چگونه می‌توان تجزیه و تحلیل هزینه تولید خود را در ماژول تولید Odoo 16 بدست آورد

نرم‌افزار ERP که با برنامه‌ریزی، مدیریت و ارائه عملکردهای خاص به تولیدکنندگان و عملیات تجاری آنها کمک می‌کند، به عنوان ماژول تولید ERP شناخته می‌شود.

نرم‌افزار ERP که با برنامه‌ریزی، مدیریت و ارائه عملکردهای خاص به تولیدکنندگان و عملیات تجاری آنها کمک می‌کند، به عنوان ماژول تولید ERP شناخته می‌شود. این راه‌حل‌ها برای ادغام در هر رویه تجاری در نظر گرفته شده‌اند و به سازمان‌های تولیدی یک پلت‌فرم مدیریت کسب‌وکار کامل می‌دهند. راه‌حل‌های ERP استفاده از منابع را در داخل سازمان‌ها بدون به خطر انداختن کیفیت یا عملکرد بهبود می‌بخشد. آن‌‌ها این امکان را برای سازمان‌های تولیدی فراهم می‌آورند که اجزای عملیاتی حیاتی را مدیریت کنند، مانند برنامه‌ریزی عرضه و موجودی و عملیات کف مغازه.

مزایای عملیاتی و مالی متعدد سیستم ERP تولیدی معاصر برای مشاغل تولیدی در دسترس است. کاهش افزونگی، فرآیندهای خودکار، بهبود زنجیره تامین، انبار، حمل‌و‌نقل و مدیریت موجودی، کاهش ریسک، بهبود خدمات مشتری، ادغام بخش، حذف نیاز به سیستم‌‌های متعدد، گزارش‌دهی بلا‌درنگ، متمرکز کردن داده‌‌های عملیاتی و مالی و سازگاری تغییرات یا اختلالات در محیط کسب‌وکار چند مورد از این موارد است. سیستم‌‌های ERP از گسترش شرکت تولید‌کنندگان، رشد درآمد و بهبود کیفیت پشتیبانی می‌‌کنند و در نهایت خروجی را افزایش می‌دهند و خدمات مشتری را افزایش می‌دهند.

Odoo 16 Manufacturing ERP

Odoo 16 Manufacturing ERP مجموعه‌ای جامع از ماژول‌ها از جمله تولید، کیفیت، نگهداری، MRP و PLM است. این شرکت بر تولید و MRP تمرکز دارد و ابزار‌هایی را برای کنترل کامل بر ایستگاه‌های کاری و پردازش سفارش ارائه می‌دهد. گزارش تخصیص اکنون در بخش تولید ماژول تولید Odoo 16 موجود است که هم تقسیم و هم ترکیب سفارشات تولید را امکان‌پذیر می‌کند. مشتریان می‌توانند پیشرفت سفارش تولید خود را در پورتال مشتری مشاهده کنند. ماژول  MRP برگه‌های تولیدی را برای عملیات، فرآیندها و بررسی‌های کیفیت ارائه می‌دهد. پیمانکاری فرعی به پیمانکاران فرعی اجازه می‌دهد تا تولید را ردیابی کنند و برنامه‌ریزی و برنامه‌ریزی تولید به تعیین توالی عملیات کمک می‌کند.

عملکرد به دست آوردن تجزیه و تحلیل هزینه تولید برای یک سفارش تولید در داخل ماژول تولید Odoo 16 در این مطلب از وبلاگ پوشش داده خواهد شد.

تجزیه و تحلیل هزینه

 مدیریت پروژه و پیش‌بینی سود کسب‌وکار هر دو به شدت به تحلیل هزینه بستگی دارد. توسط کارشناسان مالی برای محاسبه درآمد آینده پروژه در رابطه با کل هزینه‌های آن استفاده می‌شود. درک تحلیل هزینه ممکن است برای کسانی که در امور مالی یا مدیریت پروژه هستند مفید باشد. Odoo 16 گزارش تحلیل هزینه جامعی را برای هر سفارش تولیدی که از طریق پلتفرم تولید Odoo ایجاد و تکمیل شده است، ارائه می‌دهد.

می‌توانید این ویژگی را از یک سفارش تولید موجود یا با ایجاد یک سفارش جدید با استفاده از گزینه «سفارش های تولید» در منوی «عملیات» بررسی کنید.


همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، پس از انتخاب گزینه «سفارش های تولید» به پنجره داشبورد کلیه سفارشات قبلی در داخل ماژول فرستاده می‌شوید. این داشبورد یک نمای کلی از تمام سفارش‌‌های تولید «شماره ارجاع»، « فعالیت بعدی»، «محصول»، «وضعیت جزء» و غیره به شما ارائه می‌دهد. برچسب‌های رنگی مختلف برای نشان دادن «وضعیت» استفاده می‌شوند.

می‌توانید تجزیه و تحلیل هزینه یک سفارش تولید قبلی را بررسی کنید. با انتخاب «جدید» در این مطلب از وبلاگ، می‌توانیم سفارش جدیدی برای آزمایش این قابلیت ایجاد کنیم. در فرم پیکربندی نمایش داده شده، می‌توانید ویرایش داده های مورد نیاز را شروع کنید.


فیلد با عنوان "محصول" جایی است که می‌توانید نام موردی را که می‌خواهید ایجاد کنید وارد کنید. مقدار محصولی را که قصد تولید آن را دارید در قسمت "تعداد" ذکر کنید. گزینه "تاریخ زمان‌بندی شده" به شما امکان می‌دهد روزی را که می‌خواهید تولید محصول را شروع کنید انتخاب کنید. در قسمت‌های «مسئول» و «شرکت»، کارمندی را ارائه دهید که به ترتیب مسئولیت نظارت بر پیشرفت این سفارش تولید و نام شرکت را بر عهده دارد.

این فرم پیکربندی شامل سه بخش برگه به نام‌های «اجزا»، «سفارش‌های کاری» و «عمومی» است.

برگه اجزا

از دکمه «افزودن سطر» در برگه «اجزا» استفاده کنید تا هر جزء را به طور جداگانه فهرست کنید تا محصولی بسازید. تعداد کالاها که بر اساس موجودی‌ها اندازه‌گیری می‌شود، در بخش مصرف نمایش داده می‌شود. علاوه بر این، واحد اندازه‌گیری اجزا را ذکر کنید.


برگه سفارش‌های کاری

برگه "سفارش‌های کاری" امکان سازماندهی فعالیت‌های تولیدی را در هر مرکز کاری فراهم می‌کند. "عملیات"، "مرکز کار"، "محصول"، "تعداد"، و غیره، ممکن است با فشار دادن دکمه "افزودن سطر" اضافه شوند. به محض تکمیل سفارش تولید و شروع فرآیند، مدت‌زمان واقعی به‌طور خودکار به‌روز می‌شود.


برگه عمومی

 "نوع عملیات"، "منبع" و "حساب تحلیلی" همگی می‌توانند در " برگه عمومی" ذکر شوند. این حساب تحلیلی ورودی‌های درآمد و هزینه مرتبط با این سفارش تولید را فهرست می‌کند. سفارش تولید ممکن است با کلیک کردن روی دکمه "تأیید" زمانی که همه داده‌ها ذخیره شده‌اند تأیید شود.


پس از ذخیره تمام داده‌ها، می‌توانید با کلیک روی دکمه "تأیید"، سفارش تولید را نهایی کنید. سپس، دکمه‌های بیشتری نمایش داده می‌شوند، از جمله «علامت‌گذاری به عنوان انجام شده»، «برنامه‌ریزی»، «بررسی موجود بودن»، «خروج از رزرو»، و غیره. می‌توانید از دکمه هوشمند «حساب تحلیل» برای مدیریت حساب تحلیلی این سفارش تولید استفاده کنید.


نوار وضعیت فرم پیکربندی وضعیت سفارش را مشاهده می‌کند. پس از تکمیل سفارش تولید و تولید محصولات، می‌توانید دکمه «علامت‌گذاری به عنوان انجام شده» را فشار دهید تا آن را به عنوان تکمیل شده نشان دهید. پس از علامت‌گذاری سفارش به عنوان انجام شده، چند دکمه هوشمند مانند «قابلیت رهگیری»، «انتقال محصولات»، «حساب‌های تحلیلی» و همچنین «تحلیل هزینه» نمایش داده می‌شوند.


تجزیه و تحلیل هزینه تولید

شما می‌توانید با انتخاب دکمه هوشمند «تجزیه و تحلیل هزینه» در فرم پیکربندی سفارش تولید، اطلاعات و گزارشی در مورد هزینه‌های اجزا و قطعات مختلف مورد استفاده در تولید آن سفارش تولید خاص به‌دست آورید.


پنجره "تجزیه و تحلیل هزینه" به شما گزارش دقیقی از تمام هزینه‌های تولید، اجزاء، مقدار استفاده شده، هزینه‌های واحد و مجموع هزینه‌ها، همان‌طور که در تصویر بالا نشان داده شده است، ارائه می‌دهد. می‌توانید گزارش تحلیل هزینه را با استفاده از دکمه «چاپ» چاپ کنید.

این ویژگی پلت فرم تولید Odoo 16 به شما این امکان را می‌دهد که تقسیم سفارش تولید، تخصیص و ردیابی پیشرفت را ساده کنید و در عین حال قراردادهای فرعی، برنامه‌ریزی تولید و زمان‌بندی برای عملیات کارآمد را نیز ممکن می‌سازد.

منبع: cybrosys

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
چگونه می‌توان تجزیه و تحلیل هزینه تولید خود را در ماژول تولید Odoo 16 بدست آورد
تسهیل گستر, نگین غضنفری 15 آذر 1402
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


نحوه مدیریت تکرار کار با ماژول پروژه Odoo 16
ماژول پروژه Odoo 16 روشی هوشمندانه برای مدیریت چندین پروژه است. این ماژول شامل تمامی قابلیت های لازم برای پیگیری پروژه و سازماندهی مناسب پروژه می باشد.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو