاگ.

1) نوشتن مقالات

نوشتن مقاله در موضوعاتی که به وب سایت شما مربوط می شوند و انتشار دادن آن ها از طرق مختلف یکی از روش های موثر برای جذب مخاطبان جدید است که از سه جنبه دارای اهمیت است.

الف) افرادی که علاقه مند به مطالعه مقالات شما هستند برای دستیابی به مقالات بیشتر در موضوعاتی که شما به آن ها پرداخته اید بر روی لینک سایت شما که در دیگر سایت ها منتشر شده کلیک می کنند. این کار برای سایت شما بازدید کننده های دائمی جدیدی جمع خواهد کرد.

ب) در صورت گسترده شدن و توزیع مقالات شما در وب تعداد لینک هایی که به وبلاگ یا سایت شما ختم می شوند بیشتر و بیشتر خواهد شد و در اثر همین کار موقعیت سایت شما در موتورهای جستجو بیش از گذشته بالا خواهد رفت و در هنگام جستجو در رده های بالا قرار می گیرد.

ج) با افزایش تعداد مقالات و در کل محتوای مر بوط به ساختار کاری سایت شما ، حجم کلمات کلیدی نیز خواه نا خواه افزایش پیدا می کند و در نتیجه موتورهای جستجو در محدوده بیشتری از کلمات نسبت به نمایش سایت شما عمل می کنند و شما می توانید خوانندگان بیشتری را جذب کنید.

2) انجمن های شبکه ای

تعداد بسیار زیادی انجمن های بحث و گفتگو در موضوعات مختلف در اینترنت وجود دارند و بیشتر آن ها به کاربران خود اجازه می دهند اطلاعات مختلفی درباره خودشان در سایت ثبت کنند این اطلاعات می تواند شامل اطلاعات شغلی، آدرس وب سایت و حتی تبلیغات باشد.
با استفاده از این بستر ها و آشنایی و شرکت در مباحث حوزه کاری خود پاسخ سوالات مطرح شده توسط دیگران را ارائه کنید و از این طریق اعتمادی در دیگران نسبت به سطح آگاهی خود از موضوعات مختلف ایجاد کنید و از آن ها بخواهید برای دریافت اطلاعات بیشتر از سایت شما بازدید کنند. البته این کار را باید با رعایت حال دیگران انجام دهید و کار با ارزش خود را در حد یک اسپمر پایین نیاورید.

3) تبادل لینک 

تبادل لینک دو مزیت برای شما به همراه خواهد داشت.
اولاً، هرچه بیشتر به تبادل لینک با سایر سایت ها و وبلاگ های مختلف بپردازید شانس بیشتری را برای دیگر افراد بوجود خواهید آورد تا سایت شما را پیدا کنند.
ثانیاً این کار تاثیر بسیار زیادی در بهبود موقعیت سایت شما در موتور های جستجو دارد. چرا که شانس شما را برای قرار گرفتن در موقعیت های بالایی و صفحات ابتدایی کاوش های کاربران بالا می برد.
در زیر به چند نکته مختلف در مورد تاثیرات تبادل لینک اشاره می شود.

با سایت هایی تبادل لینک کنید که مطمئن هستید برای خوانندگان شما جالب توجه هستند.
به سایت هایی که بدون ترتیب و نظم خاصی باتعداد بسیار زیادی سایت تبادل لینک کرده اند لینک ندهید چرا که تاثیری در افزایش ترافیک سایت شما نخواهد داشت.
لینک سایت خود را در دایرکتوری های مختلف به ثبت برسانید.
با مدیران سایت ها و وبلاگ های مختلف برای جلب نظر ایشان برای تبادل لینک از طریق ایمیل وارد مذاکره شوید.

4) امضای پایین ایمیل 

یکی از بهترین و راحت ترین کارها برای جذب مخاطبان بیشتر برای وب سایت که بیشتر اوقات نیز فراموش می شود استفاده از نشانی وب سایت در پای ایمیل های ارسالی است.

بسیاری از ما در روز ایمیل های مختلفی برای دیگران ارسال می کنیم ولی در انتهای نامه فقط به ذکر نام خود اقدام می کنیم در حالی که می توان در انتهای نامه در جملاتی کوتاه وب سایت خود را معرفی و لینک آن را برای ورود در اختیار خوانندگان ایمیل گذاشت.
مطمئن باشید که این کار در طول مدت زمانی نتیجه مثبتی برای شما به همراه خواهد داشت.

5) مدیریت حجم صفحات

یکی از ساده ترین راهکارهای جذب مخاطب کنترل و مذیریت تک تک صفحات وب سایت است اجازه ندهید زمان بازشدن صفحات سایت شما بسیار طولانی شود چرا که قطعاً بازدیدکننده قید مطالعه و بازدید از سایت شما را خواهد زد.

6) اطلاع رسانی 

شاید عده ای علی رغم تمایل به مطالعه سایت شما دقیقا از تاریخ به روز رسانی آن آگاه نباشند و یا آدرس سایت شما را فراموش کرده باشند با این تصور از دیگر روش هایی که می تواند باعث افزایش و ثبات در تعداد بازدیدکنندگان سایت شود تهیه یک لیست از ایمیل خوانندگان ثابت و اطلاع رسانی برای به روز شدن سایت است.

7) به روز رسانی منظم

افراد برای مراجعات بعدی به سایتی که برای بار اول نظر آن ها را جلب کرده نیازمند محرک های مختلفی هستند یکی از مهمترین این محرک ها برای تداوم ارتباط مخاطبان با سایت به روز رسانی در فواصل زمانی منظم و معقول است فواصل زمانی را می توان بر حسب نوع فعالیت سایت، ذائقه مخاطبان، و حجم مطالب تعیین کرد.
امیدوارم این چند نکته که حاصل تجربیات شخصی من بوده مورد استفاده شما هم قرار بگیرد. حالا اگر مایل هستید خوانندگان وبلاگ شما هم این موارد را مطالعه کنند این مطلب را در سایت یا ویلاگ خود قرار دهید یا به من لینک دهید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
7 روش ساده برای افزایش ترافیک سایت یا وبلاگ شما
تسهیل گستر 16 تیر 1399
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


Open Source چيست ؟
اکثر نرم افزارهائى را که شما تهيه و يا از طريق اينترنت Download مى نمائيد ، صرفا" به صورت نسخه هاى ترجمه شده و آماده اجراء در اختيار شما قرار مى گيرند.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو