آشنایی با هوش مصنوعی ‌Bing

بینگ اولین موتور جستجویی است که هوش مصنوعی را به خودش اضافه کرد. به همین دلیل یک گام از بقیه موتورهای جستجو پیشی گرفت. مایکروسافت رقابت با گوگل را از موتور جستجو شروع کرد. موتور جستجویی که اساس رشد برند گوگل بود. مایکروسافت با همکاری اوپن ای آی هوش مصنوعی بینگ جدید را به راه انداخت. اما هوش مصنوعی bing تا چه میزان برای ما مفید خواهد بود. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

بینگ اولین موتور جستجویی است که هوش مصنوعی را به خودش اضافه کرد. به همین دلیل یک گام از بقیه موتورهای جستجو پیشی گرفت. مایکروسافت رقابت با گوگل را از موتور جستجو شروع کرد. موتور جستجویی که اساس رشد برند گوگل بود. مایکروسافت با همکاری اوپن ای آی هوش مصنوعی بینگ جدید را به راه انداخت. اما هوش مصنوعی bing تا چه میزان برای ما مفید خواهد بود. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

تاریخچه bing

مایکروسافت در 1998 جستجو گر MSN را وارد دنیای اینترنت کرد. در سال 2006 مایکروسافت windows live search را عرضه کرد که کارکردش ارتقای توانایی جستجوی مایکروسافت بود. و با ارائه سرچ‌های مرتبط یا مثال‌های جستجو فرآیند سرچینگ را ساده می‌کرد. اما از آن دوران تا رسیدن به هوش مصنوعی بینگ فاصله زیادی وجود داشت. همه این موتورهای جستجو با هدف به چالش کشیدن موتور جستجوی گوگل تولید شده بود.

سال 2009 سالی بود که مایکروسافت این موتور جستجو را تغییر برند داد و با نام bing وارد بازار کرد. از آن روز تا کنون bing به مدت طولانی در تعقیب گوگل بود تا تبدیل به بزرگترین موتور جستجوی دنیا شود. بینگ برای این کار شراکت‌هایی هم با یاهو ایجاد کرد. هم اکنون bing پس از گوگل و گوگل چینی یا همان بایدو بزرگترین موتور جستجوی جهان است.

بینگ جدید

بینگ جدید

یک سال پس از آنکه openai از شرکتی گمنام به خبر اول جهان اینترنت تبدیل شود، بینگ فرصت را غنیمت شمارد تا به رویای مایکروسافت جهت تبدیل شدن به بزرگترین موتور جستجوی جهان جامه عمل بپوشاند. اینجا Bing AI یا هوش مصنوعی bing متولد می‌شود. منظور ما از هوش مصنوعی بینگ همین سرویسی است که جهت خدمات رسانی بهتر به مشتری عرضه شده است. بینگ از یادگیری ماشینی machine learning جهت انجام جستجوی بهتر بهره می‌گیرد. امکاناتی نظیر شخصی سازی جستجو، جستجوی ویدئو و جستجوی صوتی از دیگر خدمات این نسخه از بینگ است. هوش مصنوعی bing به تقویت سایر بخش‌های مایکروسافت، یعنی کورتانا و آفیس کمک می‌کند تا بیش از پیش رضایت مشتری را سبب شوند.

راه‌های استفاده از bing جدید

برای ورود و استفاده از هوش مصنوعی bing باید هاتمیل یا ایمیل مایکروسافت بسازید. با ساخت اکانت مایکروسافت و خرید شماره مجازی مایکروسافت  از نامبرلند می‌توانید این کار را انجام دهید. از مرورگر مخصوص مایکروسافت یعنی Microsoft edge استفاده کنید. پس از سینک کردن هاتمیل خود یا اکانت مایکروسافتتان از صفحه اصلی بینگ روی chat کلیک کنید یا اینکه مستقیما وارد صفحه چت بینگ شوید.

در چت بات بینگ placeholder ی به شرح زیر قرار دارد.

Ask me anything

Ask me anything

از اینجا هر چتی که می‌خواهید را شروع کنید، سه مدل گزینه  پاسخگویی پیش روی شما خواهد بود. پاسخ خلاقانه More creative ، پاسخ جزئی نگرانه‌تر یا more precise هم نوع دیگری از پاسخ‌های هوش مصنوعی bing است.

نوع سوم پاسخ‌ها، پاسخ متعادل است که هم خلاقانه و هم جزئی نگر است. بسته به نوع پرسشی که از بینگ میکنید، می‎توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. چت بات بینگ از سیستم کامل سازی خودکار یا Auto completion بهره می‌گیرد. پس از پاسخگویی، منابع به کار رفته در پاسخ توسط بینگ به شما داده می‌شود. این منابع از طریق شماره و پا ورقی در چت بات مشخص قرار می‌گیرند و لینک آنها به سادگی در آنجا جای خواهد گرفت. اگر روی علامت جارو در سمت چپ چت بات کلیک کنید تاریخچه چت شما پاک می‌شود. در پایین چت، موضوعات نزدیک به سوال هوش مصنوعی خواهد آمد.

مزایای استفاده از بینگ جدید

بینگ یک راه دسترسی سریع و با رابط کاربری بسیار پر قدرت است که مشکلات اوپن ای آی و چت جی پی تی را ندارد. شما نیازی به تغییر دهنده آی.پی یا ثبت نام به عنوان کاربر خارجی ندارید. رابط کاربری ساده‌تری دارد و با قیمت ارزان و حتی رایگان به شما فرصت استفاده از chatgpt4 را می‌دهد.  به طور کلی بینگ در دسترس همه است اما استفاده از اوپن ای آی با سختی‌هایی همراه است. اگر بخواهیم مزیت اصلی بینگ را خلاصه کنیم باید بگوییم قیمت کمتر و دسترسی راحت‌تر. هر چند که برای استفاده‌های تخصصی اصلا به گرد پای chatgpt4 نمی‌رسد. برای استفاده تخصصی از chatgpt4 به خرید اکانت چت جی پی تی از نامبرلند نیاز دارید.

ساخت عکس با موتور جستجو

ساخت عکس با موتور جستجو

سرویس سازنده عکس با هوش مصنوعی bing همان سرویس DALL E اوپن ای آی است. برای آشنایی با مکانیسم کاری این پروسه ساخت عکس مقاله ساخت عکس با DALL E را بخوانید. و اگر قصد دارید تا مقایسه‌ای بین کیفیت عکس بینگ و عکس میدجورنی داشته باشید. مقاله مقایسه DALL E و میدجورنی را بخوانید.

برای تولید عکس با bing از سرویسی استفاده می‌کنیم به عنوان bing image creator پشتوانه این سرویس دال ای است و مطابق آن عمل میکند. حالا این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌بایست از هوش مصنوعی تصویرساز استفاده می‌کنیم. در قدم اول از لینک زیر استفاده کنید. اگر از قبل حساب مایکروسافت دارید، و از مرورگر edge استفاده می‌کنید به راحتی در این صفحه می‌توانید prompt خود را وارد نمایید.

هوش مصنوعی bing هم مثل دال ای چهار عدد عکس برای شما به می‌سازد.

ساخت عکس با چت بینگ

در چت bing هم می‌توان عکس را تولید کرد، فقط کافیست که چت را روی حالت creative  قرار دهید. در خواست خود را با عباراتی نظیر create an image یا generate photo of شروع کنید.

قیمت‌گذاری بینگ

قیمت‌گذاری بینگ

در حال حاضر بینگ رایگان است. واحد ساخت عکس با بینگ boost است، به تعداد boostهایتان می‌توانید بیفزایید. در ابتدا به محض ورود، کاربران 25 عکس رایگان برای generate کردن در اختیار داشتند که بعدها این رقم به صد رسید. قطعا تعداد عکس‌های رایگانی که می‌توانید بسازید به مرور زمان دستخوش تغییرات خواهند شد و ممکن است بعدها گرانتر یا ارزانتر شود.

سخن آخر

بینگ به عنوان اولین موتور جستجویی که هوش مصنوعی را به خود اضافه کرده تحول جدیدی در موتورهای جستجو ایجاد کرد. در واقع می‌توان مدعی شد که مایکروسافت به رویایی که بیش از دو دهه آن را داشت یعنی به چالش کشیدن موتور جستجوی گوگل جامه عمل پوشاند. اضافه شدن هوش مصنوعی بینگ نه تنها سبب افزایش استفاده از bing شد. بلکه استفاده از مرورگر مایکروسافت اج هم با این اتفاق افزایش یافت. افزون بر این میزان ثبت نام‌ها در هاتمیل و سایر پست‌های الکترونیکی تحت نظر مایکروسافت دیگرگون شد. به همین دلیل با هوش مصنوعی bing می‌توانید از مزایای زیادی بهره مند شوید.

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
آشنایی با هوش مصنوعی ‌Bing
تسهیل گستر, بابک شعبانی 12 تیر 1402
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


سایت کگل چیست؟ آشنایی با سایت kaggle
از آنجا که گوگل در اکثر سرویس‌ها کمک‌هایی برای مشتریان فراهم آورده است. سرویسی را هم زیر نظر خودش برای کسانی که با data science یا علم داده کار می‌کنند، فراهم آورده است. این سرویس کگل نام دارد، اگر می‌خواهید بدانید سایت کگل یا kaggle چیست با ما همراه باشید.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو