مجله آنلاین یا مجله دیجیتال چیست؟ (Digital Magazine)

مجله دیجیتال (Digital Magazine) یا به عبارتی مجله آنلاین ، نوعی از مجلات است که بر اساس فرمت الکترونیکی به وجود آمده و بر روی دستگاه‌های الکترونیکی مانند کامپیوتر، تبلت، تلفن همراه یا دیگر دستگاه‌های قابل حمل خوانده می‌شود.

مجله دیجیتال (Digital Magazine) یا به عبارتی مجله آنلاین، نوعی از مجلات است که بر اساس فرمت الکترونیکی به وجود آمده و بر روی دستگاه‌های الکترونیکی مانند کامپیوتر، تبلت، تلفن همراه یا دیگر دستگاه‌های قابل حمل خوانده می‌شود. تفاوت عمده این نوع از مجلات با مجلات چاپی در دسترسی آسان، قابلیت انتشار و سهولت پخش محتوا است. معمولاً محتوای مجلات دیجیتال شامل مقالات، عکس‌ها، فیلم‌ها و صداها می‌شود که می‌توانند از طریق ارتباط اینترنتی و یا با فرمت دانلود پذیرفته شوند. به طور کلی، مجلات دیجیتال برای شرکت‌ها و افراد مختلف دسترسی به اطلاعات و محتواهای مختلف را آسان‌تر می‌کنند.

سه نکته کلیدی از مجله دیجیتال (Digital Magazine)

سه نکته کلیدی از مجله دیجیتال (Digital Magazine)

۱- اگر محدود شدن به نسخه دیجیتال را دوست ندارید٬ محتوای مجله چاپی را در بلاگتان نیز منتشر کنید.

۲- مجله های دیجیتال برای تلفیق محتوای چاپی و حضور در فضای وب ابزاری عالی‌اند.

۳- افزودن فایل ویدیوئی و پادکست به محتوای مجله را مد نظر داشته باشید.

خصوصیات و مزایای مجله دیجیتالی

همانطور که گفته شد یک مجله دیجیتالی نشریه ای است که به صورت الکترونیکی منتشر می شود. تقسیم بندی مجله دیجیتال به لحاظ ماهیت الکترونیکی به دو نوع اصلی صورت می گیرد:

  •     مجله دیجیتال آنلاین

  •     مجله دیجیتال آفلاین

همانطور که از نام این دو گروه اصلی مجله دیجیتالی مشخص است، در نوع آنلاین، مخاطب ( مشاهده کننده ) همیشه محتویات ناشر را به صورت آنلاین مشاهده می کند. اگر به دنبال تاسیس و ایجاد یک مجله دیجیتالی آنلاین هستید، باید یک وب سایت برای مجله خود آماده کنید و محتواهای مجله خود را در آن به نمایش درآورید. این گروه از مجله دیجیتالی برای خبرگذاری ها بسیار مناسب هستند. در طول شبانه روز مشاهده کنندگان زیادی به وب سایت خبرگذاری ها مراجعه و مطالب منتشر شده در آن ها را مطالعه می کنند.

مجله دیجیتال آفلاین به عنوان گروه دوم مجله دیجیتالی بیشتر برای نشریاتی استفاده می شود که مطالب آن ها بر خلاف مجله دیجیتال آنلاین به صورت شبانه روزی منتشر نمی شود و ریتم انتشار آن ها بر اساس هفته ای و یا ماهانه و … است. چنین مجلاتی که موضوع مشخص شده ای دارند، ریتم معین شده ای از انتشار دارند و معمولاً بر اساس شماره، طبقه بندی و بایگانی می شوند. مثلاً شماره 27 ام مجله ی … . عمدتاً برای چنین نشریاتی از مجله دیجیتالی آفلاین استفاده می شود.

مهمترین تفاوت پلتفرم آنلاین و آفلاین در مجله دیجیتال چیست؟

مهمترین تفاوت پلتفرم آنلاین و آفلاین در مجله دیجیتال چیست؟

اینکه تفاوت ها در نوع آنلاین و آفلاین مجله دیجیتال چیست به نوع کاربری و مخاطبان نشریه الکترونیکی بر می گردد. اما اساساً نوع آنلاین مجله دیجیتال برای خبرگذاری ها استفاده می شود، چرا که در هر ساعت از شبانه روز نیازمند انتشار خبر ها هستند، اما در مقابل نشریات الکترونیکی آفلاین برای دیگر موضوعات استفاده می شود.

تفاوت دو وع آفلاین و آنلاین در این است که مجله دیجیتال آنلاین همیشه به صورت لینک و موارد وابسته منتشر می شود، اما نوع آفلاین به صورت فایل. قابلیت انتشار فایل در نشریات الکترونیکی آفلاین آرشیو و بایگانی کردن آن ها را ممکن می کند، اما در نوع آنلاین همه چیز در قالب یک یا چند صفحه اینترنتی است که آرشیو و بایگانی کردن آن ها را خیلی سخت می کند.

عنوان محصولات

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
مجله آنلاین یا مجله دیجیتال چیست؟ (Digital Magazine)
تسهیل گستر, بابک شعبانی 03 خرداد 1402
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


معیارهای سنجش بهره‌‌وری بازاریابی
( معیارهای سنجش بهره‌وری بازاریابی ) همه‌ی ما اهمیت آگاهی از برند را به عنوان دروازه‌ای به سمت مسیر مشتری تأیید و تصدیق می‌کنیم، اما اغلب شاهد آن هستیم که بازاریاب‌ها در صنایع مختلف برای ایجاد «اگاهی از برند» به عنوان نخستین گزینه در ذهن، به دنبال این هستند تا حتی به منظور انگیزش مشتریان به خرید و در نهایت حمایت از آن برند نیز با یکدیگر مبارزه می‌کنند.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو