چگونه برای تولید محصولات خود با Odoo 16 برنامه‌ریزی کنید

برای بهینه‌سازی عملیات و افزایش بهره‌وری، کسب‌وکارها به نرم‌افزار مدیریت تولید نیاز دارند. مدیریت مؤثر منابع برای شرکت‌‌ها در اقتصاد بی‌‌نظیر امروزی مهم است. نرم‌افزار طراحی شده برای عملیات تولیدی اغلب برای کنترل رشد درآمد و سودآوری استفاده می‌شود. سیستم‌های (ERP برنامه‌ریزی منابع سازمانی)، که کنترل کاملی بر تمام فعالیت‌‌های تجاری ارائه می‌‌دهند، به طور خاص برای تولید ایجاد شده‌اند.

برای بهینه‌سازی عملیات و افزایش بهره‌وری، کسب‌وکارها به نرم‌افزار مدیریت تولید نیاز دارند. مدیریت مؤثر منابع برای شرکت‌‌ها در اقتصاد بی‌‌نظیر امروزی مهم است. نرم‌افزار طراحی شده برای عملیات تولیدی اغلب برای کنترل رشد درآمد و سودآوری استفاده می‌شود. سیستم‌های (ERP برنامه‌ریزی منابع سازمانی)، که کنترل کاملی بر تمام فعالیت‌‌های تجاری ارائه می‌‌دهند، به طور خاص برای تولید ایجاد شده‌اند. در نتیجه این سیستم‌ها، خروجی و خدمات مشتری در نهایت همراه با توسعه شرکت، رشد درآمد و بهبود کیفیت افزایش می‌یابد.

کاهش افزونگی، رویه‌های خودکار، زنجیره تامین بهتر، انبار، حمل‌ونقل، مدیریت موجودی، کاهش ریسک، افزایش خدمات به مشتریان، ادغام بخش، گزارش دهی در زمان واقعی، تمرکز داده‌های عملیاتی و مالی، و سازگاری با تغییرات تجاری تنها چند مزیت است که سیستم‌های مدیریت تولید ارائه می‌کنند. یک ابزار مؤثر برای رسیدگی به سفارش‌های تولید، صورت‌حساب‌ها و مراکز کاری، ماژول تولید Odoo 16 است، یک سیستم ERP که زمان‌بندی و برنامه‌ریزی را در هر سطحی ساده می‌کند. برای ارائه نظارت مؤثر بر درخواست‌ها، هشدارهای کیفیت و رویه‌های تأیید مؤلفه، ماژول‌های تعمیر و نگهداری، مدیریت چرخه عمر محصول (PLM) و کیفیت را در خود جای داده است. برای مشاغل صنعتی، این اتصال تضمین کننده ارتباطات و توسعه شبکه مداوم است.

زمانبندی تولید در تولید Odoo

در ماژول تولید نسخه سازمانی Odoo 16، یک مکانیسم پیش‌‌بینی تولید به نام برنامه‌ریزی تولید اصلی وجود دارد. تقاضای محصول را بر اساس پیش‌بینی‌ها محاسبه می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد در صورت لزوم مقادیر را تنظیم کنند. این ویژگی برای تولید کنندگانی که برای تولید مطابق با تقاضای بازار برنامه‌ریزی می‌کنند مفید است و به آنها کمک می‌کند تا مقادیر محصول مورد نیاز را برای برآورده کردن تقاضا برآورد کنند.

برای پیکربندی عملکرد زمان‌بندی اصلی تولید، می‌توانید گزینه "زمان‌بندی اصلی تولید" را از زبانه "پیکربندی > تنظیمات" ماژول تولید Odoo 16 فعال کنید.

زمانبندی تولید در تولید Odoo

محدوده زمانی زمان‌‌بندی اصلی تولید (ماه، هفته یا روز) و تعداد دوره‌‌هایی که می‌‌خواهید دائماً نمایش دهید، ممکن است هر دو در گزینه‌های زمان‌بندی اصلی تولید (MPS) مشخص شوند.

برنامه‌ریزی یک برنامه تولید اصلی جدید

برای برنامه‌ریزی MPS جدید برای واحد تولیدی خود، همان‌طور که در تصویر زیر نشان داده شده است، به گزینه "برنامه تولید اصلی" موجود در منوی "برنامه‌ریزی" بروید.

برنامه‌ریزی یک برنامه تولید اصلی جدید

با کلیک بر روی گزینه "ردیف‌ها" موجود در نمای MPS، می‌توانید انتخاب کنید که کدام اطلاعات نمایش داده شود که شامل متغیرهای زیر است: موجودی اولیه، تقاضای واقعی، پیش بینی تقاضای غیرمستقیم، دوباره پر کردن، دوباره پر کردن واقعی، موجودی پیش‌بینی شده و ...

نمای MPS

Odoo تنها در صورتی می‌تواند سفارش ساخت را پس از تکمیل مجدد تولید کند که مسیر عملکرد محصول مربوطه هنگام اضافه شدن به MPS روی "تولید" تنظیم شده باشد. می‌توانید مسیر محصول را با باز کردن نمای فرم خاص از منوی «محصولات»، همان‌طور که در تصویر زیر نشان داده شده است، تغییر دهید.

مسیر عملکرد محصول

افزودن محصول جدید یک محصول اضافه کنید»، یک محصول جدید را به جدول زمانی اصلی محصول اضافه کنید. این دکمه همان‌طور که در زیر نشان داده شده است، یک پنجره فرم پاپ‌آپ را نشان می‌دهد.

افزودن محصول جدید

جزئیات محصول را می‌توان در نمای فرم ارائه کرد، از جمله نام "محصول"، "لیست مواد" و "انبار تولید".

حداقل موجودی رایگانی را که می‌خواهید همیشه برای محصول فهرست شده در قسمت "هدف انبار ایمن" در دسترس داشته باشید، ذکر کنید. اگر «حداقل برای دوباره پر کردن» را ارائه کنید، Odoo همیشه حداقل آن مقدار را تا زمانی که تقاضا به صفر برسد دوباره پر می‌کند. مقدار نشان داده شده در "حداکثر برای دوباره پر کردن" نشان دهنده بیشترین مقداری است که می‌خواهید برای هر محصول MPS استفاده کنید. اگر تقاضا بیش از این مقدار باشد، باقیمانده به طور خودکار به دوره بعدی منتقل می‌شود. پس از اتمام، دکمه "ذخیره" را فشار دهید.

محصول فهرست شده

در حال حاضر ۱۸ دستگاه از این محصول در انبار موجود است. امکان کسب اطلاعات مربوط به سهام سال آینده وجود دارد و به صورت ماهانه منتشر می‌شود. تقاضای پیش‌بینی شده را می‌توان به صورت دستی در ستون "تقاضای پیش‌بینی شده" وارد کرد. بخش «پر کردن پیشنهادی» مقدار پر کردن مجدد توصیه شده را نشان می‌دهد. مقدار موجودی موجود در پایان دوره در قسمت "سهام پیش‌بینی شده" نشان داده می‌شود.

هنگامی که دکمه  "دوباره پر کردن"  انتخاب شود، Odoo بسته به مسیر عملکرد محصول، سفارش ساخت یا خرید ایجاد می‌کند. سفارشات ایجاد شده با MPS به عنوان منبع در داخل پورتال سفارشات ساخت نشان داده می‌شود.

منبع: cybrosys 

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
چگونه برای تولید محصولات خود با Odoo 16 برنامه‌ریزی کنید
تسهیل گستر, نگین غضنفری 22 آذر 1402
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


نحوه مدیریت هزینه‌های کارمندان در اپلیکیشن Odoo 16 Employee
ویژگی‌های مدیریت مخارج کارکنان ماژول حسابداری درOdoo 16، جدید ترین نسخه برنامه مدیریت کسب‌‌و‌کار منبع باز محبوب، به‌طور قابل توجهی بهبود یافته است. هدف این به‌روزرسانی افزایش کارایی و دقت برای شرکت‌ها در تمامی وجه‌ها با ساده‌سازی و خودکار کردن ثبت و مدیریت هزینه‌‌های کارکنان است.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو