سایت کگل چیست؟ آشنایی با سایت kaggle

از آنجا که گوگل در اکثر سرویس‌ها کمک‌هایی برای مشتریان فراهم آورده است. سرویسی را هم زیر نظر خودش برای کسانی که با data science یا علم داده کار می‌کنند، فراهم آورده است. این سرویس کگل نام دارد، اگر می‌خواهید بدانید سایت کگل یا kaggle چیست با ما همراه باشید.

سایت کگل چیست؟

هوش مصنوعی فقط محدود به خدمات عادی و روزمره نیست. هوش مصنوعی می‌تواند در خدمات بسیار تخصصی هم به کار برود. علم داده یا Data science یکی از زیر شاخه‌های تخصصی و بین رشته‌ای علوم آماری، ریاضیاتی و کامپیوتری است که در مورد پروژه‌های مهم  و بسیار گسترده کاربرد دارد. برخی از مواقع ما با حجم بسیار زیادی داده طرف هستیم. برای مدیریت داده‌های بزرگ ما نیاز به کامپیوتر و هوش مصنوعی خواهیم داشت. از آنجا که گوگل در اکثر سرویس‌ها کمک‌هایی برای مشتریان فراهم آورده است. سرویسی را هم زیر نظر خودش برای کسانی که با data science یا علم داده کار می‌کنند، فراهم آورده است. این سرویس کگل نام دارد، اگر می‌خواهید بدانید سایت کگل یا kaggle چیست با ما همراه باشید.

تاریخچه کگل (kaggle)

تاریخچه کگل (kaggle)

شاید همین الان از اسم سایت kaggle تشخیص داده باشید که این سرویس ارتباطی با گوگل دارد همانطور که می‌دانید گوگل با سرویس‌های پرشمارش از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پوشش می‌دهد.  کگل مثل فیسبوک و توییتر یک شبکه اجتماعی عمومی نیست و بر خلاف این شبکه‌ها که تعداد اعضای آن‌ها به میلیارد می‌رسند. تعداد اعضای کگل از ده میلیون گذر نکردند. اما این سرویس جالب و ناشناخته یعنی kaggle چیست؟

کگل یک شبکه اجتماعی مخصوص متخصصین علم داده و متخصصین یکی از زیرشاخه‌های هوش مصنوعی، یعنی ماشین لرنینگ یا یادگیری ماشینی است. سایت kaggle یک پلتفرم یا انجمن آنلاین است که در سال 2010 توسط آنتونی گولدبلوم و و بن همنر تاسیس شد.

کگل مثل وی کی رقابت‌های تخصصی را بین اعضایش سازماندهی می‌کند، آغاز کار سایت کگل هم بر اساس رقابت بین متخصصین ماشین لرنینگ شکل گرفت. اولین رقابت درون کگل با هدف افرایش دقت تشخیص بیماری ایدز انجام شد. اطلاعات متخصصین علم داده و توانایی‌های متخصصین هوش مصنوعی این پروژه مهم را مدیریت کرد. این رقابت توجه سه هزار تیم در سراسر جهان را جلب کرد. میزان دقت تیم برنده مسابقات بیش از سه برابر بهترین نتیجه به دست آمده تا پیش از آن بود.

با رونق گرفتن بازار کگل برنامه‌نویسان هم وارد ساختار این پلتفرم شدند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

ارتباط گوگل و kaggle چیست؟

ارتباط گوگل و kaggle چیست؟

همانطور که می‌دانید گوگل دیتاهای زیادی دارد که دسترسی به دیتاهای عظیم گوگل آرزوی هر تحلیل‌گر علم داده‌ای است. ارتباط گوگل با سایت کگل می‌توانست دیتا ساینس را وارد فاز جدیدی کند. حالا هاست ابری گوگل در خدمت تحلیل گران داده است.

مزایای سایت kaggle (کگل)

آیا آنالیزور فوتبال هستید؟ آیا می‌خواهید انتخابات آمریکا و رای دهندگان آن را تحلیل کنید؟ قصد دارید نوسانات بورس را بررسی کنید؟ آیا می‌خواهید تغییرات آب و هوایی یک منطقه خاص را بررسی کنید؟

آیا برای یک پروژه علمی، سازمانی یا پایان‌نامه به دیتا نیاز دارید؟ و قصد دارید این داده‌ها را تحلیل کنید؟ سایت کگل چنین خدمت تخصصی را برای شما فراهم کرده است. در ادامه چگونگی ثبت نام و استفاده از محیط کگل را به شما شرح خواهیم داد.

دسترسی به سایت کگل از طرق نامبرلند

همانطور که می‌دانید شماره مجازی بسیاری از سرویس‌های تخصصی در نامبرلند موجود است. درست مثل خرید شماره مجازی اوپن ای آی که یک سرویس تخصصی در زمینه هوش مصنوعی است. سایت kaggle بر خلاف اوپن ای آی حوزه کاریش استفاده عمومی از هوش مصنوعی نیست. و بیشتر برای متخصصین ایجاد هوش مصنوعی به خصوص در زمینه یادگیری ماشینی ساخته شده است. چنانچه شما متخصص علم داده، علم آمار ، علوم کامپیوتر، کدنویسی و غیره هستید از این سایت استفاده کنید.

راه ثبت نام در kaggle چیست؟

راه ثبت نام در kaggle چیست؟

در حال حاضر برای حضور در کگل نیازی به تغییر آی.پی ندارید. وارد سایت kaggle شوید. از بالا سمت راست صفحه روی register کلیک کنید.

دو گزینه برای register  پیش روی شماست که برای ثبت نام در کگل از آن استفاده کنید. استفاده از حساب گوگل و سایر ایمیل‌ها. اما از آنجا که همه گوگل دارند و از طرف دیگر کگل از شرکای گوگل است ما استفاده از حساب گوگل را به شما ثبت نام می‌کنیم.

آشنایی با محیط kaggle

اما محیط کگل شامل چه چیزهایی است. اولین بخش محیط کگل خانه نام دارد، در این بخش سوابق فعالیت‌های شما ثبت شده است. تعداد رقابت‌هایی که در آن شرکت کرده‌اید در اینجا لیست می‌شوند. علاوه بر رقابت‌ها تعداد دیتاست‌هایی که ایجاد کردید، گفتگوهایی که در آن مشارکت کردید و سایر فعالیت‌هایی که داشتید از جمله دوره‌هایی که پیشتر بوده‌اید. در آن قرار خواهد گرفت.

یکی از پر رونق‌ترین بخش‌های کگل همین رقابت‌ها یا competition است. اگر به بخش conpetition بروید. با کلیک بر روی دکمه host competition یک مسابقه جدید ایجاد می‌کنید. و در واقع میزبان یک رقابت می‌شوید.

از بخش All competition  می‌توانید همه رقابت‌هایی که در کگل وجود دارند را ببینید. و در این رقابت‌ها در صورتی که تمایل و تخصص دارید. شرکت نمایید. در برخی از این competition ها جایزه‌ای هم تعیین شده است. این جایزه به صورت عددی در سایت قرار می‌گیرد. اگر به برخی از این رقابت‌ها نگاه کنید می‌بینید که جلوی آنها عبارت swag قرار گرفته است. کلیدواژه لغوی swag  مخفف عبارت for stuff we all get است و به معنای این است که خدمات رایگانی از سوی کگل به فعالان این رقابت داده می‌شود.

انواع رقابت‌ها در kaggle

انواع رقابت‌ها در kaggle

در کگل علاوه بر All competition رقابت‌های ویژه یا featured وجود دارد که این مورد مختص پروژه‌های تخصصی و با حامیان مالی یا جایزه‌های  بیشتر است.

دیتاست‌ها در سایت کگل

مجموعه‌های داده شامل زنجیره‌ای عظیم و پیشرفته‌ای از داده‌ها هستند. همانطور که در بالا گفتیم کگل نه فقط برای کسانی که در زمینه هوش مصنوعی فعال هستند بلکه برای متخصصین علم داده هم ساخته شده است. در کگل شما می‌توانید دیتاست خودتان را بسازید. دیتاهایی که قبلا وجود دارند و اطلاعات آنها برای عموم در دسترس هستند را ببینید. دسترسی به این تحقیقات برای همه نیروهای متخصص که به آنالیز داده نیاز دارند مفید است.

جمع بندی

اگر شما یک متخصص هستید، حتما به به کگل نیاز دارید. اساسا این شبکه اجتماعی ویژه متخصصین است. برای آزمایش ایده‌ها و فرضیه‌ها، برای بررسی اتفاقاتی که رخ داده است. این سایت مناسب‌ترین گزینه است. اگر قصد دارید تا رویاهای خود را به عنوان متخصص علم داده یا هوش مصنوعی دنبال کنید، کگل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در کگل مرزها را بگشایید و به میلیون‌ها متخصص در جهان و هزاران پروژه ریز و درشت دسترسی پیدا کنید.


اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
سایت کگل چیست؟ آشنایی با سایت kaggle
تسهیل گستر, بابک شعبانی 11 تیر 1402
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


صفحات یتیم چیست؟ Orphan Pages چه تاثیری در سئو دارد؟
صفحات یتیم چیست؟ این صفحات در واقع از طریق هیچ صفحه ای در سایت قابل دسترس نبوده و تاثیر منفی در سئو سایت دارد.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو