ثبت سایت در گوگل وبمستر چگونه است؟

برای سایت هایی که به تازگی راه اندازی شده اند اینکه مورد توجه گوگل و ربات های آن قرار بگیرند زمان زیادی لازم دارد. ما می خواهیم به شما در این مقاله روش اصلی و مهم برای ثبت سایت در گوگل را معرفی کنیم که ثبت سایت در گوگل وبمستر می باشد.

از مهم ترین اقداماتی که در طراحی سایت و راه اندازی آن باید در ابتدای کار انجام دهید این است که سایت طراحی شده را به گوگل معرفی کرده و ثبت آن سایت را در گوگل انجام دهید. این کار برای این است که بتوانید بازدیدکنندگان بسیاری را از طریق گوگل جذب کنید. قبل از اینکه به فکر جذب کاربران باشید باید از ایندکس شدن مطالب خود در گوگل مطمئن شوید و باید صفحات شما در گوگل ایندکس شده باشند تا وب سایت شما مخاطبین خود را داشته باشد.

برای سایت هایی که به تازگی راه اندازی شده اند اینکه مورد توجه گوگل و ربات های آن قرار بگیرند زمان زیادی لازم دارد. ما می خواهیم به شما در این مقاله روش اصلی و مهم برای ثبت سایت در گوگل را معرفی کنیم که ثبت سایت در گوگل وبمستر می باشد.


گوگل وبمستر

گوگل وبمستر در واقع مجموعه ای از ابزارهای ارائه شده به وسیله گوگل برای تولید کنندگان محتوا می باشد که به آن ها نشان می دهد که مطالب و محتواهای خود را چگونه تولید نمایند که روند ثبت شدن و ایندس شدن مطالب وب سایت خود را توسط  موتورهای جستجو بتوانند هدایت کنند. این ابزار به شما کمک می کند داده هایی را که می تواند به شما در درک تفاوت صفحات در وب سایت کمک کنند و نتیجه را برای موتورهای جستجو نمایش دهند.

گوگل وبمستر این امکان را برای شما فراهم می آورد تا مطالب و مقاله های قبلی خود را بهبود دهید و محتوای جدیدی را تولید نمایید همچنین این ابزار به گوگل در نمایش دادن محتواهای تولید شده نیز کمک می کند و اگر مشکلی در سایت برای شما به وجود آید مثلا مطالب شما در گوگل ایندکس نشوند را به شما اطلاع می دهد تا برای ایندکس شدن مطالب خود اقدام کرده و رتبه و جایگاه خود را در نتایج جستجو در گوگل تغییر دهید.

حتما بخوانید: وبمستر چیست؟

 امکانات گوگل وبمستر

با ثبت سایت در گوگل وبمستر می توانید امکانات بسیاری را به صورت رایگان بدست آورید که به چند نمونه از این امکانات در ادامه اشاره کرده ایم این امکانات عبارتند از:

  •     مشاهده تعداد جستجوها و کلیک های حاصل از جستجوی گوگل

  •     مشاهده و بررسی مشکلات فنی و ساختاری سایت

  •     مشاهده و مدیریت لینک های داخلی و خارجی سایت

  •     امکان ثبت درخواست DMCA و حق کپی رایت محتوا

ثبت سایت در گوگل وبمستر

اگر مدت ها باشد که صاحب وب سایت هستید باید این موضوع را بدانید که ثبت سایت در گوگل وبمستر برای بهینه سازی سایت از اهمیت بالای برخوردار می باشد و به شما در بهینه سازی سئو سایت کمک زیادی خواهد کرد. شما با کمک گوگل وبمستر که نام جدید آن کنسول می باشد این امکان را دارید که مشکلات سایت خود را مشاهده کرده و برای رفع آنها کارها و اقدامات لازمه را انجام دهید با استفاده از گوگل وبمستر می توانید تنظیمات بسیاری را در وب سایت خود انجام داده و پیشنهاد هایی را که در روند بهبود سایت به شما پیشنهاد می شود را دریافت نمایید.

برای اینکه بتوانید ثبت سایت در گوگل وبمستر را انجام دهید در ابتدا باید یک حساب کاربری در Gmail برای وب سایت خود ایجاد کنید و بعد از آن به گوگل وبمستر مراجعه کنید. با مراجعه به گوگل وبمستر بر روی گزینه Add a Site کلیک کرده آدرس سایت مورد نظر را وارد کنید و سپس بر روی گزینه Continue کلیک کنید.

برای شما صفحه ای باز خواهد شد که باید در آن مالکیت خود را ثابت کنید. برای اینکه مالکیت خود را ثابت سازید راه های مختلفی وجود دارد که گوگل برای اینکه کار شما آسان شود به شما پیشنهاد می کند روش HTML File Upload را انتخاب کرده و به وسیله این روش مالکیت سایت خود را ثابت سازید.

روش پیشنهادی گوگل برای ثابت سازی مالکیت سایت شما بسیار آسان می باشد. شما یک فایل HTML را در گوگل وبمستر دانلود کرده و در ریشه Root سایت خود را آپلود می کنید بعد از اینکه سایت خود را آپلود کردید روی گزینه Verify کلیک کرده تا سایت شما در بخش GWT ثبت شود.

نکات کلیدی ثبت سایت در گوگل وبمستر

    شما می توانید آدرس های دقیق تر از دسته بندی ها، فولدرها، زیر دامنه ها و غیره را در این بخش معرفی کرده و اطلاعات مناسب با آن برایتان توسط گوگل وبمستر نمایش داده خواهد شد.
    زمانیکه هویت سایت شما مورد تایید قرار بگیرد از همان لحظه اطلاعات سایت شما توسط گوگل جمع آوری می شود و اگر شما اکانت یا سایت خود را بنا به هر دلیلی حذف نمایید برای مدت زمان کوتاهی این اطلاعات نگهداری خواهند شد و بعد از مدتی به طور کامل اطلاعات حذف می شود.
    اگر کاراکترهایی که به کار برده اید غیر از انگلیسی می باشد احتیاجی به تغییر آنها وجود ندارد.
    اگر علائم تایید هویت خود را حذف کنید دسترسی شما نیز محدود می شود.

سخن پایانی

در سال های گذشته برای ثبت سایت در گوگل وبمستر این خود گوگل وبمستر بود که اعلام می کرد من این سایت و یا این وبلاگ را تاسیس کرده ام و از موتورهای جستجو می خواست که سایت معرفی شده را مورد بررسی قرار دهد. اما اکنون گوگل و موتورهای جستجو آنقدر قدرتمند هستند که احتیاجی به این کار نداشته باشند. یعنی زمانیکه شما وب سایتی را طراحی می کنید و آن را در هاست قرار می دهید بلافاصله صفحات شما توسط موتورهای جستجو و گوگل ایندکس می شود.
البته این نکته را فراموش نکنید که گوگل وبمستر تنها راه ارتباطی شما به عنوان صاحبین سایت با گوگل می باشد و شما می توانید به کمک آن از تمام اتفاقاتی که برای وب سایتتان رخ می دهد مطلع شوید و برای بررسی سئو سایت خود می توانید از این کمک استاده کنید.

در صورتیکه درباره وبمستر تولز سوالی برایتان پیش آمد می توانید با تسهیل گستر  در ارتباط باشید و سوالات خود را مطرح نمایید.

عنوان محصولات

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
ثبت سایت در گوگل وبمستر چگونه است؟
تسهیل گستر, بابک شعبانی 18 اردیبهشت 1400
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


وبمستر چیست؟
خیلی از افراد در کل نمی دانند که وبمستر چیست؟ در حقیقیت 2 تا وبمستر داریم: 1. شغل وبمستر 2. ابزار وبمستر گوگل (که این ابزار از سال 2019 به سرچ کنسول گوگل تغییر نام داد) که همچنان با اختلاف بهترین ابزار بررسی سئو سایت می باشد.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو