وب سایت و میزبان وب سایت

وب سایت‌ها ابزارهایی کارآمد و توانا هستند که می‌توانند در بازاریابی کسب و کارتان به شما کمک کنند. اگر قصد دارید وب سایت موفقی خلق کنید باید به نکاتی توجه کنید که باید در این کار لحاظ شوند.
وب سایت ها ابزارهایی کارآمد و توانا هستند که می‌توانند در بازاریابی کسب و کارتان به شما کمک کنند. اگر قصد دارید وب سایت موفقی خلق کنید باید به نکاتی توجه کنید که باید در این کار لحاظ شوند. یک وب سایت خوب عناصری دارد که توجه به آنها لازم و ضروریست. ایجاد یک سایت و وارد کردن آن به شبکه شرط لازمست ولی برای موفقیت آن شرطی کافی نیست.در زیر نکات مهم این کار را آورده‌ایم:

● یک وب سایت باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

▪ یک متن واضح و روان که حاشیه نرفته و خواندنش ساده باشد.
▪ آسان لود شود و تصاویر و گرافیک‌های جذاب داشته باشد.
▪ گشت و گذار در آن راحت و با رویه‌ای منطقی و راحت همراه باشد.
▪ اطلاعات و منابعی در خود داشته باشد که بازدیدکنندگان و مشتریان احتمالی را راهنمایی کند.
▪ هنگامی که محتوای سایت را تهیه کردید باید آنها را دسته‌بندی کرده، الگویی طراحی کنید که از نظر رده‌بندی در موتورهای جستجو در رتبه بالایی قرار گیرد و لینک‌های مناسبی داشته باشد که کاربران قادر باشند به راحتی در همان سایت گشت و گذار کنند و از طریق ‌آن به دیگر سایت‌های موردنظرشان راه یابند.
▪ اکثر طراحان سایت با رعایت این نکات موافق هستند ولی یک مورد هست که همه این کارشناسان به آن توجه ندارند. این عنصر به واقع همان چیزیست که سایت را به کار میندازد و آن طور که باید سودآوری دلخواه را به وجود می‌آورد و آن میزبانی سایت شماست.

می‌توان گفت که در حال حاضر هزاران شرکت هستند که میزبانی سایت‌ها را در کارشان دارند ولی حالا سوال این است که از کجا بدانیم که کدامیک از این هزاران میزبان برای ما مناسب هستند و نیازهای مان را برآورده می‌سازند؟ این جا صحبت از میلیون‌ها دلار پول است.
مشتریان بسیاری به این شرکت‌ها مراجعه می‌کنند و بسیاری از اشخاصی که ظاهرا میزبان‌های خوبی برای سایت‌ها ارائه می‌‌کنند، در واقع خدمات بدی ارائه می‌کنند که مشتریان کم تجربه را به دردسر می‌اندازد و فقط پولشان به هدر می‌رود. علت این انتخاب‌های نادرست این است که مراجعان تازه کار نمی‌دادند که از آن شرکت چه سوالاتی بپرسند و چه چیزهایی درخواست نمایند. معمولا انتخاب یک شرکت ارزان یک اشتباه بزرگ است البته در این مورد هم چند استثنا وجود دارد که در زیر خواهیم گفت. حالا می‌خواهیم ببینیم که معیارهای انتخاب درست یک میزبان وب سایت چیست؟

هنگامی که شرکت‌های گوناگون را بررسی می‌کنید، باید آنی را انتخاب کنید که قابلیت‌های زیر را داشته باشد:
۱) یک سیستم پشتیبانی از مشتری که هم از طریق ایمیل‌ وهم از طریق تماس تلفنی بتواند به مراجعان به سایت سرویس دهد. این نکته به خاطر این مهم است که اگر شما قادر نباشید بلافاصله پاسخ ایمیل‌های مشتریان را بدهید دیگر ارزش و سودی به حال شما نخواهد داشت.
۲) یک سیستم راهنمایی و پاسخگویی به سوالات مراجعان که بتواند در زمانی که آنها از سایت بازدید می‌کنند، به سوالات و ابهامات ذهنی‌شان پاسخ داده آنها را برطرف کند. یک FAQ که به معنای سوالات رایجی است که اغلب پرسیده می‌شوند، بسیار مفید خواهد بود.
۳) یک امکان دیگر هم ضروریست و آن وجود یک سیستم برای کنترل و سرو سامان دادن به امور وب سایت است. یک کنترل پنل بسیار به شما کمک خواهد کرد.
۴) یک مدل امن و نفوذناپذیر که شما را از شر ویروس‌ها و مزاحمان کامپیوتری حفظ کند نیز از اموریست که نباید فراموش شوند.
۵) امکان ثبت رایگان دامنه
۶) لازمست که بتوانید از آمار چیزهایی چون تعداد ایمیل‌های دریافتی و فرستاده شده،‌ حجم فضای استفاده شده و میزان فضای باقی مانده مطلع شوید.
۷) صاحب یک وب سایت باید همیشه بتواند از داده‌ها و کارهایش یک نسخه پشتیبانی (بک‌آپ) تهیه کند ولی بهتر است که میزبان آن سایت هم این کار را برایش انجام دهد.

اشکالات یک میزبان سایت تا وقتی که با آنها رو به رو نشوید کشف نمی‌شوند و آن هنگامیست که مثلا نتوانید برنامه‌ای که تازه خریده‌اید را نصب کنید. به یاد بسپرید که این وب سایت مال شماست و باید بتوانید آن طور که دوست دارید،‌به کارش ببرید و هدایتش کنید. اگر دیدید که این میزبان کنونی نیازهایتان را برآورده نمی‌کند و نیازهایتان همچنان بی‌پاسخ مانده‌اند، مجبور نیستید همچنان با آن جلو بروید. شرکت‌های بسیار زیادی هستند که می‌توانند خدماتی بهتر به شما عرضه کنند.

در آخر این که اگر نمی‌خواهید به توصیه‌ها و نکاتی که گفتم، توجه و عمل کنید، حداقل پرس‌وجو کنید و ببینید که این میزبان بالقوه برای مشتریانش چه کار کرده است. بهترین منبع اطلاع‌رسانی مشتریان کنونی هستند. از آنها بپرسید که آیا از عملکرد و امکاناتی که این میزبان برای سایتشان فراهم کرده راضیند یا نه و در کل این شرکت را چطور ارزیابی می‌کنند. با این کار هم از سابقه آنها مطلع می‌شوید و هم این که می‌فهمید باید چه امکاناتی را درخواست کنید. در آخر این که به سراغ خودشان بروید و ببینید که چطور با شما برخورد می‌کنند. واضح است که نمی‌توان از هیچ چیز صددرصد مطمئن بود ولی با رعایت این نکات و کسب آگاهی و اطلاع می‌توان کسی را که یک میزبان بالقوه است، بهتر و دقیقتر ارزیابی نمود.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
وب سایت و میزبان وب سایت
تسهیل گستر 17 تیر 1388
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


VPN چيست؟
همزمان با عموميت يافتن اينترنت، اغلب سازمانها و موسسات ضرورت توسعه شبکه اختصاصی خود را به درستی احساس کردند.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو