الگوریتم لینک گوگل چیست؟ مدت زمان تاثیر بک لینک‌ها در سئو

الگوریتم لینک گوگل چیست؟ الگوریتم لینک گوگل ممکن است چندین بار در ماه تغییر کند. چقدر زمان می برد تا تاثیر بک لینک ها در سئو سایت ظاهر شود؟

الگوریتم لینک گوگل چیست؟ الگوریتم لینک گوگل ممکن است چندین بار در ماه تغییر کند. چقدر زمان می برد تا تاثیر بک لینک ها در سئو سایت ظاهر شود؟

الگوریتم لینک گوگل هم مانند سایر الگوریتم ها مدام در حال تغییر است. خیلی از تغییرات آن چندان به چشم نمی آیند اما به طور کلی این تغییرات به صورت مداوم روی لینک ها اعمال شود. ممکن است قبلا شما از یک روش لینک سازی خوب جواب می گرفتید اما حالا هیچ تاثیری ندارد. یا اینکه برخی روش های قدیمی لینک سازی همین حالا ممکن است خوب جواب دهند و ما از آن ها بی خبریم. درنتیجه آشنایی با الگوریتم لینک و ساختاری که گوگل دارد بسیار مهم است.

آیا الگوریتم لینک گوگل هم آپدیت می شود؟

این سوال را از جان مولر پرسیدند و جوابی که دارد بسیار جالب بود: در حالت طبیعی وقتی یک آپدیت در هسته الگوریتم گوگل انجام می شود همه چیز در هاله ای از ابهام قرار می گیرد. ممکن است این تغییرات در الگوریتم لینک تاثیر داشته باشند و ممکن است کاملا خنثی باشند. اما به طور کلی گوگل همواره به دنبال بهینه سازی ساختارهای الگوریتم لینک است تا بتواند به سرعت لینک های باکیفیت را شناسایی کند.

آیا الگوریتم لینک گوگل هم آپدیت می شود؟

تغییراتی که در هسته ی الگوریتم رخ می دهد بیشتر تعبیرها و تفسیرهایی هستند که توسط هوش مصنوعی اعمال می شود. در نتیجه ممکن است مستقیما روی بک لینک ها تاثیر داشته باشند. به طور مثال پی بی ان ها در گذشته می توانستند تاثیر مهم و بسزایی در رتبه یک سایت داشته باشند. اما به مرور زمان با اضافه شدن تعبیرهای جدید این پی بی ان ها کم کم تاثیرشان کمتر شد و سایت هایی که معتبرتر بودند تاثیر بیشتری پیدا کردند.

جان مولر در ادامه می گوید: این تغییرات که بیشتر به صورت تعبیرها و استراتژی های جدید پیاده سازی می شوند به نام آپدیت هسته مشخص می شوند چون هر بار یک تعبیر جدید می تواند به طور کلی ساختار جستجو و نتایجی که به کاربر نمایش داده می شود به طور کامل تغییر کند. در نتیجه این تغییرات به صورت مستقیم روی ارزش لینک ها هم تاثیر دارند. پس تغییر در هسته لزوما به معنای تاثیر در الگوریتم لینک نیست. ممکن است یک آپدیت هسته صورت بگیرد و هیچ تاثیری روی الگوریتم لینک نداشته باشد. و البته ممکن است یک آپدیت هسته مستقیما روی الگوریتم لینک تاثیر داشته باشد.

الگوریتم لینک گوگل چکار می کند؟

کاری که این الگوریتم انجام می دهد بررسی ارزش هر لینکی است که در دنیای وب رد و بدل می شود. اینکه یک سایت معتبر به شما لینک می دهد از نظر گوگل تاثیر بیشری دارد تا اینکه یک سایت ضعیف. المان های مختلف دیگری هم برای این الگوریتم در نظر گرفته شده اند. مثل میزان ترافیک لینک ها، کلیک روی لینک ها، قدرت سایت لینک دهنده، تعداد لینک ها، پیج رنک صفحه موردنظر و مواردی از این دست که به صورت مستقیم روی ارزش لینک تاثیر دارند. اما تنها این المان ها نیستند که موثرند صدها المان دیگر هم توسط تعبیرهای هسته گوگل روی این لینک ها اعمال می شود و در نتیجه ارزش این لینک ها مشخص می شود.

الگوریتم لینک گوگل کار ارزشگذاری را انجام می دهد. مثلا اگر شما یک سایت حوزه گوشی هستید و از یک وبسایت فعال در حوزه گوشی لینک می گیرید ارزش بسیار بیشتری دارد تا اینکه همان لینک را از یک سایت خبری بگیرید. به این نکات مهم توجه داشته باشید و روش های لینک سازی اصولی را یاد بگیرید تا از این الگوریتم عقب نمانید.

معمولا چقدر طول می کشد تا بک لینک ها تاثیرشان را نشان دهند؟

معمولا چقدر طول می کشد تا بک لینک ها تاثیرشان را نشان دهند؟

این سوال هم جزو سوالاتی است که تقریبا همه سئوکارها با آن درگیرند و هیچ کس جواب دقیق و کاملی برای آن ندارد. معمولا این زمان را بین چند روز تا چند ماه در نظر می گیرند. اما جان مولر نظر جالبی در این زمینه دارد. او می گوید: روشی که ما برای پردازش لینک ها در نظر گرفته ایم کاملا پیوسته است. هیچوقت یک قالب زمانی مشخص برای این تاثیرها وجود ندارد. ممکن است شما یک لینک بگیرید و یک ساعت بعد تاثیر آن را ببینید یا اینکه ممکن است لینکی بگیرید و تاثیر آن را چندین ماه بعد احساس کنید. در نتیجه نباید تاثیر لینک را به صورت یک بازه ی زمانی در نظر بگیرید. بلکه بهتر است آن را به صورت مداوم ادامه دهید تا بتوانید تاثیر آن را به صورت پیوسته مشاهده کنید.

جمع بندی

الگوریتم لینک گوگل پیچیده است. چون هوش مصنوعی هم وارد این بخش شده است خیلی از ماها نمی دانیم دقیقا داخل آن چه اتفاقاتی می افتد. در نتیجه به جای اینکه سعی کنیم به درون آن پی ببریم بهتر است لینک سازی طبیعی را شروع کنیم. مطابق با اصول لینک سازی گوگل جلو برویم تا تاثیر آن را به صورت آهسته و پیوسته مشاهده کنیم.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
الگوریتم لینک گوگل چیست؟ مدت زمان تاثیر بک لینک‌ها در سئو
تسهیل گستر, بابک شعبانی 26 اردیبهشت 1400
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


جریمه سایت به دلیل محتوای تکراری
یکی از راه هایی که باعث می شود گوگل شما را جریمه کند تولید محتوای تکراری می باشد. زمانیکه شما از محتواهای تکراری و کپی شده در وب سایت خود استفاده کنید دچار این جریمه می شوید که در حقیقت جریمه سایت به دلیل محتوای تکراری صورت گرفته است.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو