راه اندازی کسب و کار خدماتی خود با Odoo ERP | همه آنچه که باید از اودوو بدانید!

مهم نیست که در کجای تجارت خود قرار دارید - از CRM کامل گرفته تا راهکار هایی که به بخشهای خاصی از چرخه فروش کمک می کند، اودوو طیف گسترده ای از ابزارهای تجاری را در اختیار شما قرار می دهد که می‌تواند به شما در ادامه فعالیتتان کمک کند. بر اساس خدماتی که ارائه می دهند، هر شرکت انفرادی روند کاری متفاوتی دارد. روند کلی تقریباً برای همه یکسان است: جستجوی اطلاعات، تماس اولیه، تماس فروش، پیشنهاد، کار روی پروژه و پیگیری. بنابراین هنگامی که نرم افزار اودوو (Odoo ERP) به درستی اجرا شود، می تواند قسمت قابل توجهی از وقت و تلاش را در ادامه کسب و کارتان بهبود بخشد.

در حالی که کسب و کار خدمات شخصی شما مزایای زیادی دارد، اداره یک شرکت یک نفره گاهی اوقات چالش برانگیز است. یکی از سخت ترین نکات در مورد آن این است که شما مجبورید این کار را خودتان انجام دهید: از مدیریت حساب ها گرفته تا حفظ اعتبار آنلاین، مدیریت قرارها، ترتیب مالیات، دنبال کردن راهنما و مدیریت شبکه های اجتماعی و غیره. انجام همه این کار ها با رشد کسب و کار شما می توانند خیلی سریع غیرممکن شوند.

خوشبختانه ، مهم نیست که در کجای تجارت خود قرار دارید - از CRM کامل گرفته تا راهکار هایی که به بخشهای خاصی از چرخه فروش کمک می کند، Odoo اودوو طیف گسترده ای از ابزارهای تجاری را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند به شما در ادامه فعالیتتان کمک کند. بر اساس خدماتی که ارائه می دهند، هر شرکت انفرادی روند کاری متفاوتی دارد. روند کلی تقریباً برای همه یکسان است: جستجوی اطلاعات، تماس اولیه، تماس فروش، پیشنهاد، کار روی پروژه و پیگیری. بنابراین هنگامی که نرم افزار اودوو (Odoo ERP) به درستی اجرا شود، می تواند قسمت قابل توجهی از وقت و تلاش را در ادامه کسب و کارتان بهبود بخشد.

اهمیت ساده سازی کسب و کار شما چیست؟

به عنوان یک کارآفرین، رمز موفقیت ایجاد و حفظ ارتباط صمیمانه مشتریان با تجارت شماست. در حالی که هنوز می توانید کار خود را به خارج از کشور برسانید و از آن کمک بگیرید، اما هنوز به درک کاملی از همه آن نیاز دارید. بالاخره شما رئیس هستید. بنابراین ساده ترین راه برای ادامه فعالیت کسب و کارتان ایجاد یک سیستم قابل اعتماد برایتان است که اطمینان حاصل کند کار با کیفیت بالا که به طور مداوم به سرعت از در خارج می شود. کارایی و اثربخشی بسیار مهم است.

دلایل زیادی وجود دارد که شخص باید تجارت خود را ساده کند. با این حال، موارد کمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

- این به کاهش استفاده از کاغذ کمک می کند - اگرچه ممکن است فکر کنید اطلاعاتی که معمولاً روی کاغذ ثبت می کنید ضروری هستند اما نیازی نیست که همه آن اطلاعات را روی کاغذ داشته باشید - می توانید به جای آن از فناوری دیجیتال کمک بگیرید.

- این اولین قدم برای اتوماسیون اداری تمام کارهای تکراری شما است.

- استفاده از سیستم ERP ، تمام داده های شما را در یک مکان نگه می دارد - از ارتباطات داخلی و حسابداری گرفته تا بازاریابی و برنامه ریزی ایمیل. یک برنامه برای همه چیز وجود دارد.

چگونه نرم افزار اودوو می تواند به شما در این امر کمک کند؟

ساده سازی ارتباطات

ارتباطات پایه و اساس یک تجارت است. ارتباطات موثر مهمترین عامل موفقیت در چرخه زندگی مدیریت پروژه است. به طور متوسط، از هر پنج پروژه ، یکی به دلیل عدم ارتباط بین مدیر پروژه، اعضای تیم و مشتریان، با شکست مواجه می شود.

صندوق ورودی

از طریق پیام رسانی یک به یک و گروهی، گفتگوی زنده، تماس های صوتی فردی و تیمی، بحث ها و اشتراک فایل، صندوق ورودی شما را با ارتباطات شفاف و کارآمد در سازمانتان پوشش می دهد همچنین این امکان را فراهم می کند تا بین اعضای تیم، بخش ها و کل شرکت یکپارچگی ایجاد شود. همچنین توانایی سازماندهی و فیلتر مکالمات در کانالهای مختلف (شاید برای پروژه های خاص، پشتیبانی فنی، گفتگوی عمومی و غیره) وجود دارد. کاربران می توانند چندین پروژه، تیم و موارد دیگر را با استفاده از هشتگ سازماندهی کنند و همچنین با کشیدن و انداختن آنها به پلتفرم، پرونده ها را به اشتراک بگذارند.


گفتگوی آنلاین

گفتگوی زنده با وب سایت اودوو شما ادغام می شود و به تیم شما اجازه می دهد در مکالمات تک به تک به سوالات مشتریان پاسخ دهند، قرار ملاقات ها را تنظیم کنند و محصول یا خدمات خود را بفروشند.




پیامک

اگر شماره تلفن مشتری خود را ثبت کرده اید، می توانید با به روزرسانی فوری از طریق پیام کوتاه با استفاده از پیامک اودوو با آنها تماس بگیرید. همچینین ماژول ویپ سازمان یار ارتباط دو طرفه را فراهم می کند، به این معنی که مشتریان شما می توانند به هر پیامی که ارسال می کنید، بنویسند و شما می توانید مستقیماً پاسخ دهید.


زمان کمتری را صرف ایمیل کنید

پست الکترونیکی یکی از ضروریات و وقت گیرترین موارد برای هر کسب و کار حرفه ای است. به هیچ وجه نمی توانید از مکالمه با مشتری خودداری کنید و نباید هم این کار را انجام دهید. در عوض کاری که می توانید انجام دهید یافتن راهکار هایی برای استفاده کمتر از ایمیل و سریعتر عبور از صندوق ورودی است. حذف عقب و جلو غیرضروری از طریق ایمیل و مدیریت کارآمد صندوق ورودی می تواند به شما کمک کند تا روی پروژه های مهمتری در لیست کارهای خود تمرکز کنید. در اینجا چند روش برای انجام این کار وجود دارد:

از پاسخهای خودکار استفاده کنید

در ابتدا ، سعی کنید پاسخ های خودکار را برای انواع رایج نامه های الکترونیکی که به طور منظم دریافت می کنید تنظیم کنید ، مانند:

  • سوالات از مشتریان جدید

  • سالات متداول

  • ارسال فرم تماس

اگر متوجه شدید که با افراد مختلف به طور مکرر همان حرف را می زنید، باید از پاسخ خودکار برای آن استفاده کنید. حتی اگر پس از آن نیاز به برداشتن تلفن یا ارائه اطلاعات بیشتر مستقیم داشته باشید، این ایمیل الکترونیکی به شما اطلاعات بیشتری می دهد و به شما فرصت می دهد تا پاسخ دهید!

به عنوان مثال شما می توانید یک پاسخ خودکار به فرم درخواست مشتری خود ایجاد کنید که شامل اطلاعات و پیوندهایی درباره شما و آنچه در آینده اتفاق می افتد باشد. با استفاده از برنامه اتوماسیون بازاریابی، می توانید یک کمپین بازاریابی جدید ایجاد کنید. سپس، یک الگوی ایمیل با مقدمه ایجاد کرده و آن را به آن کمپین پیوند دهید. در انتهای ایمیل، از برنامه قرارها استفاده کرده و پیوندی را برای هدایت احتمالی به رزرو تماس های آنلاین / جلسات / قرارها اضافه کنید. آنچه این کار انجام می دهد این است که هر بار که چشم انداز جدیدی فرم را پر می کند و فرم را می فرستد، ایمیل با معرفی شما به طور خودکار ارسال می شود. شما هنوز هم باید بروید و به درخواست آنها نگاه کنید، اما از آنجا که ایمیل به طور خودکار ارسال می شود، نیازی به عجله ندارید که بلافاصله به آنها پاسخ دهید.

قالب های پاسخ های آماده ایجاد کنید

برای هر پاسخی که تکراری است اما به سفارشی سازی زیادی نیاز دارد، برای خودکار کردن پاسخ خود، می توانید رویکرد دیگری داشته باشید و یک قالب ایمیل ایجاد کنید که می توانید آن را ویرایش و ارسال نمایید. به ایمیل هایی مانند در دسترس بودن یا قیمت گذاری برای مشتری احتمالی فکر کنید - این به پروژه، زمان و شرایط بستگی دارد، اما با وجود قالب های موجود، تنها کاری که باید انجام دهید تغییر تاریخ و اختصاص قیمت واقعی به هر یک از آنها است.


ارسال به روز رسانی خودکار

برقراری ارتباط به روزرسانی های پروژه به مشتریان بسیار ضروری است، اما همچنین می تواند احساس خستگی ایجاد کند، به خصوص با مشتریانی که دائماً از آنها درخواست می کنند. یک راهکار عالی برای شروع استفاده از مدیریت پروژه و همه ابزارهای همکاری است. سپس، پورتال سرویس گیرنده را ایجاد کرده و به آن دسترسی پیدا کنید. وقتی این کار را انجام می دهید، آنها تصویری به روز و در زمان واقعی از پروژه خود خواهند داشت. اما آنها همچنین دارای ویژگی هایی مانند اعلان ها و هضم نامه های الکترونیکی هستند که هنگام چک کردن موارد، جابجایی کارها در امتداد فرصت ها و سایر کارهای "انجام کار" به طور خودکار به آنها اطلاع می دهند. به این ترتیب، پس از عبور از لیست وظایف خود، دیگر نیازی به ارسال نامه الکترونیکی نخواهید داشت.

صندوق ورودی خود را فیلتر کنید

در صندوق ورودی اودوو خود، کانالهای مختلف و همچنین فیلترهای موجود را ایجاد و استفاده کنید یا کانالهای سفارشی ایجاد کنید تا قوانین اضافی را به ایمیل خود اضافه کنید. با انجام این کار ، صندوق ورودی شما فقط ایمیل های ضروری را که باید مشاهده کنید نشان می دهد، بنابراین هنگامی که برای بررسی ایمیل باید از کار مشتری دور شوید، فقط به مهمترین آنها تمرکز خواهید کرد.


برنامه ریز قرار ملاقات ها

به همه رفت و برگشت های موجود در تنظیم جلسات و تماس با مشتری فکر کنید. هماهنگ سازی برنامه های همه افراد و هماهنگی افراد در دسترس و زمان و نحوه قرارگیری آنها با سایر قرارهای شما می تواند دردسر ساز شود؛ خصوصاً اگر همه در مکان ها و مناطق زمانی مختلف باشید. اینها وظایف اصلی هستند که سزاوار نیستند وقت ارزشمند شما را بگیرند. درعوض، می توانید از قرارملاقات های سازمان یار استفاده کرده و به مشتریان خود اجازه دهید کار خود را انجام دهند.


روند "یافتن و استفاده از مشتریان جدید" را ساده کنید

یافتن مشتری های جدید، حیات حیات تجارت شماست. بدون بازاریابی (حداقل نه همیشه) نمی توانید مشتری جدید پیدا کنید. اما، شما می توانید وب سایت خود را بهینه سازی کنید و به کسب و کار خود اجازه دهید خود بازاریابی را شروع کند. نه تنها داشتن یک سیستم عملکردی CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) بسیار مفید است، بلکه می تواند تا حد زیادی حرفه ای شما را به مشتری ارائه دهد.

از فرم های تماس هوشمند استفاده کنید

برای افرادی که آماده رفتن مستقیم به صفحه "همکاری با ما" از وب سایت شما هستند، شما می خواهید این اولین قدم در یک فرآیند پردازش مشتری بدون اشکال باشد. با استفاده از فرم ساز وب سایت، می توانید فرم های تماس مفصلی ایجاد کنید که سوالات مهمی را از شما بپرسند تا اطلاعات لازم را برای انتقال آنها به مرحله بعدی در روند فروش خود بدون نیاز همزمان به شما فراهم کند. با گذشت زمان، به محض این که مشتری عالی در محل کار خود نصب کردید، می توانید با خودکارسازی روند کار، آن را حتی بهتر کنید!


  • ساده سازی بازاریابی از طریق ایمیل و ایجاد توالی بازاریابی از طریق ایمیل

  • شما باید از تجارت الکترونیکی برای تجارت خود استفاده کنید.

در صورت ارسال ایمیل، احتمالاً یک خبرنامه ایمیل هفتگی یا ماهانه ارسال می کنید و ممکن است در وب سایت خود پیشنهاد انتخاب رایگان داشته باشید. با این حال، اگر این کار را نکردید، به برنامه ایمیل مارکتینگ Odoo اودوو نگاه کنید و از هم اکنون اجرای آن را شروع کنید. می توانید این امر را حتی بیشتر پیش ببرید و هر مشترکی را که هنوز فرم "همکاری با ما" را پر نکرده است به یک پیشرو آگاه و هیجان انگیز تبدیل کنید. سپس، از برنامه اتوماسیون بازاریابی استفاده کرده و دنباله ای خوشامد برای پرورش آنها ایجاد کنید، به آنها بگویید چگونه می توانید به آنها کمک کنید و در نهایت دوباره فرم / صفحه "همکاری با ما" را مرتب کنید.

تبلیغ رسانه های اجتماعی خودکار یا دسته ای

حضور در شبکه های اجتماعی باعث افزایش آگاهی، ارتباط شما با مشتریان، افزایش چشم انداز و درآمد می شود. با این حال، کارکردن در فیس بوک، توییتر یا LinkedIn برای بازاریابی در بازار شبکه های اجتماعی می تواند بسیار وقت گیر باشد.

برنامه بازاریابی اجتماعی به شما امکان می دهد کانال های رسانه های اجتماعی و تعاملات خود را در سیستم مدیریت خود کنترل کنید. با استفاده از این برنامه، به راحتی می توانید محتوای خود را به طور خودکار - برنامه ریزی پست های رسانه های اجتماعی، پست های وبلاگ و حتی به مردم در مورد دسترسی مشتری خود اطلاع دهید. یا می توانید لیست دقیقی از بازدیدکنندگان وب سایت خود را بدست آورید و از طریق ایمیل، پیام کوتاه یا چت زنده به آنها دسترسی پیدا کنید. با استفاده از این موارد می توانید سفر یک پیوند را از یک پست پیگیری کنید و اطلاعات فوری در مورد میزان درآمد حاصل از پیوند و همچنین در مورد تعداد منجر جدید دریافت کنید.



ساده سازی اسناد

فرایندهای کاری شما مطمئناً شامل بسیاری از مدارک، برگه های پروژه و انواع اسناد مشتری های دیگر است. همه موارد سرپرست نیز وجود دارد - پیشنهادات اولیه، قرارداد با مشتری های مختلف، صورتحساب ها و فاکتورها، فرم هایی برای امضای مصوبات و سایر موارد. همه چیز ضروری است؛ شما توانایی از دست دادن هیچ یک از آنها را ندارید.

اسناد برنامه ای است که کنترل همه چیز را بر عهده دارد - به کسب و کار بدون کاغذ خوش آمدید! همچنین این امکان را برای شما فراهم می کند تا با اجازه دادن به شما برای به اشتراک گذاشتن، ارسال، طبقه بندی و بایگانی اسناد بارگذاری شده و اسکن شده و همچنین پردازش اسناد به صورت دسته ای با درخواست تأییدات، تغییر پوشه ها، برچسب گذاری و اختصاص چندین پرونده به طور همزمان به جای یک به یک، گردش کار خود را ساده کنید. شما همچنین می توانید اسناد تجاری مانند قبض فروشندگان و برگه های فنی را تهیه کرده، آنها را به افراد خاص اختصاص دهید، برای آنها امضای الکترونیکی تهیه کنید و مستقیماً برای خود ارسال کنید. پیگیری همه موارد در جریان کار بسیار آسان است.

مدیریت وظایف

هنگام مدیریت مشاغل شخصی خود ، این امکان را ندارید که به شما گفته شود چه کاری باید انجام دهید و چه زمانی باید انجام دهید. شما کنترل جریان وظایف روزانه خود را در دست دارید، بدون اینکه کسی انگیزه شما را برای رسیدن به مهلت های قانونی فراهم کند، مدیریت وظایف بسیار مهمتر می شود. برنامه Project Odoo کنترل کامل پروژه های شما را در دست می گیرد، در حالی که برنامه های مدیریت Tasks and Notes می توانند به شما یادآوری برخی از موارد مهم که نیاز به توجه شما دارند اما ممکن است از بین بروند. این مهلت، پروژه ها، شرایط قرارداد و سایر ورودی های مربوطه را از بین می برد و جادویی وظایفی را ایجاد می کند که نیاز به توجه شما دارند. این مانند داشتن یک دستیار شخصی است که هرگز نمی خوابد ... دائماً، با هوشیاری مراقب کسب و کار شماست و به شما درباره کارهایی که برای انجام آنها باید هشدار می دهد..


پیگیری هزینه

به عنوان یک شرکت انحصاری، مدیریت امور مالی ضروری است و پیگیری کلیه هزینه ها یک امر ضروری است. مسئله این است که این کار زمان قابل توجهی طول می کشد و هرگز در واقع کامل نمی شود. استفاده از برنامه هزینه های Odoo برای این کار باعث صرفه جویی در وقت و افزایش کارایی می شود. تراکنش های کارت اعتباری و حساب بانکی شما به طور خودکار وارد و طبقه بندی می شود. رسیدهای دیجیتالی را می توان مستقیماً به برنامه ارسال کرد و رسیدهای کاغذی را با snap دوربین دستگاه تلفن همراه وارد می کنید. این که هزینه های سفر، لوازم اداری یا هزینه های دیگر کارمندان باشد، شما می توانید از داشبورد هزینه های خود به کلیه رسیدها و هزینه های ارسال شده دسترسی پیدا کرده و فقط با یک کلیک آنها را ایجاد، تأیید یا رد کنید. برای نگهداری سوابق هزینه نیازی به بارگیری نرم افزار تخصصی نیست - همه کارها را می توان مستقیماً از طریق برنامه انجام داد!

هنگامی که تجارت شما رشد می کند و افراد بیشتری را در استخدام می کنید، آنها می توانند به راحتی نسخه هایی از رسیدهای خود را مستقیماً به سابقه هزینه ضمیمه کنند تا از دست دادن آنها جلوگیری شود. با گرفتن عکس از رسید و ارسال آن به آدرس ایمیل تعیین شده، می توانید پیوست ها را با هر دستگاه موبایلی اضافه کنید.


زمان تجارت را به صورت خودکار ردیابی کنید

ردیابی خودکار زمان به شما امکان می دهد دقیقاً بدانید که کسب و کار شما چگونه وقت خود را صرف می کند بدون اینکه در این کار اتلاف وقت داشته باشید. با یک نمای کلی دقیق از هر فعالیت، از زمان صرف شده برای مکالمات مشتری گرفته تا پیشنهادات فروش یا ویرایش، شما می دانید که چه مدت زمان لازم برای هر پروژه، مشتری و مدیر داخلی است. در اینجا می توانید فرآیندهای خراب یا ناکارآمد را کشف کرده و آنها را اصلاح کنید تا عملیات بهینه شود. Odoo Timesheet و برنامه Timesheet Mobile برای ردیابی زمان صرف شده در پروژه ها و کارهای مختلف و ثبت میزان درآمد شما در هر پروژه بسیار مناسب هستند.

امور مالی خود را ساده کنید

سرانجام ، می توانید از اتوماسیون استفاده کنید تا به عنوان یک دفتردار کار کنید و بسیاری از "مدیر مربوط به امور مالی" را در تجارت خود اداره کنید.

صورتحساب

در مرحله بعدی ، استفاده از فاکتور به مدیریت و خودکارسازی فاکتورها، مدیریت قراردادها، ایجاد فاکتورهای تکراری، برگه های صورتحساب و کمک به شما در پرداخت سریعتر کمک می کند. فاکتور به ویژه از اتوماسیون سود می برد زیرا جمع آوری پول از مشتری برای برخی افراد دردناک و ناراحت کننده است. صورتحساب اودوو حسابداری را هوشمند می کند. می توانید فاکتورها را مستقیماً از جدول زمانی خود ایجاد کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که زمان خود را از طریق برنامه ردیابی کنید و هنگامی که زمان فاکتورگیری فرا می رسد، هر یک از وظایف خود را در برابر مشتری یا پروژه خود ذکر می کنید. فاکتورها همچنین می توانند به طور خودکار از طریق پیشنهادات و قراردادهای شما ایجاد شوند.

فشار دادن "ارسال" تمام کاری است که شما باید انجام دهید. پرداخت های امن را می توان از طریق پی پال، Ingenico ،Buckaroo ،Stripe ،Authorize.net ،Atos Worldline یا Adyen از طریق فاکتور پذیرفت. این حتی پیگیری های صورتحساب را به صورت خودکار انجام می دهد و از آنجا که در هنگام تأخیر پرداخت ایجاد می شوند ، زحمتی در ارسال یادآوری برای پرداخت دیررس یا معوقه از بین می برد. پیکربندی های خودکار برای پیکربندی ساده و کمک به ساده سازی صورتحساب برای انجام سریع و آسان پرداخت ها است.


حسابداری

و اکنون، حسابداری نرم افزار Odoo اودوو می آید. تا زمانی که یک شرکت حسابداری اداره نکنید، از شما انتظار نمی رود که یک حسابدار باشید. اما مراقبت خوب از حساب های خود موضوعی است که باید همیشه به آن توجه کنید. برنامه حسابداری دارای تمام ابزارهای صرفه جویی در وقت است که شما برای رشد تجارت خود نیاز دارید. مثل حسابدار شخصی شماست. در یک رابط کاربری زیبا، می توانید:

  • صورتحساب های بانکی خود را با بانک خود همگام سازی کنید،

  • فاکتورهای دقیق و حرفه ای ایجاد کنید، صورتحساب های دوره ای را مدیریت کنید و پرداخت ها را به راحتی ردیابی کنید،

  • فاکتورهای تأمین کننده را کنترل کرده و پیش بینی روشنی برای پرداخت قبوض آینده خود دریافت کنید،

  •  با ابزار اصلاح هوشمند ما در وقت خود صرفه جویی کنید و 95٪ از اصلاحات را خودکار کنید.

از مدیریت حساب های دریافتنی، حساب های پرداختنی، حسابداری تحلیلی، تولید صورت های زیبا و پویا، گزارش های قدرتمند و موارد بسیار دیگر - این یک برنامه خارق العاده است که برای سالم نگه داشتن تجارت خود همه آنچه را که لازم دارید در اختیار شما قرار می دهد. مهمتر از همه، این در تلفن همراه است - این بدان معناست که شما می توانید از طریق تبلت ها یا تلفن های هوشمند، دسترسی فوری به تمام ویژگی های حسابداری را در هر کجا که هستید داشته باشید.

منبع: Odoo 

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
راه اندازی کسب و کار خدماتی خود با Odoo ERP | همه آنچه که باید از اودوو بدانید!
تسهیل گستر, بابک شعبانی 21 دی 1401
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


معماری اودوو (odoo architecture)
همانطور که می‌دانیم، هر سیستم کاربردی از مجموعه‌ای از فناوری‌ها و سکوهای نرم‌افزاری و زیرساختی تشکیل شده است. در این مقاله سعی داریم در سطح بسیار کلان به معرفی اجزای معماری اودوو بپردازیم.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو