تکنولوژی تشخیص صدا و بهینه سازی سایت برای جستجوی صوتی

در سال های  گذشته در فیلم های تخیلی شاهده جستجوی صوتی بودیم و بسیار شگفت انگیز به نظر می رسید که بتوان روزی با حرف زدن چیزی را جستجو کنیم.

در سال های  گذشته در فیلم های تخیلی شاهده جستجوی صوتی بودیم و بسیار شگفت انگیز به نظر می رسید که بتوان روزی با حرف زدن چیزی را جستجو کنیم. امروزه این تکنولوژی وجود دارد و هر روز در حال پیشرفت و بروزرسانی می باشد. دیگر نیاز نیست زحمت تایپ کردن با انگشت را به خود بدهیم. این تکنولوژی به نام Voice Recognition در قالب Voice Search می باشد.

جستجوی صوتی

سوالات متدوال در جستجوی صوتی:

سوالاتی مانند :"وضیعت آب و هوا چگونه است؟" و "نزدیکترین پیتزا فروشی به من کجاست؟" بیشترین کاربرد در جستجو را دارند و به دلیل مهم بودن سرعت در اینگونه سوالات جستجوی صوتی کاربرد چندانی دارد، و به همین دلیل صاحبان سایت ها باید به بهینه سازی جستجوی صوتی سایت خود رسیدگی نمایند زیرا که جستجو با روش تایپی متفاوت از جستجوی صوتی می باشد.

اکنون بهینه سازی سایت ها معقوله بسیار مهمی برای افزایش رتبه و دیده شدن سایت می باشد، بعد از بهینه سازی به روش سنتی باید بر روی بهینه سازی صوتی سایت تمرکز نمود. در ادامه مطلب به موارد بهینه سازی صوتی می پردازیم.

گسترش جستجوی صوتی:

مجبوبیت جستجوی صوتی روزانه درحال افزایش می باشد البته این تکنولوژی به هیچ وجه جایگزنی برای جستجوی تایپی نیست و همواره باید در کنار هم این دو تکنولوژی پیشرفت نمایند.

آمار تقریبی استفاده از جستجو صوتی:

در سال 2020 تقریبا نیمی از جستجو ها به صورت صوتی صورت می گیرد.

جستجوی صوتی در سال 2016  نسبت به 2008، 35 برابر افزایش داشته است.

55 درصد از نوجوانان و 40 درصد از بزرگسالان از این نوع جستجو به صورت روزانه استفاده می نمایند.

در طی روز 19 درصد کاربران iOS از siri استفاده می کنند.

دلایل و فواید جستجوی صوتی

دلایل و فواید جستجوی صوتی:

استفاده روز افزون از تکنولوژی هوش مصنوعی و محبوبیت آن و همینطور جستجوی صوتی، دلیلی برای پیشرفت روزانه این تکنولوژی می باشد. دلیل اصلی محبوبیت جستجوی صوتی راحت تر و سریع بودن نسبت به تایپ کردن می باشد که در این جستجو نتایج دقیق تر و مرتبط تر یافت می شود. برای افرادی که چندین کار را همزمان انجام می دهند، جستجوی صوتی پر کاربرد است. مثلا هنگام رانندگی و آشپزی یا تماشای فیلم می توانند جستجوی خود را به راحتی انجام دهند.

چه افرادی از این تکنولوژی بیشتر استفاده می کنند؟

بیشترین استفاده این جستجو همانطور که قبلا ذکر شد توسط نوجوانان می باشد البته بین بزرگسالان نیز کاربرد زیادی دارد. طبق آمار در کل دنیا بیشتر افراد بین 13 تا 18 ساله از جستجوی صوتی استفاده می کنند.

همینطور افراد نابینا نیز با این تکنولوژی به راحتی به جستجو می پردازند و کاربرد زیادی برای این دسته از افراد دارد.


جستجوی صوتی برای کار و تجارت:

از اهمیت بهینه سازی سایت برای جستجو، در هیچ زمانی نباید غافل بود و باید اطلاعات خود را در این زمینه همواره به روز نگه داشت.

با افزودن جستجوی صوتی و اهمیت آن به دلیل استفاده کاربران و اضافه شدن روزانه به این دسته از کاربران باید امروزه بهینه سازی بر روی وبسایت با توجه به این تکنولوژی بررسی گردد. در این قسمت به موارد بیشتر برای بهینه سازی سایت با توجه به جستجوی صوتی می پردازیم.

1- کلیدواژه های طولانی:

در گذشته برای جستجوی سنتی تاکید بر استفاده از کلیدواژه های کوتاه و متوسط بود ولی برای جستجوی صوتی باید کلیدواژه های طولانی را در نظر گرفت زیرا که کاربران مورد جستجو خود را به راحتی گفته و جستجو می کنند یعنی از جملات بلند استفاده می نمایند. این امر به دلیل راحت تر بودن حرف زدن نسبت به تایپ کردن می باشد.

2-کلید واژه های استفاده شده شامل کلمات سوالی:

همانطور که در مورد قبل ذکر شد این نوع جستجو به دلیل راحت بودن از جملات بلند برای جستجو استفاده می گردد پس می توان از کلمات پرسشی مانند "کجا"، "چرا" و "کی" در این کلیدواژه ها استفاده نمود.

به طور مثال: به جای نوشتن "فروشگاه لوازم ورزشی" از "نزدکترین فروشگاه ورزشی به من کجاست" استفاده گردد.

هر دو جستجو به هدف رسیده ولی نتایج متفاوت می باشد و مدیر سایت باید هر دو جستجو را در سایت در نظر بگیرد و کلیدواژه ها را با هر دو مورد بررسی نماید.

روش مناسب برای درج این نوع کلیدواژه ها، ساختن صفحات سوالات متداول و در نظر گرفتن این نوع کلیدواژه ها در آن صفحه می باشد.

جستجو نتایج دقیق

3-هدف از جستجو نتایج دقیق است:

جستجو کننده ها در این نوع جستجو به سرعت و صریح بودن جستجو نیاز دارند و می خواهند به سرعت به لینک اصلی نتیجه خود برسند باید صاحبان سایت به این نکات توجه نمایند و کاربران خود را به خوبی بشناسند.

به طور مثال در صورتی که در سایت خود، آموزش فتوشاپ ارائه می دهید باید عنوان اصلی صفحه آموزشی سایت را "چگونه تصاویر خود را با فتوشاپ ویرایش کنیم" قرار دهید.

کلیدواژه جستجو به صورت محلی

4- کلیدواژه جستجو به صورت محلی:

جستجوی صوتی معمولا جستجوی محلی می باشد، و با موبایل و تبلت به طور معمول انجام می شود. طبق آمار گرفته شده جستجوی صوتی در موبایل 3 برابر جستجوی تایپی می باشد به همین دلیل باید سایت برای موبایل نیز بهینه سازی شود.

ثبت سایت در دایرکتوری های معتبر:

یکی از عوامل مهم در بهینه سازی جستجوی سایت ها، ثبت و بروزرسانی مشخصات آن در دایرکتوری هایی مانند Google My Business می باشد. سایت هایی که در این دایرکتوری ها ثبت می شوند در لیست نتایج گوگل رتبه بهتری دارند. به طور مثال در صورت داشتن سایت مربوط به رستوران با ثبت آدرس در نقشه گوگل برای جستجو هایی مانند "نزدیکترین رستوران به من کجاست" سایت و آدرس رستوران شما نمایش داده می شود. ثبت این نوع اطلاعات باعث افزایش نرخ کلیک (CRT) و در نتیجه افزایش امتیاز بالا در موتور جستجو می شود.

عنوان محصولات

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
تکنولوژی تشخیص صدا و بهینه سازی سایت برای جستجوی صوتی
تسهیل گستر, بابک شعبانی 10 خرداد 1401
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


حسابداری بیمه چیست؟
با توجه به اینکه شعبه های بیمه های خصوصی در کشور بسیار گسترش یافته اند، پیچیدگی مسئله بیمه برای کارفرمایان و نمایندگان آن ها نیز بیش تر شده است. بنابراین کارفرمایان در هر کسب و کاری بدانند که حسابداری بیمه چیست و همچنین به قوانین بیمه در حسابداری نیز تا حدودی آگاه باشند.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو