بهبود تعامل با مخاطبین تنها با چند ایده خبرنامه (Newsletter)

علیرغم گسترش و پیشرفت شدید سایر روش های بازاریابی، ایمیل مارکتینگ همچنان در صدر باقی مانده است. نرخ جهانی مناسب ROI آن حدود ۴۴۰۰ درصد است؛ یعنی ۴۴ دلار سود به ازای هر یک دلار هزینه در ایمیل مارکتینگ. به همین دلیل، ایمیل مارکتینگ از محبوبیت زیادی بین بازاریابان برخوردار است و آن ها به طور گسترده از آن استفاده می کنند.

علیرغم گسترش و پیشرفت شدید سایر روش های بازاریابی، ایمیل مارکتینگ همچنان در صدر باقی مانده است. نرخ جهانی مناسب ROI آن حدود ۴۴۰۰ درصد است؛ یعنی ۴۴ دلار سود به ازای هر یک دلار هزینه در ایمیل مارکتینگ. به همین دلیل، ایمیل مارکتینگ از محبوبیت زیادی بین بازاریابان برخوردار است و آن ها به طور گسترده از آن استفاده می کنند. اما چرا همه کسب و کارها نتایج یکسانی از آن نمی گیرند؟ پاسخ این سوال واضح است : استفاده نادرست از ایمیل مارکتینگ تا سال ۲۰۱۸، روزانه ۱۲۴/۵ میلیارد ایمیل تجاری ارسال و دریافت شده است. انتظار می‌رود این تعداد تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۳۲۰ میلیارد افزایش یابد. احتمالاً به نظر می‌رسد که شما برای افزایش تعامل ایمیل خود باید راه سختی را در پیش بگیرید. اما در واقع، اگر شما مسیر درست را دنبال کنید، استفاده و نتیجه‌گیری مطلوب از ایمیل مارکتینگ آنقدر ها هم کار سختی نخواهد بود. بهترین راه ممکن برای افزایش Open-rate ایمیل‌هایتان این است که فقط بر روی گیرندگان تمرکز کنید و چیزی را ارسال کنید که بتواند ارزش ارائه کند. شما باید ایده‌های خلاقانه‌ای برای خبرنامه های خود اجرا کنید که مشتریان را تحت تأثیر قرار دهد و آنها را ترغیب کند که پیشنهادات شما را دنبال کنند. جشنواره‌ها، عرضه محصولات جدید و مناسبت‌هایی که مردم را به خرید ترغیب می‌کند، به عنوان یک بازاریاب ایمیل حرفه ای و استراتژیک، باید از همه آنها به نفع خود سود ببرید. در این مقاله، برخی از بهترین ایده های خبرنامه برای شما جمع آوری شده است که می توانند تعامل ایمیل شما را تقویت کنند :


چرا باید سراغ خبرنامه های خلاقانه بروید؟

۴۰ درصد از بازاریابان B2B بر این باورند که خبرنامه ها موثرترین تاکتیک ها در استراتژی بازاریابی محتوای آنها هستند. ۶۴ درصد از صاحبان SME (شرکت های کوچک و متوسط) برای افزایش تعامل کاربر، از ایمیل مارکتینگ استفاده می کنند. به دلیل بازدهی بالای ایمیل مارکتینگ در مقایسه با سایر کانال‌های بازاریابی، هر بازاریاب و صاحب کسب‌وکار، به طور هوشمندانه از بازاریابی ایمیلی برای گرفتن نتایج مطلوب خود استفاده می‌کند. بنابراین، برای موفقیت در این فضای رقابتی، باید انرژی و خلاقیت بیشتری را صرف ایجاد ایمیل های خود بکنید. یک مشترک ممکن است روزانه صدها ایمیل دریافت کند، اما اینکه چطور می توانید شانس خود را برای دیده شدن افزایش دهید، اهمیت دارد! اهمیت ایجاد خبرنامه خلاقانه در اینجا مشخص می شود. هرچه ایده‌های شما نوآورانه‌تر باشد، مردم بیشتر احساس می‌کنند که می توانند با محتوای ایمیل شما ارتباط برقرار کنند. این روند ارسال خبرنامه به تدریج اعتبار برند شما را تثبیت می کند. به عبارتی «خبرنامه‌ها از جمله موارد ضروری برای پیشرفت بازاریابی برند شما هستند». تعدادی از عوامل کلیدی ضروری که توضیح می‌دهد چرا باید به سمت بازاریابی خبرنامه بروید و در حین ایجاد ایده‌های خبرنامه ایمیلی، نوآورتر شوید، عبارتند از:

  •     شما می توانید اطلاعات و اخبار مهم را از طریق خبرنامه منتشر کنید

  •     ارسال خبرنامه روشی هوشمندانه برای تبلیغات و بازاریابی محسوب می شود

  •     شما می توانید روابط بهتر و پایدارتری با مشتریان خود ایجاد کنید

  •     تخصص و حرفه ای بودن برند خود را به نمایش بگذارید

  •     بعلاوه ارسال خبرنامه یکی از بهترین راه ها برای حفظ کاربران شماست

با توجه به تمام مزایای فوق، باید به مهمترین بخش فکر کنید. یعنی در میان رقبای خود متمایز شوید و محتوای خبرنامه خود را با ارزش تر، جذاب تر و حرفه ای تر کنید.  


بهترین ایده های خبرنامه، برای افزایش تعامل کاربران با ایمیل شما

۱. ارسال برترین پست وبلاگ خودتان

هر زمان که وبلاگ جدیدی منتشر کردید، آنها را برای مشترکین خبرنامه ارسال می کنید. این کار یک ایده فوق‌العاده است زیرا کاربران همیشه تمایل دارند محتوای باکیفیت و مفیدی از شما دریافت کنند، در واقع چیزی که ارزش توجه آنها را داشته باشد. اما در نظر داشته باشید، اگر تنها پست های وبلاگ خود را به عنوان خبرنامه ارسال کنید، نتیجه خیلی خوبی نخواهید گرفت. توجه داشته باشید که تنها تعدادی از کاربران خاص تمایل دارند در لیست شما مشترک شوند، به اشتراک گذاری محتوای برنامه ریزی نشده راه درستی برای ارتباط با آن ها نیست. بنابراین، هرکدام از وبلاگ های شما که ترافیک و تعامل بالایی دارند را انتخاب کنید و سپس آنها را تجزیه و تحلیل کنید. وبلاگ های برتر خود را فهرست کنید، و آنها را با فرکانس متعادل برای مشترکین ارسال کنید.  

۲. انواع محتوا و ویدیوهای آموزشی را در خبرنامه خود ارسال کنید


محتواهای آموزشی اگر واقعاً بتوانند کاربران شما را راهنمایی و کمک کنند، نتیجه های خیلی برای شما به همراه خواهند داشت. هر کاربر ممکن است در رابطه با نحوه استفاده از محصول و یا خدمات شما با مشکلاتی مواجه شود. محتوای آموزشی و راهنماهای شما می‌تواند راه‌حل‌ها خیلی کاربردی برای آن‌ها باشد. ارسال این نوع کمک های آموزشی مطمئنا باعث افزایش تعامل ایمیل و ایجاد شهرت برای شرکت شما می شود. علاوه بر وبلاگ نوشته شده، یک یا چند لینک مستقیم به ویدئوی های آموزشی خود را در خبرنامه قرار دهید. در دسترس بودن این محتواهای آموزشی باعث می شود تا توجه کاربران بیش از پیش به خبرنامه های شما جلب شود. به طور تقریبی بر اساس تجربه ۸۲ درصد از بازاریابان، می توان گفت که ویدیوها در ایمیل مارکتینگ برروی افزایش تعامل کاربران با ایمیل بسیار تاثیرگذارند.  

۳. برای کاربران یک احساس کمبود و یا فوریت ایجاد کنید

ایجاد حس فوریت همیشه کارساز است. اگر مشترکین خود را متقاعد کنید که شما چیزی به آن ها ارائه می دهید که همیشه به دنبال آن بودند ، ممکن است به سرعت به رویکرد شما پاسخ دهند و به هدف مدنظر خود برسید. فرض کنید، شما یک برند پوشاک دارید. می خواهید برای برخی از مجموعه کالاهای خود تخفیف ۵۰ درصدی تبلیغاتی ارائه دهید. اما چگونه این تخفیف را در ایمیل خود نشان دهیم؟ شما میتوانید ایمیل های خود را به دو صورت آماده کنید:

  •      با ۵۰% تخفیف برای لباس های زمستانی، خریدهای بهتری داشته باشید

یا

  •     محصولات زمستانی ما را تا شب یلدا، با نصف قیمت خریداری کنید

کدام عنوان هیجان انگیز و جذاب تر است؟ شما به راحتی می توانید تشخیص دهید که دومی احساس خاصی ایجاد می کند. مشتریان شما فکر خواهند کرد اگر قبل از شب یلدا خرید خود را انجام ندهند، شانس خرید خوبی را از دست خواهند داد. به همین دلیل، مورد اول خیلی ویژه و هدفمند به نظر نمی رسد.  

۴. خبرنامه های حاوی راه اندازی و یا به روز رسانی محصول جدید


هر بار که محصول جدیدی را عرضه می کنید، به مشتریان خود اطلاع دهید. خبرنامه هایی با ذکر ویژگی ها و مزایای محصولات جدید خود را ارسال کنید. ارسال این خبرنامه ها، این احساس را در بین کاربر ایجاد می کند که شما در تلاشید بهترین تجربه کاربری را از برند خود برای آن ها فراهم کنید. از طرف دیگر، هر زمان که سرویس خود را به روز رسانی می کنید، به کاربران موجود اطلاع دهید. به روز رسانی محصولات و بهبود خدمات مشتری یک فرآیند مداوم است. وقتی مردم بخشی از خبرنامه به‌روزرسانی محصول شما را دریافت می‌کنند، حال و هوای مثبتی ایجاد می‌کند، آنها فکر می‌کنند که شما واقعاً به آن ها اهمیت می‌دهید. البته توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید خبرنامه‌های به‌روزرسانی محصول را به‌طور تصادفی و برای تمامی مخاطبین خود ارسال کنید. این احتمال وجود دارد که همه افرادی که در لیست اشتراک شما هستند، نخواهند ایمیل مرتبط با هر به‌روزرسانی را که انجام داده‌اید، دریافت کنند. این نوع خبرنامه ها را پس از تجزیه و تحلیل فعالیت های کاربران خود برای کسانی که واقعاً مشتاق دریافت ایمیل های به روز رسانی محصول هستند، ارسال کنید.  

۵. مصاحبه با یک متخصص و یا فرد شناخته شده را به اشتراک بگذارید

کاربران شما علاقه دارند دارند آنچه را که کارشناسان و مختصصان یک حرفه می گویند بشنوند و از تجربیات آن ها استفاده کنند. کسانی که به دنبال موفقیت هستند، تمایل دارند شخصیت هایی را بشناسند که قبل از آنها این موفقیت را کسب کرده اند. به اشتراک گذاری بحث کارشناسان همیشه یک محتوای جذاب برای مخاطبین به نظر می رسد و این قضیه نرخ تعامل ایمیل شما را بهبود می بخشند. در نتیجه متخصصانی که برای مشتری شما شناخته شده هستند را پیدا کنید و سپس مصاحبه ای ترتیب دهید و هر از گاهی آنها را از طریق خبرنامه های خود به اشتراک بگذارید.  

۶. پیشنهادات جشنواره و هدایای اجتماعی

به عنوان یک بازاریاب، هر کدام از تعطیلات و جشنواره باید فرصتی برای شما باشد تا نرخ تعامل ایمیل خود را تقویت کنید و مشتریان فعلی را به خرید بیشتر و جذب مشتریان جدید تا حد امکان تبدیل کنید. شما باید خبرنامه هایی را ارسال کنید که توجه مخاطبان را جلب کند و نرخ باز شدن  ایمیل های شما را بهبود ببخشد.  

۷. اعلام رویداد، دعوت، و خلاصه سالانه

ترتیب دادن رویدادهای مختلف به ارزش برند شما می افزاید. اگر قرار است به زودی یک رویداد تجاری برگزار کنید یا قصد انجام آن را دارید، برای مشتری خود که علاقه‌مند است دعوت نامه ارسال کنید. بنابراین، تأثیرگذاری بر آنها برای حضور در برنامه شما گزینه بسیار خوبی است. علاوه بر این، یکی از جذاب‌ترین ایده‌های خبرنامه که به راحتی به تعامل ایمیل شما کمک می‌کند، ارسال خلاصه سالانه است. خلاصه سالانه نشان دهنده آن چیزی است که در طول سال برای بهبود تجربه کاربری خود انجام داده اید.  

۸. نظرات کاربران و تجربه های مشتری را بخواهید


۸۳ درصد از مشتریان امروز به طور مستقیم به تبلیغات اعتماد ندارند. این در حالی است که ۹۱ درصد از مشتریان بر نظرات کاربران تکیه می‌کنند. به عبارتی نظرات سایر مشتریان برای آن ها موثق تر از هرگونه تبلیغ از طرف شماست. بنابراین ضروری است که نظرات کاربران خود را از طریق خبرنامه بخواهید. همچنین، مردم را تشویق کنید تا در وب سایت شما نیز نظر بدهند. هر زمان که نظرات کاربران خود را دریافت کردید، فراموش نکنید که آنها را به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، می توانید لینکی به پست وبلاگ تجربه مشتریان خود اضافه کنید، این کار بدون شک بر تعامل ایمیل شما تأثیر می گذارد.  

۹. تشکر و قدردانی از مشتری خود

هر بار که به کاربر خود اجازه می‌دهید این باور را داشته باشد که از حمایت او سپاسگزار هستید، رابطه خود با مشتری را بیش از پیش تقویت می‌کنید. یکی از مسئولیت های اصلی شما این است که همراه مشتریان خود باشید و به آنها کمک کنید تا با شما رشد کنند. هر زمان که با محصول شما به موفقیت رسیدند، از آنها قدردانی کنید. انواع خاصی از مخاطبین وجود دارد که می توانید در قالب خبرنامه از آن ها تشکر کنید. برای مثال :

  •     مشتریان با ارزش و وفادار

  •     از شرکت کنندگان در رویدادهای شما

  •     کسانی که حامی شما بودند

  •     برای افرادی که موقعیت های خاص و غیره دارند کارت های تشکر بفرستید

قدردانی و تشکر این باور را در بین مشتریان ایجاد می کند که کسب و کار شما نه تنها به آنها اهمیت می دهد بلکه همیشه همراه آن ها است.  

و در آخر

همانطور که در حال پایان دادن به این مقاله هستیم، می خواهیم یک نکته ساده را با شما اشتراک بگذاریم: ایده های خبرنامه خود را آنقدر غیرمعمول در نظر نگیرید نکنید تا قابل اجرا نباشند. آن را به شیوه ای قابل درک بیان کنید، هر رویکردی را شخصی سازی کنید و فقط بر پیشنهادات و  اهداف خود تمرکز کنید. برای ارسال خبرنامه های خودکار که تعامل ایمیل شما را افزایش می دهد، می توانید از یک پلت فرم ایمیل حرفه ای مانند پاکت استفاده کنید. پاکت با ویژگی های منحصر خود موفقیت کلی بازاریابی شما را تقویت می کند. 

عنوان محصولات

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
بهبود تعامل با مخاطبین تنها با چند ایده خبرنامه (Newsletter)
تسهیل گستر, بابک شعبانی 26 مرداد 1401
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


استراتژی های تولید محتوا در اینترنت
آمار های ارائه شده در طی سال های اخیر اهمیت تولید محتوا در اینترنت را نشان می دهد. و چیدمان یک استراتژی ویژه در جهت پیشبرد اهداف بازاریابی در مورد...
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو