چگونه می‌توان با ۸ مرحله یک مدیر فروش موفق شد

یک مدیر فروش موفق اهداف قابل دستیابی را در این بخش تعیین می‌کند، یک برنامه فروش می‌سازد و راهنمایی و تشویق را برای کلیه کارمندان فراهم می‌کند تا آن‌ها بتوانند به آن اهداف برسند.

یک مدیر فروش موفق اهداف قابل دستیابی را در این بخش تعیین می‌کند، یک برنامه فروش می‌سازد و راهنمایی و تشویق را برای کلیه کارمندان فراهم می‌کند تا آن‌ها بتوانند به آن اهداف برسند. شما به عنوان مدیر فروش مسئولیت انضباط و پاداش اعضای تیم را بر عهده خواهید گرفت. شما باید مهارت داشته باشید که یک فروشنده عالی باشید و همچنین توانایی اداره یک تیم و هدایت آن‌ها را با اطمینان داشته باشید.

مسئولیت‌های معمولی برای یک مدیر فروش ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تعیین اهداف و اهداف فروش

  • تدوین استراتژی‌ها و اجرای برنامه فروش

  • آموزش اعضای تیم و نظارت بر عملکرد

  • راهنمایی کارکنان در مورد چگونگی دستیابی به اهداف

  • مصاحبه و استخدام اعضای جدید تیم

  • انگیزه و پاداش کارکنان

  • بودجه‌بندی

  • حفظ روابط با مشتری

  • شبکه‌سازی

  • کار با مدیریت ارشد و نتایج گزارش

  • تجزیه‌و‌تحلیل ارقام فروش

قبل از اینکه به مدیر فروش شدن فکر کنید باید در نظر بگیرید که آیا به این مسیر شغلی علاقه‌مند هستید یا نه؟ درصورت مثبت بودن جواب مطالعه مقاله را ادامه بدهید. در این مقاله هشت قدم برای رسیدن به حرفه مدیریت فروش را بیان می‌کند:


1- علاقه خود را برای مدیر فروش به شدت ابراز کنید

اولین گام برای وارد شدن به این حرفه این است که با مدیر فعلی خود گفتگو کنید و به او نشان دهید که به این شغل علاقه خاصی دارید. شرکت‌هایی که در حال رشد هستند همواره به دنبال توسعه فروش در میان رهبران و مدیران هستند و بهترین راه این است که علاقه خود را در این زمینه نشان دهید.

در این قسمت چند استراتژی برای ابراز علاقه به مدیر فروش بودن ارائه می‌کنیم:

با مدیر فروشتان صحبت کنید

در بیشتر موارد، ابتدا باید با مدیر فروشتان مکالمه داشته باشید. در صورتی که با سرپرست خود رابطه کاری خوبی ندارید، بهتر است با یک مدیر دیگر یا منابع نیروی انسانی صحبت کنید، اما اولین مکالمه شما باید با رئیس خودتان باشد. به آن‌ها بگویید که شما به مدیریت فروش علاقه دارید و دلایل مناسب بودن برای این حرفه را نیز بیان کنید.

از آن‌ها سوال کنید که آیا مایل هستند در درک روند کار به شما کمک کنند و همچنین در مورد صلاحیت‌ها و آمادگی شما برای مدیریت فروش، بازخورد صادقانه‌ای ارائه دهند. هنگامی که مدیر فروشتان از علاقه‌تان آگاه شد، می‌تواند طرفدارتان باشد و شما را در طی مراحل راهنمایی کند.

با سایر مدیران فروش صحبت کنید

علاوه بر مدیر فروشتان، در مورد اهداف شغلی و تمایل خود برای یادگیری نحوه مدیریت با سایر مدیران فروش در شرکت خود صحبت کنید. صحبت با دیگر مدیرهای فروش در سازمان یک روش عالی برای شبکه‌سازی و آشنایی با دیگران است که ممکن است بتوانند به شما در تبدیل شدن به یک مدیر فروش کمک کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند به عنوان مربیان خوب پاسخگوی سوالات شما باشند.

با مدیران فروش در شبکه خود ارتباط برقرار کنید

از آنجایی که می‌خواهید مدیر فروش شوید، با سایر رهبران و مدیران فروش در شبکه (حوزه کاری) خود صحبت کنید. یک راه برای انجام این کار، جستجوی مدیرهای فروش حوزه کاریتان در Linkedin است . این امر به شما کمک می‌کند تا چشم‌انداز وسیع‌تری در مورد هدایت تیم فروش داشته باشید و همچنین این امکان را برای شما فراهم می‌کند که فرصت بدست آوردن سمت‌های مدیریتی را در خارج از شرکت نیز داشته باشید.

2- یک مربی پیدا کنید


همان‌طورکه شروع به گفتگو با مدیر فروشتان می‌کنید، یک رهبر باتجربه را پیدا کنید که بتواند به عنوان مربی فعالیت کند. بسیاری از شرکت‌ها برای این منظور برنامه‌های غیررسمی یا رسمی دارند. حتی اگر این‌گونه نباشد، شما باید متخصصان درون شبکه خود را در نظر بگیرید که به عنوان یک مربی مناسب باشند.

یک مربی به شما کمک می‌کند تا راهنمایی و ایده‌هایی در مورد نحوه تبدیل شدن به یک مدیر فروش خاص برای وضعیت خود داشته باشید. آن‌ها روند کار را طی کرده‌اند و می‌دانند که چه چیزی لازم است و می‌توانند شما را در زمینه مهارت و تجربیاتی که برای انجام این نوع مسئولیت‌ها لازم دارید، آماده کنند.

در اینجا چند روش وجود دارد که یک مربی می‌تواند در روند تبدیل شدن به مدیر فروش به شما کمک کند:

  • سایه شغلی (یادگیری ضمن شغل، توسعه شغلی و برنامه توسعه رهبری): مربی شما باید یک مقام مدیر فروش، مانند آنچه می‌خواهید داشته باشد. یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید سایه شغلی آن‌ها است. یک روز کامل در اطراف آن‌ها باشید و به آن‌ها در کارهای مهم مانند ایجاد گزارش و اجرای جلسات فروش کمک کنید. شما می‌خواهید فعالیت‌های روزانه یک مدیر فروش را احساس کنید و سایه شغلی یک روش عالی برای یادگیری چگونگی مدیر فروش است.

  • مشورت شغلی: مربی شما باید یک هیئت مدیره صداوسیما باشد و به شما توصیه‌های شغلی خوبی را ارائه دهد. آن‌ها باید بتوانند به شما در تولید ایده‌هایی کمک کنند و بهترین راه را برای تبدیل شدن به یک مدیر فروش با عملکرد بالا توصیه کنند. توصیه درست می‌تواند به شما در رسیدن به این جایگاه کمک کند.

  • برنامه‌ریزی شغلی: ایجاد یک برنامه شغلی با مربی خود برای تحقق هدفتان مهم است. با مربی خود کار کنید تا یک برنامه محکم را با اقدامات عملی مانند ثبت‌نام در مراکز آموزشی، آموزش کار تیمی، انجام وظایف رهبری و صحبت با افراد مناسب در مورد آرزوهای خود ایجاد کنید.

  • معرفی: در حالت ایده‌آل، مربی شما باید ارتباطات خوبی داشته باشد و بتواند شما را به افراد کلیدی معرفی کند. این افراد می‌توانند تصمیم بگیرند یا در تصمیم‌گیری تأثیر بگذارند تا به شما در کسب سمت مدیر فروش کمک کنند.

مهم است که یک مربی داشته باشید تا شما را در مسیر درست راهنمایی کند و حتی به ایجاد چند فرصت خوب برای شما کمک کند. پیدا کردن یک مربی لازم نیست یک چالش هولناک باشد؛ در حقیقت، یکی از موثرترین راه‌های دریافت مربی این است که مدیر فروش خود را بشناسید، به او احترام بگذارید و در صورت تمایل یک یا دو بار در ماه ملاقات به وقت صبحانه را تقاضا کنید. بیشتر افراد مشغول هستند، اما حتی برای افراد مشغول صبحانه رایگان زمان بر نیست.

3- اهداف شخصی را که به شناخت شما کمک می‌کند، تنظیم کنید


بعد از اینکه با مدیرتان در مورد علاقه خود به مدیر شدن صحبت می‌کنید، او احتمالاً برنامه‌ای برای دنبال کردن شما خواهد داشت، اما این تنها گام بعدی شما نیست. این زمان برای اطمینان از مهارت‌ها و صفاتی است که برای یک مدیر خوب نشان می‌دهد. لذا شما باید تمام تلاشتان را برای تعیین اهدافتان انجام دهید تا نشان دهید که واجد شرایط برای مدیریت هستید.

یکی از راه‌های انجام این کار، تعیین اهداف کششی (ممتد) است. این‌ها اهدافی هستند که نشان می‌دهد شما می‌توانید بالاتر از حد انتظارات فعلی پیش بروید. نشان دادن اینکه می‌توانید برنامه‌ای را در کنار هم قرار دهید و اهدافتان را برای دستیابی به اهداف بیشتر تعیین کنید، به شما کمک می‌کند تا در رادار افرادی باشید که در مورد رهبری فروش تیم خود تصمیم می‌گیرند. علاوه‌براین، هنگامی که همه کارها خوب انجام شود، به عنوان کسی که می‌تواند اهداف فروش را درست هدایت کند، احترام سایر اعضای تیم را کسب خواهید کرد.

انجام این کار باعث می‌شود نام شما مورد توجه واقع شود و رهبران فروش و هم‌تیمی‌های دیگر متوجه می‌شوند که قادر هستید از اهداف خود فراتر رفته و فروش را بر اساس یکنواخت افزایش دهید. این باعث می‌شود فرصت‌هایی برای صحبت در مورد استراتژی‌های خود داشته باشید و اشتیاق و عزم خود را با تیم خود به اشتراک بگذارید. وقتی مدیر فروش می‌شوید، جای تعجب نخواهد بود زیرا خودتان را به طور مداوم ثابت کرده‌اید.

4- برای تعلیم و توسعه سایر نمایندگی‌های فروش پیش بروید

هنگامی که عادت به تنظیم و دستیابی به اهداف اصلی کردید، به دنبال (یا ایجاد) فرصت‌هایی برای نشان دادن رهبری با مربیگری و توسعه سایر موارد فروش باشید. مسئولیت اصلی یک مدیر فروش، مربیگری و توسعه دیگران است و شرکت شما می‌خواهد ببیند که شما مایل به ابتکار عمل هستید و همچنین قادر به هدایت دیگران هستید یا خیر.


در زیر چند روش برای مربیگری و توسعه دیگران آورده شده است:

  • تبدیل شدن به یک مربی: اگر به یک همکار فروش دیگر کمک کنید تا به موفقیت برسد، شما نه تنها به عنوان یک فروشنده عالی، بلکه با توانایی مدیریت فروش نیز شناخته می‌شوید. حتماً نتایج قابل اندازه‌گیری از کار خود را با سایر نمونه‌های فروش مستند کنید و نشان دهید.

  • جلسات آموزش گروه ویژه رهبری: راه عالی دیگر برای مربیگری و توسعه دیگران، هدایت جلسات آموزش گروهی است. اگر مهارت‌های خاصی وجود دارد که شما در آن‌ها موفق هستید، آن‌ها را در یک جلسه آموزشی که ایجاد کرده‌اید و انجام می‌دهید، به اشتراک بگذارید. این به تیم شما ارزش افزوده می‌دهد و شما را به عنوان رهبری و مدیریت درنظر می‌گیرند.

  • تبدیل شدن به یک مربی در زمینه فروش: یک راه بسیار مفید و عملی برای توسعه سایر فروش‌ها، مربیگری آن‌ها در این زمینه است. این جایی است که شما با دیگران تماس تلفنی می‌گیرید و در مورد استراتژی‌ها و روش‌های فروش به آن‌ها بازخورد می‌دهید. کارآموزان شما همچنین می‌توانند شما را سایه بزنند و چیزی را از رویکرد شما بیاموزند.

این‌ها روش‌های خوبی برای مربیگری و توسعه دیگران هستند زیرا شما می‌توانید در تولید و شغل فروش همکارانتان تفاوت مثبتی ایجاد کنید. این نه تنها یک راه عالی برای توجه به مطالب مدیریت فروش است، بلکه همچنین یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن و دادن چیزهای بسیار با ارزش به همکاران است.

5- مدیریت و رهبری فروش را آموزش دهید

بهترین مدیران فروش وقت لازم را برای آموزش در همه جنبه‌های مدیریت فروش و رهبری اختصاص می‌دهند. این نوع آموزش می‌تواند به اشکال مختلفی از آموزش غیررسمی با سایر رهبران و مدیران فروش گرفته تا آموزش رسمی در قالب دوره‌ها و سمینارها به وجود آید. بهترین کار برای ایجاد یک برنامه آموزشی، مدیریت فروش است که به شما در تسریع مسیرتان برای تبدیل شدن به یک مدیر فروش کمک می‌کند.


در زیر چند جزئیات در مورد انواع آموزش و مزایای آن‌ها آورده شده است:

  • دوره‌ها و سمینارها: دوره‌ها و سمینارها، به ویژه دوره‌هایی که در خارج از کشور شرکت می‌کنید و با افرادی که برای شرکت‌های دیگر کار می‌کنند، آموزش می‌بینید، عالی هستند زیرا شما قادر هستید از دیگران (خارج از شرکت خود) بیاموزید. یادگیری با شرکت‌های آموزشی مدیریت فروش همچنین راهی عالی برای شبکه‌سازی و دیدار با دیگر مدیرهای فروش مشتاق است.

  •  دوره‌های آنلاین: بهترین چیز در مورد دوره‌های آنلاین این است که آن‌ها معمولاً (اما نه همیشه) ارزان و مناسب هستند. شما می‌توانید آن‌ها را از هرجایی تهیه کنید و اگر آن‌ها دوره‌های آماده دارند، می‌توانید با سرعت خودتان بیاموزید.

  •  آموزش ضمن شغل: نکته جالب در مورد آموزش شغلی این است که مختص شرکت شماست و آنچه را که باید به عنوان یک مدیر فروش موفق در شرکت خود بدانید، اختصاص دارد. می‌توانید مواردی مانند نحوه اجرای گزارش یا نحوه دسترسی به ضبط تماس‌ها را برای ارزیابی روش‌های تماس تلفنی بیاموزید.

  • کتاب‌ها: کتاب‌ها بسیار عالی هستند زیرا از نظر قیمت نسبتاً ارزان و دارای دسترسی آسان هستند. می‌توانید در حین انجام کارهای دیگری مانند کار کردن یا پیاده‌روی، کتاب‌ها را بخوانید یا گوش دهید.

استفاده از انواع مدیریت‌های فروش و آموزش‌های مربوط به رهبری بسیار مهم است زیرا هر یک از آن‌ها هدفی را ارائه می‌دهند. آموزش شغلی از طرف مدیر فروشتان که ممکن است به شما نشان دهد چگونه می‌توانید یک پیش‌بینی دقیق فروش را تهیه کنید، چیزی است که باید یاد بگیرید. در حالی که ممکن است در مورد مربیگری یا مدیریت دیگران نباشد، لازم است نحوه عملکرد تیم خود را کنترل کرده و از نحوه پشتیبانی از آن‌ها مطلع باشید.

6- به دیگران انگیزه و الهام دهید

تاکنون، اگر این مراحل را اجرا کرده باشید، در این مسیر (سفر) خود برای تبدیل شدن به یک مدیر فروش، دیگران را ترغیب و راهنمایی می‌کنید. در این مرحله، می‌توانید با اقداماتی که حتی انگیزه‌بخش‌تر و الهام‌بخش‌تر هستند، جلب توجه کنید و برای همکاران فروش خود ارزش افزوده ایجاد کنید.


در اینجا چند کار وجود دارد که می‌توانید برای ایجاد انگیزه و الهام‌بخشیدن به اعضای تیم فروش خود انجام دهید:

  • راه‌اندازی یک گروه پاسخگویی به فروش: شروع به کار گروه پاسخگویی می‌تواند روشی سرگرم‌کننده و مثمرثمر برای تسهیل نتایج مثبت متخصصان فروش شود. به عنوان یک رهبر گروه، می‌توانید روش‌های پاسخگویی را یاد بگیرید و تمرین کنید. این یک راه عالی برای هماهنگی با چالش‌ها و موفقیت‌های همکارانتان است و شما را مجبور می‌کند تا در موفقیت آن‌ها به مربیان کمک کنید.

  • تسهیل رقابت‌های غیررسمی و دوستانه: مسابقات دوستانه می‌توانند راه‌های سرگرم‌کننده‌ای برای پیگیری و اداره همکاران باشند. جوایز می‌توانند چیزهای سرگرمی و ارزان قیمت مانند بلیط فیلم، نوعی آب‌نبات یا یک فنجان قهوه لذیذ باشند. این مسابقات باید در مناطق چالش‌برانگیز متمرکز شود و جوایز باید ارزان باشد و چیزی که افراد خواهان آن باشند.

  • راه‌اندازی یک باشگاه کتاب‌فروشی: یک راه عالی برای ادامه یادگیری در مورد مدیریت فروش و عملیات آن، راه‌اندازی باشگاه کتاب‌فروشی است. این یک روش عالی برای یادگیری در مورد فنون و حتی امتحان کردن آن‌ها است. همچنین این یک راه عالی برای گردآوری افرادی است که عاشق کتاب‌های فروش هستند تا در مورد روش‌های مختلف فروش بحث و گفتگو کنند.

  • ایجاد یک وبلاگ، سایت یا کانال: یک وبلاگ، یک سایت یا یک کانال می‌تواند یک روش جالب برای برقراری ارتباط و به اشتراک‌گذاری ایده‌ها باشد. شما می‌توانید به عنوان یک مجری خدمت کنید و از فضایی برای تعامل مثبت و نشاط‌آور استفاده کنید.

کارهای بسیاری وجود دارد که می‌توانید برای ایجاد انگیزه و الهام‌بخشیدن به دیگران انجام دهید. هرکدام را انتخاب کنید، اطمینان حاصل کنید که آن با فرهنگ فروش شرکتی و تیمی شما مطابقت دارد. همچنین در مورد اهدافتان با مدیر فروش خود صحبت کنید. از همه مهمتر، سرگرمی داشته باشید و با هم تیمی‌های خود آشنا شوید. از این به عنوان فرصتی استفاده کنید تا بدانید انواع کارها چیست و چه نوع کارهایی انجام نمی‌شوند و چه چیزی به شما در رشد و پیشرفت کمک می‌کند و شانس تبدیل شدن به یک مدیر فروش را دارید.

7- به صورت غیررسمی داوطلب پروژه‌های مدیریت فروش شوید

یک راه عالی برای قدم گذاشتن در نقش مدیر فروش، داوطلب شدن در انجام پروژه‌های مدیریت فروش است. مدیرهای فروش همیشه مشغول کار هستند و اغلب تجربه‌های زیادی دارند. با مدیر فروشتان در مورد پروژه‌های ویژه‌ای که شما را به عنوان مدیر فروش آماده می‌کند، صحبت کنید. نکته جالب در این مورد این است که وقتی مدیر فروش می‌شوید از مهارت‌هایی که آموخته‌اید، استفاده خواهید کرد.


برخی از پروژه‌هایی که می‌توانید به صورت داوطلبانه در آن‌ها حضور داشته باشید، شامل موارد زیر است:

  • پیش‌بینی فروش: یادگیری نحوه ایجاد پیش‌بینی فروش برای تبدیل شدن به مدیر فروش مهم است. شما باید بدانید چه عواملی در ایجاد پیش‌بینی فروش وجود دارد تا بتوانید به سرپرست خود اطلاع دهید که چگونه فروش در آینده به نتیجه خواهد رسید. یادگیری این کار در حال حاضر کار شما را به عنوان مدیر فروش جدید آسان‌تر می‌کند.

  • گزارش فروش: یادگیری نحوه تهیه گزارش فروش نیز بسیار مهم است. برای شناسایی مشکلات و فرصت‌ها به گزارش‌های فروش نیاز خواهید داشت که به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌ها و راهکارهایی برای حل مشکلات و سرمایه‌گذاری در فرصت‌ها را به دست آورید.

  •  تهیه مطالب آموزشی: ایجاد مطالب آموزشی نیز یک پروژه عالی است زیرا با انجام این کار، دانش زیادی را در حوزه خود به دست خواهید آورد. همچنین، بیش از هر زمان دیگری با متخصصان حوزه خود در شرکتتان آشنا خواهید شد که این امر باعث افزایش میزان قرار گرفتن در معرض دید شما و افزایش موقعیتتان به عنوان رهبر فروش می‌شود.

  • ارائه اطلاعات در یک جلسه فروش: از آنجا که ارائه جلوی دیگران و جلسات پیشرو برای مدیر فروش مهم است، این یک پروژه و تمرین عالی است. برخی از اطلاعات، مانند آنچه در آن رقابت وجود دارد و نحوه شناساندن آن‌ها را پیدا کنید، به تیم خود ارائه دهید. آن‌ها با این کار شما را به عنوان یک متخصص و رهبر خواهند شناخت.

پروژه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید برای آن‌ها داوطلب شوید. پروژه‌هایی را درخواست کنید که واقعاً به آن علاقه‌مند باشید تا از یادگیری نحوه مدیر فروش هیجان‌زده شوید. همچنین پروژه‌هایی بخواهید که به نظر می‌رسد چالش‌برانگیز، خسته‌کننده یا سخت باشند، زیرا این کارها بخشی از کار شما خواهد شد که باید به انجام آن عادت کنید.

8- شبکه‌سازی کنید و آن‌ها را برای موقعیت‌های شغلی بکار بگیرید

در این مرحله، شما آماده هستید که به طور رسمی برای مناصب و موقعیت‌های خود درخواست کنید. در حالت ایده‌آل، تمام کارهایی که انجام داده‌اید و نتایجی که به دست آورده‌اید، باعث شده است که برای کسب موقعیت‌های آینده و جایگاه خوب در شرکتتان مدنظر قرار بگیرد. اگر در حال حاضر هیچ موقعیتی در شرکت شما وجود ندارد، شروع به کاوش گزینه‌های دیگر کنید.


در اینجا چند کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید:

  • به دنبال موقعیت‌های داخلی باشید: در تئوری، برای شما آسان‌تر است که بتوانید یک مقام مدیر فروش را از درون شرکت فعلی خود بدست آورید. با درخواست رسمی برای نقش‌های باز (خالی) و غیررسمی با صحبت کردن با تصمیم‌گیران، جستجوی خود را از داخل شروع کنید.

  • در مورد مشاغل خارجی درخواست کنید: به دنبال نقش‌های خارجی باشید. اگر نقش‌های داخلی وجود ندارند یا می‌خواهید مکان فعلی را ترک کنید و در جایی دیگر کار کنید، برای شرکت‌های دیگر اقدام کنید. از شبکه خود استفاده کنید و ببینید کسی در مکان‌هایی که قصد کار کردن دارید نفوذ دارد یا خیر.

  • شبکه با معاونان فروش داخلی و خارجی (VP) و مدیران: در ایجاد روابط با مدیرهای فروش در داخل و خارج از کشور متمرکز شوید. آن‌ها تصمیم‌گیرنده هستند و آشنایی با آن‌ها می‌تواند به شما در نقش مدیر فروش مورد نظرتان کمک کنند.

  • شبکه LinkedIn خود را گسترش دهید: با مدیرهای فروش در LinkedIn ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها روابط برقرار کنید. این می‌تواند به نقش مدیر فروشتان کمک کند.

مهارت‌های مدیریت فروش که می‌توان آن‌ها را توسعه داد

مدیرهای فروش ترکیبی از مهارت‌ها را دارند که شامل تعادل رهبری و مربیگری (تعلیم) است. خصوصیات رهبری آن‌ها، خصوصیات الهام بخشی است که می‌تواند کل تیم‌ها را به سمت شکستن اهداف فروش سوق دهد. آن‌ها می‌توانند روحیه تیم را بالا ببرند و یک تیم یا فرهنگ فروش را تقویت کنند که عملکرد بالایی را فراهم کند. رهبران فروش متفکرانی هستند که می‌توانند تیم‌ها را به واقعیت تبدیل کنند.


از طرف دیگر بهترین مدیران فروش مربیان خوبی هستند. مربیان دارای جزئیات هستند و بر نتایج متمرکز هستند. آن‌ها می‌دانند که چگونه می‌توانند گزارش‌هایی را ایجاد کنند که نشان می‌دهد میزان فروش در چه جایی افزایش می‌یابد یا در طول مرحله آگاهی از خط فروش، چه مقدار وقت صرف تلفن می‌کند. با این نوع اطلاعات، مدیران فروش می‌توانند بازخورد ویژه‌ای را به افراد تیم خود ارائه دهند و آن‌ها را با عملکرد بالاتر و همفکران مهم‌تری رقم بزنند.

سخن آخر

اگر تصمیم دارید که مدیر فروش شوید، می‌توانید با داشتن یک مربی عالی و با تلاش فراوان و انجام کار به بهترین شکل به مقام مدیر فروش دست یابید. با استفاده از مراحل ذکر شده در این مقاله شما می‌توانید یک برنامه عملی برای ایجاد مهارت‌های مورد نیاز و ایجاد روابطی که برای موفقیت در این حرفه لازم دارید، تنظیم کنید. بهتر است برای تبدیل شدن به یک مدیر فروش از این مقاله به عنوان نقشه راه استفاده کنید. لطفاً نظرات خود را در زمینه مدیر فروش با ما و کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: fitsmallbusiness

عنوان محصولات

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
چگونه می‌توان با ۸ مرحله یک مدیر فروش موفق شد
تسهیل گستر, بابک شعبانی 29 شهریور 1401
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


استراتژی های حفظ مشتری در محیط کار را با ۱۴ برنامه کلیدی بیاموزید
استراتژی های حفظ مشتری از علومی است ک همه کسب و کارها به آ ن علاقه مندند. چه چیزی بهتر از به‌دست‌آوردن یک مشتری جدید است؟
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو