گوگل توسعه چت‌بات هوش مصنوعی Gen Z را متوقف کرد

طبق اسنادی که توسط CNBC فاش شده، گوگل توسعه این چت‌بات را که Bubble Characters نام دارد، با هدف تمرکز روی Bard متوقف کرده است.

طبق اسنادی که توسط CNBC فاش شده، گوگل توسعه این چت‌بات را که Bubble Characters نام دارد، با هدف تمرکز روی Bard متوقف کرده است.

گوگل درحال کار روی یک چت‌بات هوش مصنوعی موبایل برای کاربران نسل زد (Gen Z) بود که با کاراکترهای دیجیتالی خود یک تجربه تعاملی را برای آن‌ها به‌وجود می‌آورد. با‌این‌وجود، غول موتور جستجو برنامه‌های خود برای توسعه این چت‌بات را فعلاً متوقف کرده است.

براساس اسناد داخلی گوگل که توسط CNBC مشاهده شده، این برنامه که Bubble Characters نامیده می‌شود، به کاربران Gen Z اجازه می‌دهد که برای خود یک شخصیت دیجیتال سخنگو ایجاد کنند. گوگل که درباره این گزارش هیچ واکنشی ارائه نکرده، از سه‌ماهه چهارم سال 2021 درحال کار روی این چت‌بات بوده و اکنون به اعضای تیم Bubble Characters گفته است که برای تمرکز روی چت‌بات هوش مصنوعی Bard، توسعه این برنامه را متوقف کنند.

چت‌بات Gen Z

نحوه عملکرد چت‌بات Gen Z گوگل

در ادامه این گزارش گفته شده است که چت‌بات گوگل برای مکالماتی مناسب خواهد بود که برای نسل زد جالب هستند. غول فناوری در سند خود از جمله جالب زیر درباره مکالمه از طریق چت‌بات‌ها استفاده کرده است:

    «چیزی که زمانی از آن در رمان‌های علمی-تخیلی استفاده می‌شد، حالا تبدیل به نسل بعدی مکالمات سطح انسانی شده است.»

CNBC همچنین نمونه‌ای از مکالمات این چت‌بات گوگل را مشاهده کرده که در آن سؤالات با صدایی شبیه به شخصیت‌های کارتون از کاربران پرسیده می‌شود. همچنین این سیستم هوش مصنوعی می‌تواند به آن‌ها برای روابط خود توصیه‌هایی ارائه کند.

نحوه عملکرد چت‌بات Gen Z گوگل

گوگل که در چند سال گذشته همراه با مایکروسافت تمرکز زیادی روی حوزه هوش مصنوعی داشته، در سال‌های اخیر برخی از برترین محققان AI خود را از دست داده است. بسیاری از این افراد شرکت‌های خود را راه‌اندازی کرده‌اند؛ به عنوان مثال، Character.AI که دو سال پیش توسط «نوام شازیر» و «دنیل دی فریتاس» تأسیس شد، در ماه فوریه امسال موفق شد تا 150 میلیون دلار از شرکت خدمات مالی «اندریسن هوروویتز» (Andreessen Horowitz) سرمایه دریافت کند.


عنوان محصولات

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
گوگل توسعه چت‌بات هوش مصنوعی Gen Z را متوقف کرد
تسهیل گستر, بابک شعبانی 24 تیر 1402
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


سرویس Google Maps چگونه کار می کند؟
سرویس گوگل مپس (Google Maps) اگر چه به یکی از اجزای اصلی اینترنت در یک دهه ی اخیر تبدیل شده اما با این حال تعداد کمی از کاربران شیوه ی کارکرد آن را می دانند. به عنوان مثال شاید از خود بپرسید که گوگل چگونه نقشه ی مناطق مختلف جهان را تهیه می نماید و یا چگونه این کمپانی برای به روز نگه داشتن نقشه های خود داده های مختلف در سطح جهان را جمع آوری می کند؟
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو