پنج مهارت اساسی که هر طراح سایت باید داشته باشد

توسعه وب همچنان یکی از داغ ترین شغل ها در سراسر جهان است و در آینده نیز تغییر نخواهد کرد. براساس آمار ، میزان اشتغال توسعه دهندگان وب از سال 2014 تا سال 2018 به میزان 27 درصد افزایش یافته است، که بسیار سریعتر از متوسط برای تمام مشاغل است.

توسعه وب همچنان یکی از داغ ترین شغل ها در سراسر جهان است و در آینده نیز تغییر نخواهد کرد. براساس آمار ، میزان اشتغال توسعه دهندگان وب از سال 2014 تا سال 2018 به میزان 27 درصد افزایش یافته است، که بسیار سریعتر از متوسط برای تمام مشاغل است.

با توجه به این موضوع، ما فکر می کردیم که لیستی از مهارت های ضروری را که هر توسعه دهنده وب باید داشته باشد را قرار دهیم. دانستن اینکه چه چیزی باید بهبود یابد، نقطه شروع برای دستیابی به کمال است، بنابراین امیدواریم اطلاعات مفیدی در این پست پیدا کنید.

 بیا بریم!  

1. به طور مداوم در حال یادگیری و بهبود

در یک صنعت در حال حرکت سریع، مانند ما، ماندن در بالای بازی شما به این معنی است که هرگز متوقف نمی شوید. فن آوری ها به همان سرعت تغییر می کنند، و آنچه در حال حاضر معمول است ممکن است در چند سال آینده ممکن است منسوخ شود. اگر می خواهید یک توسعه دهنده بزرگ وب شوید، باید از منحنی جلوتر باشید. این بدین معنی است که یادگیری فناوری های جدید و زبان های برنامه نویسی و نیز نگاه داشتن آنچه که مشتریان می خواهند (و نیازمند) برای حفظ رضایت باشند.

یکی دیگر از دلایل نگه داشتن یادگیری، جلوگیری از استفاده از پایگاه کاربر است. یا، به قول نویسنده ریک کوک می گوید: "برنامه ریزی امروز مسابقه ای است بین مهندسان نرم افزار در تلاش برای ساخت برنامه های بزرگتر و بهتر از ایکس باکس و جهان که در تلاش برای تولید احمقانه تر و بهتر است. تا کنون، جهان برنده است. "

2. به روز باشید

برای اینکه با صنعت همخوانی داشته باشید، ایده عال این است که وبلاگهایی مانند Smashing Magazine، Sitepoint، Hacker News و البته وبلاگ خودتان را دنبال کنید (اگر چه به نظر میرسد که شما در حال انجام آن هستید). بازدید از نمایشگاه ها و کنفرانس ها نیز یک ایده عال است؛ زیرا شما می توانید با بسیاری از ایده ها و بینش های جدید شبکه آشنا شوید. یک هدف شخصی خوب این است که هر سال حداقل یک کنفرانس فناوری داشته باشید تا همه چیز را تازه نگه دارید و از روزمرگی روزانه خود خارج شوید. سعی کنید با داغترین مساله روز که سئو هست همراه باشید و سایت هایی که طراحی می کنید کاملا برای موتور های جست و جو بهینه باشند.

3. توانایی مدیریت زمان و اولویت بندی

کار در توسعه وب می تواند بسیار پر تنش و هرج و مرج باشد. پروژه ها در حال جمع شدن هستند و مهلت ها سر رسیدشان نزدیک است. برای حفظ کارآمد (و عاقلانه)، انجام مدیریت زمان خود به بهترین نحو حیاتی است. این چیزی است که بسیاری از توسعه دهندگان با آن مبارزه می کنند، به این دلیل که هرگز گام دیگری برای بهبود مهارت های مدیریت زمان خود نبرده اند. در اینجا چند راهنمایی سریع در مورد چگونگی سازماندهی بیشتر و اجتناب از مهلت مجرمانه در مورد شما وجود دارد:

یک لیست کاری و اولویت بندی تهیه کنید تا وظایف فوری و مهم را در بالا قرار دهید. گاهی اوقات، چیزهای دیگر فقط باید صبر کنند.

هر روز صبح اول لیست خود را چک کنید و یک برنامه سریع برای روز ایجاد کنید. با وجود اینکه کارها همواره بر اساس آن طرح نخواهند بود، اما با داشتن آن در وهله اول، بسیار کارآمد خواهید بود.

یادآورها را برای وظایف مهم و مراحل پروژه تنظیم کنید که می خواهید در طول روز یا هفته به طور خاص به پایان برسید. در صورت لزوم، هر چیز دیگری را نادیده بگیرید تا مطمئن شوید که مهلت های کوتاه خود را برآورده می کنید.

از قانون 80/20 استفاده کنید و سعی کنید فعالیت های روزانه را پیدا کنید که بیش از حد وقت شما را می گیرند بدون اینکه نتایج کافی تولید کنند.

در اسرع وقت با رئیس یا مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، اگر احساس می کنید که مهلتی که دارید کافی نیست. این ایده آل نیست، بلکه پایان جهان نیز نیست. هرچه زودتر آنها را در مورد آن مطلع کنید.

4. درک UX

یکی از ویژگی های هر یک از توسعه دهندگان واقعا بزرگ این است که آنها نه تنها درک فنی از کسب و کار خود را دارند، بلکه از طراحی و جنبه های مشتری گرایی هم با خبر هستند. برای توسعه برنامه ها و نرم افزار های بزرگ، باید بدانید که چگونه مشتریان و مشتریانی که از محصول نهایی استفاده می کنند چه می خواهند.

قبل از شروع به کار بر روی یک پروژه جدید کنید، زمان صرف کنید و واقعا در مورد طراحی و نحوه مصرف توسط مصرف کنندگان آن فکر کنید. از طریق این مرحله، شما اغلب ایده هایی را ایجاد می کنید که به طور قابل توجهی می تواند طراحی سایت خود را بهبود ببخشید.

یکی دیگر از نکات مهم این است که با روند طراحی آشنا شوید. بهترین راه برای انجام این کار این است که روزانه مقالاتی برای خواندن در یکی از وبلاگ های بی نظیر طراحی وب سایت بیابید و بخوانید.

5. برقراری ارتباط با دیگران

ارتباط در هر کار، مهم و شاید حتی در طراحی وب بسیار مهم است. نیازهای طراحان، توسعه دهندگان و مشتریان باید به طور کامل به منظور ایجاد یک محصول برجسته، هماهنگ شوند. این به این معنی است که ارتباط بخش بزرگی از هر کار توسعه وب است و همیشه باید با حس اولویت برخورد شود.

تقویت نیاز به مهارت های ارتباطی خوب در حقیقت این است که برنامه نویسی چیزی است که برای غیر برنامه نویسان بسیار دشوار است. شما باید بتوانید دیگران را در درک مشکلات فنی درک کنید، این چیزی است که می تواند بسیار دشوار باشد. به عنوان راهی برای بهبود مهارت های ارتباطی خود، ایده عال این است که به طور منظم با افرادی که در خارج از دفتر می دانید صحبت کنید و سعی کنید آنها را درک کنید. امکان دارد این بحث ها برای آنها خسته کننده باشد، اگر شما بتوانید دوستان خود را در مورد پروژه جدید خود بدون خسته کردنشان بگویید، می توانید همین کار را با مشتری بالقوه بعدی خود انجام دهید. و همچنین ارتباطات خود را با رئیس و تیم طراحی خود نیز بسیار افزایش دهید.

واقعا مهم نیست چند مدت شما به عنوان یک توسعه دهنده وب کار کرده اید، همیشه برای بهبود وقت وجود دارد. گاهی اوقات همه ی شما نیاز به انگیزه ای دارید تا آنچه را که انجام می دهید نگاه کنید و ذهن خود را برای بهبود چیزی آماده کنید. امیدواریم بتوانید از این پست الهام بگیرید و به شما کمک کند تا به یک توسعه دهنده بهتر تبدیل شوید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
پنج مهارت اساسی که هر طراح سایت باید داشته باشد
تسهیل گستر 25 مهر 1397
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


فرآیند طراحی سایت
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو