زبان برنامه نویسی پایتون چیست؟

این زبان برنامه نویسی پایتون (در ایران پیتون هم تلفظ می شود)  با داشتن کتابخانه های گسترده (library) روشهای بسیار قدرتمند و حرفه ای را برای کار با زبانها و ابزار های مختلف به آسانی فراهم می کند. متن باز (اوپن سورس) بوده و یادگیری و استفاده از آن در عرض چند روز ممکن است .

این زبان برنامه نویسی پایتون (در ایران پیتون هم تلفظ می شود)  با داشتن کتابخانه های گسترده (library) روشهای بسیار قدرتمند و حرفه ای را برای کار با زبانها و ابزار های مختلف به آسانی فراهم می کند. متن باز (اوپن سورس) بوده و یادگیری و استفاده از آن در عرض چند روز ممکن است . کد های نوشته شده در این زبان در محدوده وسیعی از پلتفرم ها مانند لینوکس ، ویندوز ، مک ، و حتی گوشی های موبایل قابل اجرا است .

همانطور که گفته شد این زبان از زبان‌های برنامه نویسی مفسر بوده و به صورت کامل یک زبان شی‌گرا است که در ویژگی‌ها با زبانهای تفسیری پرل، روبی، اسکیم، اسمال‌تاک و تی‌سی‌ال مشابهت دارد و از مدیریت خودکار حافظه استفاده می‌کند.

توسط خَودو فان روسوم (Guido van Rossum)‏ در سال1991 ایجاد آن تاکید بر دو هدف اصلی خوانایی بالای برنامه‌های نوشته شده و کوتاهی و بازدهی نسبی بالای آن است. در کشور هلند طراحی شد.

برای یادگیری زبان پایتون از این لینک استفاده کنید. سایر اطلاعات را از این لینک بگیرید.

پایتون از جامعه ی کد باز است، زبانی که گوگل و یا یاهو از آن به عنوان یکی از اصلی ترین ابزارهای توسعه استفاده می کنند. برنامه های پایتون مثل پی اچ پی قابل اجرا روی اغلب پلاتفورم هاست( حتی پلی استیشن). پایتون یک سینتکس شبیه گفتار ساده ی انگلیسی دارد، مثل  PHP با حدود 60 واژه ی کلیدی که جزو ساده ترینها است.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
زبان برنامه نویسی پایتون چیست؟
تسهیل گستر 25 دی 1391
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


پیدا کردن چمدان گم شده در هواپیما با TRAKDOT
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو