چطور مشکل ورود به اینستاگرام را حل کنم؟

راه حل مشکل ورود به اینستاگرام؛ مسئله‌ای ضروری محسوب می‌شود که لازم است هر کاربر ایرانی به آن مجهز باشد. علاوه‌بر محدودیت‌های جغرافیایی سیاست‌های برند متا هم با سخت‌گیری‌های بیشتری برای ورود به حساب کاربری اینستاگرام همراه شده است؛ این سیاست‌ها شامل ارائه مستنداتی می‌شود که کاربران برای ورود به اکانت کاربری خود نیاز دارند مستندات بیشتری ارائه دهند.

راه حل مشکل ورود به اینستاگرام ؛ مسئله‌ای ضروری محسوب می‌شود که لازم است هر کاربر ایرانی به آن مجهز باشد. علاوه‌بر محدودیت‌های جغرافیایی سیاست‌های برند متا هم با سخت‌گیری‌های بیشتری برای ورود به حساب کاربری اینستاگرام همراه شده است؛ این سیاست‌ها شامل ارائه مستنداتی می‌شود که کاربران برای ورود به اکانت کاربری خود نیاز دارند مستندات بیشتری ارائه دهند.

در واقع برند متا قصد دارد تا با این مجموعه سیاست‎‌ها از ورود غیرقانونی به اکانت کاربران جلوگیری کند. در این مقاله قصد داریم به‌سراغ مسائل مشکل‌سازی میرویم که کاربران در حین در ورود به اینستاگرام با آن برخورد خواهند کرد و مهمتر از آن با ارائه راه‌حل‌هایی برای حل مشکل ورود به اکانت اینستاگرام می پردازیم. 

حل مشکل ورود به اینستاگرام

روش اول: بررسی سرورهای اینستاگرام

بسیاری از مشکلات در زمان ورود به اینستاگرام زمانی رخ می‌دهند که سرورهای اینستاگرام در دسترس قرار ندارند. بهتر است که برای حل مشکل ورود به اینستاگرام خود چند ساعتی منتظر بمانید و سپس برای ورود به اکانت خود اقدام کنید. عموما این ارور به شکل Sorry There Was a Problem With Your Request نمایش داده می شود. توجه کنید گاهی به دلیل دی اکتیو موقت اینستاگرام با گوشی امکان دسترسی شما به اکانتتان وجود ندارد. در اینصورت اکانت شما تا یک هفته در دسترس نخواهد بود.

روش دوم: بررسی نام کاربری اکانت‌

اگر شما با خطای «اشتباه بودن» نام کاربری مواجه شدید، احتمالا نام کاربری خود را به‌درستی وارد نمی‌کنید. خب، سوال اصلی این است که در صورت بررسی، باز هم این مشکل وجود داشت باید چه کاری انجام دهیم؟ در اینجور مواقع شما باید مسیر زیر را طی کنید:

۱- وارد ایمیلی که با آن اکانت اینستاگرام خود را ساخته‌اید بشوید

۲- ایمیل‌های ارسال شده از طرف اینستاگرام را سرچ کنید

۳- در بین ایمیل‌های اینستاگرام قدیمی‌ترین ایمیلی که برای شما ارسال شده است را پیدا کنید. این ایمیل مربوط‌به خوش‌آمدگویی اینستاگرام در زمان ساخت اکانت است.

۴- با پیدا کردن ایمیل موردنظر می‌توانید نام کاربری خود را مشاهده کنید.

اگر این ایمیل را پاک کرده‌اید، باید آدرس ایمیلی که با آن اکانت خود را ایجاد کرده‌اید ساخته‌اید؛ به‌عنوان نام کاربری وارد کنید. اگر این راه جواب داد، نام کاربری اکانت شما نمایش داده می‌شود.

روش سوم: پیدا کردن رمز عبور با استفاده‌ از ایمیل

ما در این روش تصور می‌کنیم که شما رمز عبور را فراموش کرده‌اید و می‌خواهید آن را پیدا کنید. بسیاری از کاربران روزانه با این مشکل مواجه می‌شوند و راه‌حل‌های زیادی هم برای آن وجود دارد. برای حل این مشکل، لازم است مراحل زیر را طی کنید:

۱- برنامه اینستاگرام را روی گوشی خود باز کنید.

۲- روی گزینه Get help with signing in در گوشی‌های اندرویدی و forgot password در آیفون بزنید.


۳- در این صفحه جدید نام کاربری یا ایمیلی که اکانت خود را با استفاده‌ از آن ساخته‌اید را وارد کنید.


۴- روی دکمه Next بزنید. و در صفحه‌ی جدید ارسال ایمیل را انتخاب کنید

۵- اگر ایمیل یا نام کاربری خود را به‌درستی وارد کرده باشید، اینستاگرام برای شما ایمیلی حاوی یک لینک ارسال خواهد کرد که امکان تعویض رمز عبور را به شما خواهد داد.

روش چهارم: ورود با استفاده‌ از SMS

در این سناریو، تصور بر آن است که شما ایمیل خود را هم فراموش کرده‌اید. خب، در این موقعیت باید چه کاری انجام داد؟ در صورت وقوع این مشکل، شما می‌توانید با استفاده‌ از SMS وارد اکانت‌تان شوید. برای استفاده از این روش باید مراحل زیر را طی کنید:

۱- برنامه اینستاگرام را روی گوشی خود باز کنید.

۲- در گوشی‌های اندرویدی روی گزینه Get help with signing in یا در آیفون گزینه Forgot password را انتخاب کنید.


۳- در صفحه جدید شما لازم است تا گزینه reset your password with a phone number را انتخاب کنید.

۴- در این مرحله، باید گزینه send an sms را انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید.


۵- منتظر بمانید تا اینستاگرام برای شما SMS ارسال کند.

۶- این SMS یا شامل یک کد ۶ رقمی است یا اینکه در آن لینکی وجود دارد. در هر دو صورت، شما باید SMS را باز و طبق دستورالعمل نوشته شده پیش بروید.

۷- خب، به پایان این مسیر رسیدیم. در این مرحله صفحه تعویض رمز را باید مشاهده می‌کنید. پیشنهاد می‌دهیم که رمزی انتخاب کنید که علاوه بر امنیت و قدرت بالا، قابلیت ذخیره شدن در حافظه شما را داشته باشد.

روش پنجم: ورود با استفاده‌ از نسخه دسکتاپ

یکی‌دیگر از روش‌هایی که به شما در حل مشکل ورود به اینستاگرام کمک می‌کند، استفاده از نسخه دسکتاپ یا نسخه تحت‌وب این پلتفرم است. این روش به شما نشان خواهد داد که گوشی شما مشکل دارد یا اینستاگرام جلوی دسترسی شما را گرفته است.

در این روش شما باید اطلاعات خود را به‌صورت مستقیم در وب‌سایت اینستاگرام وارد کنید و سپس وارد اکانت خود شوید. نسخه دسکتاپ پلتفرم اینستاگرام تقریبا همان نسخه موبایلی آن است منتها با تفاوت‌هایی جزئی در حدود رابط کاربری دقت داشته باشید که نسخه دسکتاپ اینستاگرام، درمقایسه‌با نسخه موبایلی از سرعت کمتری برخوردار است و قابلیت‌های کمتری را ارائه می‌کند.

روش ششم: به‌روزرسانی برنامه اینستاگرام

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که ممکن است اینستاگرام جلوی دسترسی شما به اکانت‌تان را بگیرد، استفاده از نسخه‌های قدیمی برنامه موبایلی این پلتفرم است. متا در زمان‌های مشخصی جلوی دسترسی نسخه‌های قدیمی برنامه مخصوص گوشی‌های هوشمند خود را می‌بندد و جلوی استفاده آن‌ها را می‌گیرد.

روش هفتم: راه‌اندازی مجدد برنامه

اگر اپلیکیشن اینستاگرام به دلیل باگ فنی در گوشی شما دچار ارور و قطعی شد با بستن این اپلیکیشن می‌توانید به‌صورت مجدد از آن استفاده کنید.

بررسی مشکل ورود به اینستاگرام

در ادامه به دلایلی خواهیم که در روند ورود به حساب کاربری برای شما وقفه ایجاد می‌کند اشاره خواهیم کرد. برخی از این دلایل راه‌حل‌هایی خواهند داشت و برخی دیگر از این مسائل راه‌حل خاصی را برای حل مشکل ورود به اینستاگرام ارائه نخواهد کرد! چون از عهده کاربران خارج است؛ برای بررسی این دلایل همراه ایران‌هاست باشید…

- وارد کردن اطلاعات غلط

یکی از دلایل پایه‌ای برای رفع مشکل ورود به اینستاگرام، وارد کردن اطلاعات به‌صورت اشتباه است. قبل به‌کارگیری هر راه‌حل دیگری، کاربران نیاز دارند تا از صحت اطلاعات وارد شده مطمئن شوند. یکی از اشتباهات مکرری که کاربران در بدو ورود به اینستاگرام انجام می‌دهند، وارد کردن سریع اطلاعات بدون تمرکز کافی‌ست! با جا افتادن حرف یا عددی در پسورد یا نام کاربری؛ اینستاگرام به تکرار خطا حساس می‌شود و آن را از جانب یک ربات برای ورود به حساب کاربری شما می‌پندارد، پس از این برداشت دسترسی به اکانت اینستاگرام با محدودیت روبه‌رو می‌شود و زمانی هم که اطلاعات به‌صورت صحیح وارد شود آن را قبول نخواهد کرد!

- استفاده از ورود خودکار

بسیاری از گوشی‌های هوشمند با ذخیره‌سازی نام کاربری و پسورد اکانت اینستاگرام به ورود راحت‌تر کاربر در آینده کمک می‌کنند. اگر زمانی رمز اکانت خود را تغییر دهید و اطلاعات جدید را در دستگاه موبایل خود به‌روزرسانی نکنید؛ «ورود خودکار» با اطلاعات قدیمی اتفاق خواهد افتاد که در این صورت برای ورود به اکانت اینستاگرام با مشکل مواجه خواهید شد.

- اختلال در اینترنت کاربر

دلیل بعدی عدم اتصال دستگاه به اینترنت است. شاید تجربه کرده باشید که علامت وای‌فای بالای صفحه گوشی نمایش داده می‌شود اما حتی نمی‌توانید برای یک سرچ ساده از گوگل استفاده کنید! در چنین مواقعی کاربران حتی متوجه نمی‌شوند که در اتصال دستگاه آن‌ها به شبکه اینترنت، مشکلی ایجاد شده است…

یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد این مسئله، خطایی به نام Connection Time out است؛ این ارور زمانی‌که بازه‌ی استاندارد برای اتصال به شبکه وای‌فای به پایان رسیده باشد، مانع از دسترسی کاربران به شبکه اینترنت خواهد شد. اینستاگرام به‌عنوان یک پلتفرم دقیق؛ این مسئله را به‌خوبی تشخیص می‌دهد و با نشان دادن پیامی به کاربران اطلاع می‌دهد: «به اینترنت دسترسی ندارند و لازم است وضعیت اتصال به اینترنت را مجددا چک کنند!»

اختلال سرورهای اینستاگرام

- اختلال سرورهای اینستاگرام

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که مانع ورود کاربران به اکانت‌ می‌شود؛ از دسترس خارج شدن سرورهای اینستاگرام است. در این مواقع، هیچ روشی برای حل مشکل ورود به اینستاگرام وجود ندارد و متاسفانه کاری از دست کاربران ساخته نیست!

برای بررسی بهتر وقوع این مشکل، می‌توانید از پلتفرم‌هایی مثل Downdetector یا وب‌سایت Downchecker استفاده کنید. این وب‌سایت‌ها یکی از بهترین ابزارها برای تشخیص این مشکل محسوب می‌شوند و با ارسال و دریافت اطلاعات به‌صورت آنی؛ وضعیت سرورهای پلتفرم موردنظر را به شما گزارش می‌کند.

شما می‌توانید از این پلتفرم به اطلاعات کاملی از وضعیت سرورهای اینستاگرام دست پیدا کنید؛ البته فراموش نکنید که اطلاعات ارائه‌شده در این وب‌سایت تنها شامل نتایج ۲۴ ساعت قبل خواهد شد. در صورتی که پیام اختلال در سرورهای اینستاگرام برای شما ارسال شد، لازم است چند ساعت منتظر بمانید تا اختلال ایجاد شده رفع شود.

البته راه ساده دیگری هم برای تشخیص این مشکل وجود دارد! در این روش لازم است تا آدرس سایت اینستاگرام به‌صورت مستقیم در مرورگر خود وارد کنید؛ در صورتی که لینک وارد شده برای شما باز نشد به این معنی است که سرورهای این پلتفرم از دسترس خارج شده‌اند.

تنها راهی که برای حل مشکل ورود به اینستاگرام در صورت از دسترس خارج شدن سرورها وجود دارد؛ صبر و شکیبایی برای چندین ساعت است. پس از رفع اختلال سرورها توسط اینستاگرام، می‌توانید به‌صورت مجدد وارد اکانت خود شوید.

- فعالیت برخلاف قوانین اینستاگرام

نه تنها اینستاگرام؛ بلکه تمامی پلتفرم‌ها به کاربرانی که برخلاف قوانین آن‌ها عمل می‌کنند با محدود کردن فعالیت کاربر سعی در اخطار دادن به کاربران را دارند. یکی از این نوع اخطارها اخراج کاربر از اکانت خود است.

یکی از مقررات حاکم در اینستاگرام، عدم استفاده از بات‌ها توسط کاربران به‌شمار می‌رود. اگر کاربری رفتار ربات‌گونه‌ای از خود بروز دهد؛ اینستاگرام به این کاربر حساس خواهد شد و دسترسی آن را محدود می‌کند. برخی از مصادیق رفتارهای خلاف قوانین اینستاگرام :

  •     فالو کردن کاربران دیگر بیشتر از حد معمول در یک روز

  •     ارسال پیام‌های یک‌سان در تعداد بالا به یک یا چند کاربر

  •     کامنت‌های یکسان، تکراری و فارغ از محتوای مرتبط

  •     استفاده از هشتگ‌ها بی‌ربط به محتوا و بیشتر از تعداد تعیینی

- اختلال در فرایند اجرای اپلیکیشن

از آن‌جایی که اپلیکیشن اینستاگرام اختلال در اجرا را قبلا هم تجربه کرده است؛ لازم است به دو دلیل در ایجاد این اختلال اشاره کنیم. زمانی که توان سیستم‌عامل گوشی همراه شما با تضعیف شده باشد؛ لازم است تا نسخه سیستم‌عامل موبایل فعلی خود را ارتقاء دهید! در صورتی که سیستم‌عامل تلفن‌همراه به‌روزرسانی نشود؛ نه تنها اینستاگرام بلکه اپلیکیشن‌های دیگر هم توان فعالیت در بستر قدیمی را نخواهند داشت و دچار اختلال خواهند شد.

دلیل دوم خطایی خواهد بود که از کارکرد اپلیکیشن‌ ایجاد می‌شود. لازم است بدانید تمامی اپلیکیشن‌های کاربردی جهان با باگ‌هایی در فرآیند استفاده کاربر روبه‌رو شده و این خطا امر غیرمتداولی به‌شمار نمی‌رود.

توجه داشته باشید که چنین خطاهایی (باگ‌) معمولا در نسخه‌های بعدی اپلیکیشن رفع خواهد شد و درصورت بروز با پیام‌هایی مثل Instagram Stopped Working یا Instagram Keeps Stopping توجه کاربران را جلب می‌کند.

جای نگرانی نیست؛ چنین باگ‌هایی معمولا به‌صورت دائمی برای اینستاگرام قابلیت اختلال نخواهد داشت. اگر از به‌روزرسانی نسخه سیستم‌عامل دستگاه خود اطمینان پیدا کردید؛ لازم است صبر کنید تا اینستاگرام این مسئله را در نسخه‌های بعدی حل کند.

- عدم دسترسی‌ به سرورهای اینستاگرام

دلیل دیگری که راه‌حل مشخصی ندارد؛ عدم دسترسی به سرورهای اینستاگرام از طریق دستگاه شماست. بعضی از برنامه‌های تغییر آی‌پی برای جلوگیری از افزایش بار سرورهای خود، جلوی دسترسی کاربران به پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام را می‌گیرند.

در چنین مواقعی لازم است بررسی کنید که آیا با تغییر آی‌پی دستگاه خود می‌توانید به اینستاگرام دسترسی داشته باشید یا خیر.. برای حل مشکل ورود به اینستاگرام سراغ ادامه مطلب بروید تا در صورت عدم دسترسی، برنامه تغییر آی‌پی خودتان را تغییر دهید! همراه ما باشید…

جمع‌بندی

در این مقاله به‌صورتی جامع به دلایل ایجاد مشکل برای ورود به اینستاگرام پرداختیم و راه‌ حل مشکلات ورود به اینستاگرام را با شما به‌اشتراک گذاشتیم. فراموش نکنید که در بسیاری از حالت‌ها لازم است برای چند ساعتی صبر کرده و مجددا برای ورود تلاش کنید. آیا تابه‌حال از روش‌های گفته شده استفاده کرده‌اید؟ در قسمت کامنت‌ها میزبان تجربیات و روش‌های جدیدتر شما هستیم.

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
چطور مشکل ورود به اینستاگرام را حل کنم؟
تسهیل گستر, بابک شعبانی 06 شهریور 1402
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


لینک شکسته یا Broken Link چیست؟ لینک شکسته چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟
آیا تا به حال اصطلاح لینک شکسته یا Broken Link را شنیده‌اید؟ می‌دانید به کدام نوع از لینک‌ها، لینک شکسته می‌گویند؟ لینک شکسته، کاربران یا خزنده‌های گوگل‌ را به آدرسی انتقال می‌دهد که هیچ سایتی وجود ندارد.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو