۳ مرحله مفید برای پیکربندی محتوایی که در جستجو و شبکه‌های اجتماعی نیاز است

آیا می‌خواهید محتوای شما هم در جستجو و هم در شبکه‌های اجتماعی عملکرد خوبی داشته باشد؟ این طرح سه مرحله‌ای به شما کمک خواهد کرد که محتوایی ایجاد کنید که مخاطبان شما به آن علاقه‌مند شوند.

 رشد شبکه‌های اجتماعی به جز اجرای مداوم و تعدیل استراتژیک، مستلزم صرف زمان و تلاش زیاد است. به همین دلیل است که بسیاری از مشاغل به اتوماسیون روی می آورند.

آیا می‌خواهید محتوای شما هم در جستجو و هم در شبکه‌های اجتماعی عملکرد خوبی داشته باشد؟ این طرح سه مرحله‌ای به شما کمک خواهد کرد که محتوایی ایجاد کنید که مخاطبان شما به آن علاقه‌مند شوند.

پیکربندی محتوایی

ممکن است شما برای تولید آخرین قطعه محتوای خود ساعت‌ها خون و دل خورده و اشک ریخته باشید. نوشتید، ویرایش و بازنویسی کردید تا دقیقا پیامی را که می‌خواستید، منتقل کنید. تصاویر، فیلم و متن را با دقت قرار داده‌اید تا از نظر بصری هم تا حدودی جذاب باشد. به سختی تمام پست‌های برتر BuzzSumo را تجزیه و تحلیل کردید تا به ایجاد عنوان مناسب کمک کنید و در نهایت، روی دکمه انتشار کلیک کرده و منتظر ماندید.

منتظر بودید که مخاطبان شروع به لایک، توییت کردن، کامنت گذاشتن، اشتراک‌گذاری و لینک دادن به جدیدترین شاهکار خود کنند.

۳ مرحله برای پیکربندی محتوایی در جستجو و شبکه‌های اجتماعی

شما وارد شبکه‌های اجتماعی شدید و با وسواس زیادی به دنبال این بودید که مردم در مورد این محتوا چگونه نظر داده‌اند و به شدت بر تجزیه و تحلیل خود برای هرگونه نشانه‌ای از افزایش ترافیک نظارت کردید.

  • اما در نهایت هیچ اتفاقی نیفتاد.

  • بدون لایک، هیچ کس در مورد آن صحبت نکرد و هیچ افزایش ترافیکی مشاهده نکردید !!!

  • مشکل از کجا نشأت می‌گیرد؟ 

  • خبر خوب این است که شما تنها نیستید.

  • خبر خوب دیگر این است که رفع این مشکل در اختیار شماست.

  • همه ما اهمیت تولید محتوا را درک می‌کنیم، اما چیزی که اکثر مردم نمی‌فهمند این است که چگونه محتوایی تولید کنند که واقعا برای مخاطبان شما عملکرد خوبی داشته باشد.

  • ما امروز آن را تغییر می‌دهیم.

عملکرد خوب هم در جستجو و هم در شبکه‌های اجتماعی مستلزم این است که محتوایی ایجاد کنید که بیش از یک دسته کلمات در یک صفحه باشد. این امر مستلزم این است که محتوایی ایجاد کنید که واقعا برای مخاطبان شما اهمیت داشته باشد. در حالی‌که گفتن این کار بسیار ساده‌تر از انجام آن است، اما اگر از طرح خاصی پیروی کنید، قابل دستیابی است.

مخاطبان خود را شبکه اجتماعی شناسایی کنید

1- مخاطبان خود را شبکه اجتماعی شناسایی کنید

تصور کنید که مکالمه بین شما و شریک احساسی‌تان در یک قرار عاشقانه چگونه می‌تواند با مکالمه بین شما و همسرتان متفاوت باشد.

حتی اگر فرد خیلی معتبر و اسم و رسم داری هم بودید، مکالمه شما در هر یک از این سناریوها بر موضوعات مختلف متمرکز می‌شوید و لحن شما هنگام صحبت، تفاوت قابل توجهی داشت.

در مورد بازاریابی نیز همین‌طور است.

شناسایی مخاطبان  در شبکه‌های اجتماعی اولین قدم مهم است زیرا محتوای شما باید به طور واضح و مستقیم با مخاطبان ارتباط برقرار کند. به این معنا که محتوای شما ممکن است برای مخاطبان منتخب شما عملکرد خوبی داشته باشد، ولی در عین حال عملکرد ضعیفی برای سایر مخاطبان شما داشته باشد.

ممکن است تمام سعی خود را انجام دهید تا برای همه جذاب باشید. 

این کار را نکنید !!!

این مورد غالبا یک نسبت است. به عبارت دیگر، هرچه محتوای شما با یک مخاطب بهتر عمل کند، با دیگران بدتر عمل خواهد کرد.

وقتی سعی می‌کنید توجه همگان در شبکه‌های اجتماعی را به محتوای خود جلب کنید، اولین مشکلی که با آن روبرو می‌شوید، این است که چون هیچ دلیلی برای گفته‌های خود در محتوا ارائه نداده‌اید، مخاطبان واقعا مشتاق شنیدن حرف‌های شما نیستند. این دستورالعمل، یک دستورالعمل کلی است و اگر این اشتباه را مرتکب شوید مخاطبان، شما را قضاوت خواهند کرد.

کلید تعیین مخاطب شما  این است که خاص باشید. وقتی می‌گویم "خاص باشید"، منظور ما این نیست که فقط یک بازاریابی موقعیت‌یابی شده عمومی را هدف قرار دهید، تولید محتوا در یک موضوع خاص کافی نیست. بلکه، شما باید دقیقا مشخص کنید که هر کدام از محتواهای خاص را، برای چه کسانی ایجاد می‌کنید. هرچه دقیق‌تر، بهتر.

به عنوان مثال، یک سازنده خانه به وضوح باید به خریداران قطعی خود برسد، اما صرف خواستن و گفتن این هدف، شما را به هدف نمی‌رساند.

بنابراین چه معیارهای دیگری ممکن است لازم باشد؟ برای شروع، اکثر سازندگان می‌خواهند با خریداران خانه در یک منطقه جغرافیایی خاص تماس بگیرند. آنچه برای خریدار خانه در فلوریدا جذابیت دارد با آنچه برای خریدار خانه در کلرادو جذاب است، بسیار متفاوت است، بنابراین محتوای شما باید آن را منعکس کند. بگذارید کمی عمیق‌تر بررسی کنیم، قیمت، عامل دیگر است. خریدارانی که می‌خواهند خانه ای در حدود 300000 دلار بخرند با کسانی که می‌خواهند خانه ای در حدود 900000 دلار بخواهند تفاوت چشمگیری دارند.

زمان، نیز یک عامل مهم است. یک سازنده که در ساختن خانه‌های استاندارد با حداقل امکانات، تخصص دارد، بیشتر برای خریدارانی که به سرعت می‌خواهند صاحب یک خانه جدید شوند، جذابیت بیشتری دارد، در حالیکه خریدارانی که خانه‌ای با امکانات زیاد می‌خواهند، معمولا متوجه می‌شوند که این امکانات نیاز به زمان ساخت طولانی‌تر دارد.

بالفرض، این سازنده ممکن است یک قطعه محتوا را برای خریدار احتمالی خانه تولید کند که:

  • می‌خواهد در فلوریدا زندگی کند.

  • بودجه‌ای در حدود 300000 تا 500000 دلار دارد.

  • به دنبال خانه‌ای کاملا لوکس، با امکانات بالا است.

  • قصد دارد در ظرف 12 ماه تغییر مکان دهد.

دانستن همه این فاکتورها این امکان را به شما میدهد که محتوای خود را به گونه‌ای بسازید که به طور خاص برای مخاطبان جذاب باشد. در اینجا این رویکرد به زیبایی بررسی شده است، لازم نیست همه محتواها مخاطبان یکسانی را هدف قرار دهند.

به عنوان مثال، در حالیکه از معیارهای بالا برای محتوای خود استفاده می‌کنید، باید معیارهای بیشتری را نیز برای تنظیم دقیق‌تر یک قطعه از محتوا به مخاطبان خاصتر اضافه کنید.

این ممکن است شامل عواملی مانند این باشد که آیا خریداران خانه سرگرمی خاصی دارند، بازنشسته شده‌اند یا بچه ها با آنها زندگی می‌کنند، زیرا امکانات رفاهی محلی می‌تواند تفاوت عظیمی ایجاد کند. برخی از نیازهای پزشکی نیز میتوانند نقش مهمی ایفا کنند، زیرا خریداران مسکن قدیمی گاهی اوقات برای نزدیک شدن به امکانات پزشکی خاص تغییر مکان می‌دهند.

به طور کلی، شما اگر بتوانید یک قطعه محتوا را برای مخاطبان بسیار متمرکز، طراحی کنید عملکرد بهتری خواهید داشت، تا اینکه بخواهید توجه همه مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی را معطوف محتوای خود کنید. بیش از حد نفوذ کردن در بین مخاطبان، بعید است.

شبکه‌های اجتماعی به چه چیزی نیاز دارند

2- دقیقا بدانید مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی به چه چیزی نیاز دارند 

اکنون که دقیقا می‌دانیم با چه کسانی سعی داریم ارتباط برقرار کنیم، زمان آن رسیده است که بفهمیم مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی دقیقا به دنبال چه چیزی هستند و یا چه چیزی می‌خواهند.

با ادامه مثال قبلی، ما از قبل می‌دانیم که مخاطبان خانه جدیدی می‌خواهند و همچنین می‌دانیم که آنها کجا می‌خواهند زندگی کنند، چقدر راحت خرج می‌کنند و چقدر عجله به زندگی در خانه جدید دارند.

بیایید از چند معیار اضافی که در انتهای قسمت قبل بیان کردیم استفاده کنیم، بیاید مخاطبی را هدف قرار دهیم که متشکل از یک خانواده با رنج سنی جوان تا میان‌سال است، که دارای فرزندان خردسال هستند و از فعالیت‌های خارج از خانه لذت می‌برند.

این مخاطب فراتر از خانه به چه چیزی نیاز دارد و یا می‌خواهد، که مستقیما با خرید خانه ارتباط دارد؟ 

تقریبا می‌توان مطمئن بود که آنها مدرسه خوبی برای فرزندان خود می‌خواهند. در حقیقت، غیر معمول نیست که مردم خانه‌ای را بخرند که انتخاب اصلی آنها نبوده است، فقط به دلیل اینکه هدف آنها به مدرسه بهتر محدود شده است. 

آنها همچنین احتمالا محله‌ای امن و آرام با بسیاری از سرگرمی‌های سازگار با کودکان، در نزدیکی خانه خود را می‌خواهند، که ممکن است شامل پارکها، سواحل و فضاهایی شبیه پارک باشد.

بنابراین اکنون ما دقیقا می‌دانیم مخاطبان ما چه کسانی هستند و می‌دانیم که آنها خانه‌ای می‌خواهند که :

  • برای یک مدرسه خوب منطقه‌بندی شده است.

  • در محله‌ای امن و آرام است.

  • در نزدیکی سرگرمی‌های سازگار با کودکان واقع شده است.

دغدغه اصلی (نقطه خطر) مخاطبان را در شبکه‌های اجتماعی شناسایی کنید

3- دغدغه اصلی (نقطه خطر) مخاطبان را در شبکه‌های اجتماعی شناسایی کنید

آخرین مرحله این است که تعیین کنید چه چیزی به مخاطب شما انگیزه می‌دهد. این چیزی است که دغدغه اصلی (نقطه خطر) نامیده می‌شود، چیزی که می‌توانید از آن برای ایجاد پاسخ یا رفتار خاصی استفاده کنید. در این شرایط، باید آنها را با محتوای خود درگیر کنید.

از آنجا که ما می‌دانیم مخاطبان ما در مثال مورد نظر چه می‌خواهند، شناسایی دغدغه اصلی (نقطه خطر) آنها باید نسبتا ساده باشد.

قوی‌ترین دغدغه اصلی (نقطه خطر) که در این مورد پیدا خواهید کرد به احتمال زیاد بچه‌های آنها است. شما می‌دانید که آنها به شدت نگران ایمنی، تحصیلات و شادی فرزندان خود هستند، بنابراین هر چیزی که مربوط به آن باشد باید نتایج موثری به همراه داشته باشد.

این نباید برای شما تعجب آور باشد که با دیدن هر مطلبی در فید فیسبوک خود، فکر کنید که برخی از والدین که به طور خاص در زندگی فرزندان خود نقشی دارند، در این زمینه مقالاتی به اشتراک گذاشته اند.

ایجاد یک محتوا در مورد اینکه چگونه برخی فعالیتها به طور مثبتی بر رشد مغز یا آمادگی جسمانی تأثیر می‌گذارد ، بسیار آسان است و آن را به برخی از فعالیتهای محلی موجود، مانند هنرهای رزمی، مدیتیشن یا ورزشهای جوانان مرتبط می‌کند.

بچه‌های آنها تنها عامل تصمیم گیرنده نیستند. از آنجا که آنها به دنبال خانه‌ای با امکانات بالا هستند، این یک شرط کاملا مطمئن است که فردیت آنها یک دغدغه اصلی (نقطه خطر) بسیار قدرتمند دیگر باشد. آنها خانه‌ای را خریداری می‌کنند که به سبک خاص آنها طراحی شده باشد و یک نکته بسیار مهمی را که در مورد آنها به شما می‌گوید، این است که آنها به خاص بودن خود افتخار می‌کنند.

برخی از مسائل اصلی (نقاط خطر) دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • نزدیک بودن به خانواده

  • حریم خصوصی

  • ثبات مالی

  • بیشترین بهره‌وری از سرمایه 

  • انحصاری بودن

  • نزدیکی به مراکز درمانی

  • بهره‌وری انرژی

  • زمان‌سنجی

  • امکانات رفاهی 

  • سبک

  • سطح طراحی خانه

  • محله جدید یا محله تازه تاسیس 

این لیست می‌تواند تقریبا بی پایان باشد، اما توصیه ما این است که مواردی را که مخاطبان شما به آنها علاقه‌مند هستند را، در شبکه‌های اجتماعی شناسایی کنید.

مواردی که می‌توانند یک قطعه از محتوا را به معنای واقعی کلمه، دلچسب کند و احتمال تبدیل شدن به یک لید، به اشتراک گذاشتن محتوا در شبکه‌های اجتماعی یا حتی لینک دادن به این صفحه را، از وب‌سایت دیگر افزایش دهد.

اکنون زمان تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی فرا رسیده است...

پس از طی یک مسیر دشوار، اکنون زمان آن رسیده است که دست به کار شوید و محتوای خود را با رعایت فاکتورهای ذکر شده در بالا ایجاد کنید.

با اطلاعات دقیق در مورد اینکه مخاطبان ما دقیقا چه کسانی هستند، چه می‌خواهند و یا نیاز دارند و دغدغه اصلی (نقطه خطر) آنها چیست، می‌توانیم عنوان مقاله را تنظیم کنیم.

به یاد داشته باشید، ما فقط محتوای مربوط به سازنده و خانه‌های آنها را تولید نمی‌کنیم، ما باید بر عواملی که تصمیمات خریدار را هدایت می‌کند تمرکز کنیم.

برخی از عناوین مقاله‌ها که این کار را انجام می‌دهند ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • 7 فعالیت در فضای باز در خلیج تمپا، که بچه های شما را سالم نگه می‌دارد

  • گرایشات ساخت‌وساز در تمپا و نحوه تاثیر آنها بر ارزش فروش مجدد

  • 5 به‌سازی خانه که خانواده شما را سالم‌تر می‌کند

  • کنترل آفت طبیعی برای منطقه خلیج تمپا، راهنمایی برای صاحبان منزل

  • 3 نکته که باید قبل از ساختن خانه لوکس در تمپا بدانید

  • کدام ویژگی خانه ارزش سرمایه‌گذاری دارد و کدام یک هدر دادن پول است؟

7 ویژگی منحصربه‌فرد خانه لوکس و آنچه آنها در مورد خریداران خانه می‌گویند

راهنمای والدین برای مدارس شهر هیلزبورو

 ایده این است که یک یا دو دغدغه اصلی (نقطه خطر) مخاطبان را به عنوان تیتر تعیین کنید تا آنها بتوانند روی این عنوان زوم کنند و بعد با کار کردن بیشتر روی دغدغه‌های اصلی (نقاط خطر) مخاطبان خود و با محتوای خوب، آموزنده و درگیر کننده در سراسر مقاله، مخاطبان را نمک گیر کنید.

اگر در مسیر درستی قرار گرفته‌اید و تمام کارها به درستی پیش رفته است، حتی می‌توانید مخاطبان خود را از دغدغه‌هایی که از آنها بی‌خبر بوده اند، با لینک به محتوای بعدی، آگاه کنید.

به تصویر کشیدن (به طور خاص توضیح دادن)

آیا تا به حال با شخصی صحبت کرده‌اید که هنگام به اشتراک گذاشتن یک داستان، شما را آنقدر خوب همراهی کند که شما احساس کنید که این شخص، این داستان را پیش از شما تجربه کرده است؟

حرکات دست و حالات چهره آنها به طور ماهرانه همراه با کلمات آنها می‌رقصد و شما را در دنیای خیالی خود غرق می‌کند که توسط آنها به طرز ماهرانه‌ای ساخته شده است.

چه احساسی داشتید، هم درباره خود تجربه و هم درباره آنها؟

با دانستن آنچه در مورد مخاطبان خود می‌دانیم، نسبتا ساده است که تصویری دقیق و قدرتمند در ذهن خودمان، از آنها ترسیم کنیم. اینکه چگونه تصمیم آنها برای استخدام این سازنده بر زندگی آنها تأثیر مثبت خواهد گذاشت. (یا اینکه چگونه تصمیم نگرفتن بر زندگی آنها تأثیر منفی می‌گذارد.)

سناریو را نه تنها با حقایق، بلکه با احساسات نیز ترسیم کنید و با طرح سوالاتی که پاسخ آنها را می‌دانید، گفتگو را پیش ببرید. 

استفاده مخاطبان از محتوا را، آسان کنید

مردم بیشتر محتوا را مرور می‌کنند، یعنی محتوا را بصورت پراکنده می‌خوانند، بنابراین با شکستن محتوای خود به قطعات قابل کنترل شروع کنید.

ما معمولا پاراگراف‌های بین یک تا هفت جمله را هدف قرار می‌دهیم و در صورت امکان از زیرنویس‌ها و لیست‌های مرتب و یا بی‌نظم استفاده می‌کنیم.

 رسانه‌ها ، از جمله تصاویر، فیلم‌ها و صدا نیز  موثر هستند. نه تنها از نظر تقسیم‌بندی طرح به بخش‌های قابل هضم، بلکه از نظر ارائه اطلاعات و متن اضافی. این مهم تجربه مثبت کاربر را پرورش می‌دهد و به ماندگاری بیشتر آنها در صفحه کمک می‌کند.

با احساسات مخاطبان خود درگیر شوید

برای تولید محتوایی که مردم می‌خواهند به اشتراک بگذارند و یا به آنها لینک دهند، لازم است که شما از نظر احساسی با مردم ارتباط برقرار کنید و اگر بخواهیم صریح بگوییم، اکثر مردم به آن علاقه دارند.

اشتباه برداشت نکنید، اکثر افراد در برقراری ارتباط شخصی عالی هستند، اما هنگام نوشتن، شخصیت آنها ناگهان تبخیر می‌شود و مانند یک ربات از بین می‌روند.

این ممکن است هنگام نوشتن دستورالعمل‌های مونتاژ مبلمان خوب عمل کند، اما وقتی می‌خواهید چیزی را بنویسید که می‌خواهید مردم به آن توجه کنند، مخرب است.

بهترین راه برای تشویق کاربران برای به اشتراک گذاشتن و یا لینک دادن در شبکه‌های اجتماعی، این است که با آنها در سطح احساسی ارتباط برقرار کرده و به جای صحبت در مورد خوتان، بیشتر از کاربران صحبت کنید.


اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
۳ مرحله مفید برای پیکربندی محتوایی که در جستجو و شبکه‌های اجتماعی نیاز است
تسهیل گستر, بابک شعبانی 02 دی 1402
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


استراتژی اقیانوس آبی چیست؟ بررسی تفاوت بین اقیانوس آبی و اقیانوس قرمز
استراتژی اقیانوس آبی می‌خواهد به ما یاد بدهد که از حضور در دریاهای پر از جنگ و کشمکش دوری کنیم و در دریایی صاف، آرام و کشف‌نشده برای فعالیت در تلاش و کوشش باشیم.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو