مقایسه اودوو و کوئیک بوکز – چه نرم افزاری را برای سازمان خود انتخاب کنید (Odoo یا QuickBooks)

در بحث Odoo در مقابل QuickBooks ، هر دو پلتفرم دارای ویژگی های مشابهی مانند مدیریت مالی، ردیابی هزینه، مدیریت حقوق و دستمزد و صورتحساب هستند. در مقایسه با کوئیک بوکز ، اودوو دارای مجموعه جامع تری از ابزارهای مدیریت کسب و کار است. این یک نرم افزار منبع باز است که ویژگی‌ها و درهم تنیدگی‌های مختلفی را ارائه می‌دهد که می‌تواند کمک بزرگی به کسب و کار شما باشد.

حسابداری یکی از کسل کننده ترین جنبه های اداره یک تجارت در نظر گرفته می‌شود. اما، زمانی که شرکت شما رشد می‌کند، در آن مقطع زمانی، بخش حسابداری به عنوان مؤلفه اساسی برای موفقیت یک سازمان عمل می‌کند. اگر می خواهید سلامت مالی سازمان خود را حفظ کنید، باید ابزارهای ضروری برای ردیابی این عناصر را در اختیار کارکنان حسابداری خود قرار دهید. بیایید عمیق‌تر به دنیای اودوو در مقابل کوئیک بوکز بپردازیم.

نرم افزارهای حسابداری متعددی در بازار موجود است تا نیازهای حسابداری شما را برطرف کند. اما، شما باید نیازهای کسب و کار خود را بررسی کنید و سپس موردی را برای سازمان خود انتخاب کنید. به طور کلی، اکثر سازمان‌ها سیستم‌های نرم افزار مدیریت تجاری را انتخاب می کنند.

در بحث Odoo در مقابل QuickBooks ، هر دو پلتفرم دارای ویژگی های مشابهی مانند مدیریت مالی، ردیابی هزینه، مدیریت حقوق و دستمزد و صورتحساب هستند. در مقایسه با کوئیک بوکز ، اودوو دارای مجموعه جامع تری از ابزارهای مدیریت کسب و کار است. این یک نرم افزار منبع باز است که ویژگی‌ها و درهم تنیدگی‌های مختلفی را ارائه می‌دهد که می‌تواند کمک بزرگی به کسب و کار شما باشد.

اودوو و کوئیک بوکز

وقتی در مورد کوئیک بوکز صحبت می‌کنیم، می‌دانیم که این نرم افزار حسابداری عمدتاً بر مدیریت مالی و حسابداری متمرکز است. در مقایسه با اودوو، کوئیک بوکز همواره به این شکل شناخته می‌شود که همه چیز در مورد یک راه حل حسابداری تخصصی است.

حالا عمیق تر به مفاهیم می‌پردازیم،

اودوو (Odoo)

Odoo یک نرم افزار مدیریت کسب و کار منبع باز است که از چندین ماژول برای انجام وظایف خاص در کسب و کار تشکیل شده است. اودوو در دو نسخه موجود است - کامیونیتی و اینترپرایز. نسخه کامیونیتی بدون هزینه است، اما نمی‌توان آن را بر اساس نیازهای تجاری شما سفارشی کرد. در مورد اودوو اینترپرایز صحبت می‌کنیم، که شامل ویژگی‌های متعددی است و همچنین می‌تواند مطابق با نیاز شما سفارشی شود.

کوئیک بوکز (QuickBooks)

QuickBooks یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای مالی و حسابداری در جهان است. این پلتفرم دارای تمامی ابزارها و قابلیت‌های متناسب با نیازهای کسب و کار شما می‌باشد. به طور کلی، این پلتفرم به طور گسترده برای پیگیری امور مالی کسب و کار شما استفاده می‌شود.

کوئیک بوکز با ویژگی‌های مختلفی مانند مدیریت جریان نقدی، ردیابی درآمد، صورت‌حساب، برنامه‌های تلفن همراه و یکپارچه‌سازی برنامه‌ها پر شده است. از آنجایی که این پلت فرم به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای حسابدارها و حسابدار شما کار کردن با آن را آسان‌تر خواهد کرد.

مقایسه مختصری از اودوو در مقابل کوئیک بوکز

مقایسه مختصری از اودوو در مقابل کوئیک بوکز

ردیابی هزینه

اودوو (Odoo)

اودوو این قابلیت را دارد که ردیابی هزینه ها را با حسابداری ادغام کند. با این کار، پیگیری و ثبت تمام هزینه ها در صورت های مالی آسان تر می‌شود. همچنین در مدیریت تاییدیه‌ها و گزارش هزینه‌ها کمک می‌کند. با اودوو، می‌توان گزارش‌های پیشرفته مانند دسته‌بندی هزینه و گزارش‌های سفارشی را به دست آورید.

کوئیک بوکز (QuickBooks)

کوئیک بوکز دارای یک ماژول ردیابی هزینه خاص برای ردیابی و طبقه بندی هزینه ها است. همچنین دارای چندین ویژگی مهم مانند هزینه های مکرر و اسکن رسیدها است. با این ویژگی ها می‌توانید روند پیگیری هزینه ها را ساده کنید و همچنین در مورد هزینه های خود به روز باشید. نهایتا و اما نه کم‌اهمیت است، که گزارش‌های مختلفی را ارائه می‌کند، اما به همان اندازه جامع است که با اودوو دریافت خواهید کرد.

مدیریت دارایی های ثابت

اودوو (Odoo)

اودوو یک نرم افزار تجاری جامع است که از ماژول های مختلف برای رسیدگی به حسابداری، موجودی، عملیات منابع انسانی و غیره تشکیل شده است. با کمک ماژول دارایی ثابت اودوو می توانید دارایی های خود را مدیریت کنید، استهلاک را پیگیری کنید و گزارش هایی از ارزش دارایی های خود تهیه کنید. علاوه بر این، اودوو همچنین یکپارچه سازی ماژول‌های مختلف مانند موجودی و تدارکات را فراهم می‌کند.

کوئیک بوکز (QuickBooks)

با کوئیک بوکز، از ویژگی مدیریت دارایی ثابت برای ردیابی دارایی‌های خود و درک استهلاک خود برخوردار می‌شوید. در مقایسه با اودوو، ماژول دارایی ثابت کوئیک بوکز سطح یکپارچه ‌سازی با سایر حوزه‌های تجاری را ندارد.

کوئیک بوکز (QuickBooks) اودوو (Odoo)

تسویه حساب بانکی

اودوو (Odoo)

فرآیند تطبیق بانکی در Odoo پیچیده شده است زیرا از تطبیق دستی و خودکار تشکیل شده است. اودوو ماژول تطبیق بانکی سفارشی را برای تطبیق و تطبیق تراکنش های بانکی در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین دارای چندین ویژگی دیگر مانند رسیدگی به حساب‌های متعدد و تراکنش هایی مانند حواله‌های تلفنی و چک است.

کوئیک بوکز (QuickBooks)

فرآیند تسویه بانک در QuickBooks بسیار ساده‌تر است. این فقط شامل انتخاب تراکنش ها از صورت حساب بانکی و تطبیق آنها با ورودی های مربوطه در سوابق حسابداری است. پس از این، نرم افزار به طور خودکار هر تراکنشی را که مطابقت داشته باشد تطبیق می‌دهد و هر تفاوتی را که باید برطرف شود برجسته می‌کند.

حسابداری صندوق

اودوو (Odoo)

اودوو با ترکیبی از ماژول‌های متعدد مانند موجودی، حسابداری، تولید، مدیریت پروژه و غیره شناخته شده است. همه این ماژول‌های حسابداری از ویژگی‌هایی مانند حسابداری صندوق و نظارت بر محدودیت‌های بودجه تشکیل شده‌اند. اودوو همچنین دارای درهم تنیدگی‌های متعدد همراه با ماژول‌های مختلف مانند مدیریت پروژه و تدارکات است.

کوئیک بوکز (QuickBooks)

کوئیک بوکز بر روی یک پلت‌فرم حسابداری مبتنی بر ابر کار می کند که عمدتاً برای مشاغل کوچک طراحی شده است. دارای برخی از ویژگی های حسابداری صندوق مانند ردیابی درآمد و ردیابی هزینه برای صندوق‌های مختلف است. در مقایسه با اودوو، ویژگی حسابداری صندوق در این نرم افزار چندان خوب نیست. دلیل آن عدم یکپارچگی یکسان با سایر حوزه های سازمان است.

نتیجه

وقتی همه چیز در مورد Odoo در مقابل QuickBooks گویا است، که هر دو پلتفرم ویژگی ها و عملکردهای مختلفی را ارائه می‌دهند. اما وقتی مقایسه‌ای بین این دو شکل می‌گیرد، اودوو گزینه بهتری نسبت به کوئیک بوکز است. اودوو توانایی مدیریت چندین مورد مانند حسابداری، صورتحساب، مدیریت سفارش خرید و ... را دارد.

وقتی در مورد کوئیک بوکز صحبت می کنیم، این یک نرم افزار حسابداری ساده در مقایسه با اودوو است. توانایی سفارشی‌سازی و ادغام ماژول‌های مختلف به مانند اودوو را ندارد. اگر می‌خواهید کسب و کار خود را به سطح بالاتری ببرید، اودوو بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

منبع: uncannycs 

عنوان محصولات

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
مقایسه اودوو و کوئیک بوکز – چه نرم افزاری را برای سازمان خود انتخاب کنید (Odoo یا QuickBooks)
تسهیل گستر, سیدمحمدصادق بلورچیان 27 خرداد 1402
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


چند نکته کاربردی در مورد ماژول حسابداری Odoo
Odoo یک سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) است که شامل ماژول‌های مختلفی مانند حسابداری، فروش، خرید، موجودی، تولید، منابع انسانی، مارکتینگ و ... می‌باشد. بنابراین، برای استفاده از ماژول حسابداری در Odoo می‌توانید بر روی سوییچ حسابداری کلیک کنید و سپس به این ماژول دسترسی پیدا کنید.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو