راهنما

خوش آمدید!

این تالار گفتگو در خصوص محصولات و خدمات تسهیل گستر و نرم افزار سازمان یار ( قدرت گرفته از Odoo ERP ) ایجاد شده است.

سوال بپرسید و به بحث و گفتگو بپردازید، مطالب و ایده های خود را به اشتراک بگذارید، پروفایل حرفه ای خود را ایجاد کنید، به دغدغه های مطرح شده در کیفی ترین شکل ممکن پاسخ دهید و شبکه ارتباطی خود را گسترش دهید.

0

بازگردانی شمارنده اسناد حذف شده در Odoo

 با توجه به نوپایی سیستم، در برخی موارد بر حسب نیاز، سندهایی به صورت تست ایجاد و حذف گردیده‌اند. لیکن همانطور که مستحضر هستید، شمارنده اینگونه اسناد تست حتی پس از حذف سیستمی نیز، همچنان پا برجاست. برای مثال، اگر پیش‌فاکتور فروشی (S00001) ایجاد و حذف گردد، پیش‌فاکتور بعدی (که بعد از حذف S00001 ایجاد شده است)، شماره S00002 خواهد گرفت.

نظر به آنکه به مرور زمان، سیستم از فاز تست خارج شده و مورد استفاده واقعی قرار می‌گیرد، آیا امکانی وجود دارد که توالی اسناد دارای پرش نباشد؟

مثال: پیش‌فاکتور شماره S00027 برای مشتری ارسال شده است (استفاده واقعی) و پیش‌فاکتور S00028 به صورت تست موقتاً ایجاد و حذف شده، آیا ممکن است با هدف حفظ توالی، شمارنده S00028 بازگردانده شود؟

تصویر پروفایل
انصراف
1 پاسخ
0
بهترین پاسخ

در Odoo ERP، به‌طور پیش‌فرض، شماره‌گذاری اسناد به صورت دنباله‌دار انجام می‌شود. با این حال، در برخی موارد، مانند حذف اسناد تست، ممکن است در توالی شماره‌گذاری پرش ایجاد شود. این موضوع می‌تواند در هنگام استفاده واقعی از سیستم، مشکلاتی را به وجود آورد، مانند ارسال پیش‌فاکتور با شماره‌گذاری نامنظم به مشتریان.

به جای حذف اسناد تست، توصیه می‌شود که آنها را لغو کنید. لغو کردن یک سند به جای حذف آن، اطلاعات سند را در سیستم حفظ می‌کند و در عین حال از شماره‌گذاری آن در توالی اسناد جلوگیری می‌کند.

با لغو اسناد تست به جای حذف آنها، می‌توانید از ایجاد پرش در توالی شماره‌گذاری اسناد و مشکلات ناشی از آن جلوگیری کنید.

با این حال اگر با توجه به مثال آورده شده، بازگردانی شماره توالی 28 در پیش فاکتورها نیاز ضروری می باشد، می توانید موقتا شماره توالی بعدی را بر روی 28 تنظیم کنید.
جهت انجام این عمل به شرح زیر اقدام کنید:
1- حالت توسعه دهنده را فعال کنید.
2- به ماژول تنظیمات، منوی فنی و زیرمنوی "توالی ها" بروید.
3- توالی با عنوان "Sales Order" را باز کنید.
4- گزینه "شماره بعدی" را روی 28 تنظیم کنید.

نکته مهم: در صورتیکه شما قبل از ایجاد پیش فاکتور به شماره 28، شماره های دیگر را ایجاد کرده باشید، توجه داشته باشید که پس از ایجاد پیش‌فاکتور به شماره 28، شماره توالی بعدی را مجدد تغییر داده و به آخرین شماره به‌روزرسانی کنید تا از ایجاد توالی های تکراری جلوگیری شود.
در انواع "پیاده‌سازی" های توالی ها، گزینه "بدون فاصله" معمولا از ایجاد شکاف بین شماره ها خودداری می‌کند ولی با این حال در صورتی‌که سندی از بین شماره های مابین حذف شده باشد و قصد ایجاد آن را داشته باشید، امکان ایجاد تکراری شماره های مابعد وجود دارد.

بنابراین توصیه می کنم:
1- همواره به جای حذف اسناد فروش، خرید و ... از گزینه "لغو" استفاده نمایید.
2- در صورت تولید دستی یک شماره توالی، حتما شماره بعدی را با توجه به آخرین سند موجود، به‌روزرسانی کنید.

تصویر پروفایل
انصراف

پاسخ شما

 
  

ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو