چگونه پرداخت آنلاین فاکتور را در حسابداری Odoo 16 پیکربندی کنیم؟

مدیریت پرداخت‌ها، فاکتورها، محصولات، یادداشت‌های اعتباری و موارد دیگر با استفاده از ماژول حسابداری Odoo آسان شده است. مشتریان می‌توانند بصورت آنلاین به صورت‌حساب دسترسی داشته باشند و با پشتیبانی Odoo ERP در یک شرکت، از طریق چندین حالت پرداخت کنند. بیایید روند پرداخت آنلاین توسط مشتری را در Odoo 16 مشاهده کنیم.

 ایجاد فاکتورهای مشتری و تبدیل پرداخت از بخش‌های ضروری یک تجارت است. سندی که مربوط به سابقه خدمات یا محصولات مشتری باشد، فاکتور مشتری محسوب می‌شود. پرداخت‌های آنلاین امروزه در اکثر سیستم عامل‌ها افزایش یافته است. خریدار می‌تواند فاکتورهای خود را بصورت آنلاین پرداخت کند که به عنوان پرداخت آنلاین فاکتور شناخته می‌شود. این ویژگی پولی به انجام ترجمه موفق بین فروشنده و مشتری کمک می‌کند. با پیاده‌سازی نرم‌افزار Odoo ERP، کاربران می‌توانند پرداخت آنلاین قیمت‌ها، فاکتورها و سایر سفارشات را مدیریت کنند.

مدیریت پرداخت‌ها، فاکتورها، محصولات، یادداشت‌های اعتباری و موارد دیگر با استفاده از ماژول حسابداری Odoo آسان شده است. مشتریان می‌توانند بصورت آنلاین به صورت‌حساب دسترسی داشته باشند و با پشتیبانی Odoo ERP در یک شرکت، از طریق چندین حالت پرداخت کنند. بیایید روند پرداخت آنلاین توسط مشتری را در Odoo 16 مشاهده کنیم.

پرداخت آنلاین فاکتور را در حسابداری Odoo 16 فعال کنید

 قبل از پرداخت آنلاین از صورت‌‌حساب مشتری، باید ویژگی پرداخت آنلاین فاکتور را در Odoo 16 فعال کنیم. می‌‌توانید منوی تنظیمات را در پیکربندی انتخاب کنید و پرداخت آنلاین فاکتور را در زیر بخش پرداخت‌های مشتری فعال کنید.

پرداخت آنلاین فاکتور را در حسابداری Odoo

مشتریان می‌توانند پس از فعال کردن ویژگی پرداخت آنلاین فاکتور در پنجره تنظیمات، فاکتور را به صورت آنلاین پرداخت کنند. همان‌طور که در تصویر بالا مشخص شده است، دکمه ذخیره را برای اجرای عملکردهای خاص در Odoo 16 انتخاب کنید. در مرحله بعد، می‌توانیم مراحل پیکربندی پرداخت آنلاین برای مشتری را از طریق فاکتور مشاهده کنیم.

تنظیم پرداخت آنلاین فاکتور برای مشتری در Odoo 16

پس از انتخاب منوی فاکتورها در سربرگ مشتریان، تمامی فاکتورهای ایجاد شده را به عنوان قابل دسترسی کاربر ثبت کنید. در نمای فهرست پنجره فاکتورها، جزئیاتی مانند تاریخ فاکتور، وضعیت پرداخت، سررسید و موارد دیگر برای کاربر قابل مشاهده است. همان‌طور که در تصویر زیر ذکر شده است، برای ایجاد فاکتور جدید برای یک مشتری، روی نماد ایجاد کلیک کنید.

پنجره پیش‌نویس فاکتور مشتری

در پنجره پیش‌نویس فاکتور مشتری، نام مشتری را به مشتری مورد نظر اعمال کنید و آدرس تحویل به مشتری به‌طور خودکار قابل مشاهده است. آخرین تاریخ فاکتور را در قسمت تاریخ فاکتور تنظیم کنید.

مهلت فاکتور

مهلت فاکتور خود را در قسمت سررسید اعمال کنید. علاوه بر این، دفتر روزنامه‌ای را که در آن ورودی انجام شده است در قسمت دفتر روزنامه انتخاب کنید. کاربران می‌‌توانند با انتخاب گزینه افزودن خط در برگه خطوط فاکتور، کالاها را برای فاکتورهای مشتری انتخاب کنند.

دفتر روزنامه

پس از ذخیره جزئیات، روی نماد تأیید در پنجره فاکتورها کلیک کنید. اکنون می‌توانیم پرداخت‌ها را به دو صورت با دکمه ثبت پرداخت یا آنلاین با کلیک بر روی دکمه پیش‌نمایش انجام دهیم.

دکمه ثبت پرداخت

با کلیک بر روی نماد پیش‌نمایش به صفحه پورتال مشتری هدایت می‌شوید. در پنجره وب‌سایت می‌توانید به اطلاعات مربوط به فاکتورهای مشتری مانند توضیحات محصول و سایر شرایط دسترسی داشته باشید. در سمت چپ، کاربر می‌تواند کل قیمتی که مشتری باید بپردازد را بیابد و نماد پرداخت را برای ارسال تراکنش انتخاب کند.

فاکتورهای مشتری

پس از انتخاب نماد پرداخت، چندین حالت از روش‌های پرداخت مانند به پرداخت ملت، زرین پال، انتقال وجه و غیره برای کاربر قابل مشاهده است. ما گزینه انتقال وجه را برای پرداخت قیمت انتخاب کرده و روی دکمه پرداخت کلیک کردیم.

به پرداخت ملت، زرین پال، انتقال وجه

پس از تکمیل پرداخت، کاربر می‌تواند نماد پرداخت را در سمت چپ مشاهده کند.

تکمیل پرداخت

بنابراین، پرداخت آنلاین برای مشتری در حسابداری Odoo 16 آسان است. در قسمت پشتی پنجره فاکتورها می‌توانیم نوار سبز رنگ در مرحله پرداخت را مشاهده کنیم.

نوار سبز رنگ در مرحله پرداخت

دانلود اطلاعات فاکتور با کلیک بر روی دکمه ارسال و چاپ همان‌طور که در تصویر بالا اشاره شد امکان‌پذیر است. برای دریافت پرینت، همان‌طور که در تصویر زیر ذکر شده است، گزینه چاپ را در پنجره باز فعال کنید.

دریافت پرینت

کاربران می‌توانند با فعال کردن گزینه ایمیل، اسناد فاکتور خاصی را در پنجره ارسال فاکتور به افراد مربوطه ارسال کنند. پس از فعال‌سازی، مشتری‌ها را در قسمت گیرندگان انتخاب کنید.

پنجره ارسال فاکتور

موضوعات و محتوای مربوط به فاکتور‌های مشتری به‌طور خودکار برای کاربر قابل مشاهده است. علاوه بر این، امکان افزودن فایل‌های دیگر با انتخاب نماد پیوست‌ها وجود دارد. پس از اعمال بیشتر جزئیات، روی دکمه ارسال و چاپ در پنجره ارسال فاکتور کلیک کنید.

فایل فاکتور مشتری

سپس فایل فاکتور مشتری در سیستم شما دانلود می‌شود. کاربر می تواند تمام جزئیات پرداخت مربوط به فاکتور را در سند چاپ شده بیابد.

جزئیات پرداخت مربوط به فاکتور

در اینجا کاربر می‌تواند تاریخ فاکتور، توضیحات محصول، کل مبلغ پرداختی و شرایط و ضوابط را شناسایی کند. پرداخت فاکتورها از طریق روش های پرداخت آنلاین در Odoo 16 آسان می‌شود. تجزیه و تحلیل فاکتور یک سازمان خاص به سرعت در ویژگی گزارش‌دهی Odoo دسترسی پیدا می‌کند. منوی تجزیه و تحلیل فاکتور را در برگه گزارش انتخاب کنید تا یک نمای کلی از فاکتور‌های خود برای مشتریان دریافت کنید. نمای نمودار پنجره تحلیل فاکتور را انتخاب کنید و روی نمودار خطی کلیک کنید.

نمای نمودار پنجره تحلیل فاکتور

در اینجا، می‌توانید تاریخ فاکتور را در محور X و قیمت کل بدون مالیات را در محور Y مشاهده کنید. این به شما کمک می‌کند تا نمودار خطی نرخ فاکتور در شرکت خود را در ماه‌های خاص مشاهده کنید. با فشار دادن آیکون معیارها می‌توانیم چندین مقدار را به نمودار اعمال کنیم.

فشار دادن آیکون معیارها

در داخل نماد معیارها، کاربر می تواند مقادیر مختلفی مانند تعداد محصول، تعداد، میانگین قیمت و غیره را به دست آورد. با انتخاب گزینه میانگین قیمت، نتایج قیمت تکی در نمایش گرافیکی همان‌طور که در تصویر بالا نشان داده شده است قابل نمایش هستند. بنابراین، اعمال معیارهای ویژه بر روی نمودارها برای ارزیابی عملکرد فاکتور آسان است. با کلیک روی نمودار دایره‌ای، یک نمایش دایره ای برای کاربر قابل مشاهده است که میانگین قیمت هر فاکتور مشتری را به طور جداگانه نشان می‌دهد.

نمودار دایره‌ای

در اینجا هزینه هر فاکتور در یک ماه با رنگ خاصی نشان داده می‌شود. به دست آوردن قیمت فاکتور مشتری که در نمودار دایره‌ای توسط کاربر متمایز شده است، کمک می‌کند. ویژگی گزارش‌دهی برای دانستن تجزیه و تحلیل فاکتور در یک سازمان مفید است.

ماژول حسابداری Odoo 16 به پیکربندی سریع پرداخت آنلاین برای فاکتور مشتری کمک می‌کند. مشتری می‌تواند با پیاده‌سازی نرم‌افزار Odoo ERP در عرض چند ثانیه هزینه یک محصول را به صورت دیجیتالی پرداخت کند. تجزیه و تحلیل فاکتورهای مشتریان منجر به بهبود بهره‌وری کسب و کار در بازار می‌شود.

منبع:‌ cybrosys


اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.


مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
چگونه پرداخت آنلاین فاکتور را در حسابداری Odoo 16 پیکربندی کنیم؟
تسهیل گستر, نگین غضنفری 13 دی 1402
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


چگونه با استفاده از سرویس European Vies در Odoo 16 اعداد مالیات بر ارزش افزوده را تأیید کنیم؟
شماره شناسایی مالیات بر ارزش افزوده در بسیاری از کشورها به عنوان یک شناسه استفاده می‌شود. هر سرمایه‌گذاری ثبت شده برای مالیات بر ارزش افزوده از طریق یک شماره شناسایی منحصربه‌فرد به آن اختصاص داده می‌شود.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو