نحوه برنامه‌ریزی و دسترسی به موجودی افتتاحیه در حسابداری Odoo 16

ایده افتتاحیه مانده‌ها در دنیای حسابداری بسیار مهم است. وضعیت مالی اولیه حساب‌های یک سازمان در آغاز یک دوره حسابداری خاص، معمولاً در آغاز سال مالی جدید، به عنوان مانده افتتاحیه نامیده می‌شود. علاوه بر تضمین ثبات داده‌های مالی از یک دوره به دوره دیگر، زمینه را برای گزارش‌گیری مالی دقیق ایجاد می‌کند.

 ایده افتتاحیه مانده‌ها در دنیای حسابداری بسیار مهم است. وضعیت مالی اولیه حساب‌های یک سازمان در آغاز یک دوره حسابداری خاص، معمولاً در آغاز سال مالی جدید، به عنوان مانده افتتاحیه نامیده می‌شود. علاوه بر تضمین ثبات داده‌های مالی از یک دوره به دوره دیگر، زمینه را برای گزارش‌گیری مالی دقیق ایجاد می‌کند.

 یک ماژول حسابداری پیچیده در Odoo گنجانده شده است، یک مجموعه نرم‌افزار تجاری قوی و یکپارچه که انتقال بی‌نقص بین دوره‌های حسابداری و مدیریت مانده‌های افتتاحیه را فراهم می‌کند. این وبلاگ اهمیت موجودی افتتاحیه در ماژول حسابداری Odoo، نحوه تنظیم و مدیریت آنها و مزایای مدیریت دقیق موجودی افتتاحیه را بررسی می‌کند.

 مانده‌های آغازین به عنوان نقطه مرجع برای فعالیت‌های مالی در هر دوره حسابداری عمل می‌کند. آنها کل وضعیت مالی سازمان را در یک دوره مشخص نشان می‌دهند.


 اساس گزارش‌گیری مالی دقیق و تصمیم‌گیری آگاهانه، ترازهای باز است. ماژول حسابداری Odoo یک راه‌حل کامل برای مدیریت موثر مانده‌های افتتاحیه ارائه می‌دهد. کسب‌وکارها می‌توانند با تعیین تنظیمات حسابداری، وارد کردن مانده‌های افتتاحیه به صورت دستی یا از طریق واردات و ایجاد گزارش‌‌های تراز آزمایشی، از کیفیت و قابلیت اطمینان داده‌های مالی خود اطمینان حاصل کنند.

 مدیریت دقیق تراز افتتاحیه مزایایی فراتر از عملیات داخلی دارد و بر بهره‌وری منابع، انطباق با مقررات و تصمیم‌گیری استراتژیک تأثیر می‌گذارد. استفاده از ماژول حسابداری Odoo برای رسیدگی به مانده‌های افتتاحیه برای حفظ یکپارچگی مالی و دستیابی به موفقیت بلند مدت ضروری است زیرا سازمان‌ها در مورد پیچیدگی مالی مدرن مذاکره می‌کنند.

 در پایان یک سال مالی، تراز پایانی آن سال خاص باید به تراز افتتاحیه سال مالی بعدی تغییر یابد. با استفاده از نرم‌افزار پیشرفته Odoo ERP می‌توانید به راحتی تراز افتتاحیه یک سال مالی را مدیریت کنید. موجودی افتتاحیه فعالیت‌های حسابداری شما برای دوره حسابداری جدید توسط سیستم ERP با استفاده از مجلات و ورودی‌های مجله مدیریت و پیکربندی می‌شود.

 برای موجودی افتتاحیه فعلی، می‌توان یک حساب حقوق صاحبان سهام برای انجام این کار ایجاد کرد.

 علاوه بر این، می‌توانید برای اطمینان از تبدیل موجودی حساب به ورودی‌های موجودی افتتاحیه برای سال مالی جدید، یک دفتر روزنامه ثبت کنید. هنگام ایجاد دفتر روزنامه جدید باید تاریخ ورود دفتر روزنامه را به عنوان شروع دوره حسابداری جدید تنظیم کنید.

 می‌توانید موجودی افتتاحیه در Odoo را به عنوان موجودی فعلی یک حساب در نظر بگیرید که می‌تواند یک تامین کننده، مشتری یا حساب بانکی باشد. معمولاً می‌توانید تراز افتتاحیه را در شروع یک دوره مالی یا حسابداری ایجاد کنید. تنظیم موجودی افتتاحیه هنگام افتتاح حساب برای تجارت ما بسیار مهم است. موجودی افتتاحیه ممکن است بسته به بستانکاری یا بدهکاری که در دوره قبل رخ داده مثبت یا منفی باشد.

 بیایید ببینیم که چگونه ماژول حسابداری Odoo 16 مانده افتتاحیه را مدیریت می‌کند.

 ابتدا، از داشبورد اصلی Odoo 16، ماژول حسابداری را انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که پایگاه داده شما محلی‌سازی مالی را فعال کرده است. می‌توانید این کار را با رفتن به منوی تنظیمات ماژول حسابداری انجام دهید.

داشبورد اصلی Odoo 16

 کشور مالی که برای عملیات حسابداری انتخاب و مورد استفاده قرار گرفته است در اینجا در فیلد مناسب نمایش داده می‌شود. این بدان معناست که هر نقشه حسابی مختص این ملت خواهد بود.

 اگر می‌‌خواهید موجودی افتتاحیه را مستقیماً از منوی تنظیمات تنظیم کنید، از گزینه بررسی دستی در تب ایمپورت حسابداری استفاده کنید.


 می‌توانید از این گزینه برای تنظیم موجودی‌های پایان سال خود استفاده کنید، که بعد ها می‌توانید از آن به عنوان موجودی شروع سال آینده استفاده کنید. از داشبورد ماژول حسابداری، می‌توانید موجودی سال یا موجودی افتتاحیه را تغییر دهید.

 مانند مثال زیر، یک پانل در داشبورد نشان داده خواهد شد.


 برای تنظیم بدهی‌ها و اعتبارات افتتاحیه برای نمودار حساب‌های موجود، از گزینه جدول حساب‌ها استفاده کنید. کاربر می‌تواند نمودار حساب‌های موجود را که در پایگاه داده شما تنظیم شده است، با کلیک بر روی دکمه بازبینی واقع در قسمت جدول حساب‌ها بازرسی کند که پنجره جدیدی مانند تصویر زیر باز می‌شود.


 با انتخاب دکمه جدید می‌توانید یک حساب جدید باز کنید و یک موجودی افتتاحیه برای تراکنش مالی قریب الوقوع اضافه کنید. همچنین با ذکر موجودی بدهکار یا بستانکار در دفاتر مربوط، امکان افزودن مانده افتتاحیه برای حساب‌های جاری وجود دارد.


 همان‌طور که در بالا مشاهده شد، با کلیک بر روی دکمه جدید، یک سطر جدید ظاهر می‌شود که به شما امکان می‌دهد کد، نام حساب، نوع و خیلی فیلدهای دیگر را وارد کنید. ما نام حساب را به عنوان دارایی‌های جاری برای دوره حسابداری جدید ذکر کردیم. ما می‌توانیم نوع را روی دارایی‌های جاری قرار دهیم زیرا یک دارایی است. دکمه امکان مغایرت‌گیری باید روشن باشد. با کلیک بر روی گزینه پیکربندی، پنجره جدیدی ظاهر می شود که به شما امکان می‌دهد مشخصات حساب تازه ایجاد شده را مشاهده کنید.


 پس از ذخیره جزئیات، می‌توانید مانده افتتاحیه را به عنوان بستانکار یا بدهکار برای سایر حساب‌های موجود در نمودار حساب‌ها مشخص کنید. هنگامی که حساب‌های نمودار را با مانده‌های اولیه پیکربندی کردید، می‌‌توانید گزینه  ورودی‌‌های دفتر روزنامه را در منوی حسابداری بررسی کنید.


 همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌شود، پنجره یک ثبت دفتر روزنامه جدید با ارجاع به آیتم های دفتر روزنامه نشان می‌دهد. برای مشاهده جزئیات بیشتر این ثبت‌های دفتر روزنامه، روی آن کلیک کنید.


موارد دفتر روزنامه اضافه شده به این ثبت دفتر روزنامه خاص در اینجا هستند. ورودی‌های دفتر روزنامه پست باید با ورودی های بدهکار و اعتبار برابر باشد. همان‌طور که می‌بینید بدهکار و بستانکار در این مورد برابر است. برای انتشار این ثبت دفتر روزنامه خاص، روی دکمه ارسال کلیک کنید. ما به این ترتیب یک تعادل اولیه برقرار می‌کنیم.

در این مرحله به منوی پیکربندی برگردید و گزینه جدول حساب‌ها را انتخاب کنید.


 می‌توانید یکی از حساب‌‌هایی را که قبلاً تنظیم کرده ‌ایم برای مشاهده موجودی افتتاحیه در اینجا انتخاب کنید. تراز افتتاحیه همانطور که در زیر نشان داده شده است روی صفحه نمایش داده می‌شود زیرا ورودی مجله قبلاً ارسال شده است.


 برای مشاهده موجودی افتتاحیه، یکی از حساب‌هایی را که قبلا راه‌اندازی کرده بودیم انتخاب کنید. موجودی افتتاحیه همانطور که در زیر نشان داده شده است روی صفحه نمایش داده می‌شود زیرا ما قبلاً ثبت دفتر روزنامه را بارگذاری کرده‌ایم.


 برای ورود دستی جدید، دکمه جدید را انتخاب کنید. به محض کلیک بر روی دکمه جدید، یک نمای فرم جدید، همانطور که در زیر نشان داده شده است، ظاهر می‌شود.


 می‌توانید تاریخ حسابداری و دفتر روزنامه را در کادرهای مربوطه و همچنین شماره ارجاع به عنوان موجودی افتتاحیه را وارد کنید. با استفاده از دکمه افزودن سطر، می‌توانید حساب‌‌ها را اضافه کنید و به باز کردن بدهکار یا بستانکار اشاره کنید. به خاطر داشته باشید که فقط ثبت دفتر روزنامه در مجله انتخابی قرار می‌گیرد و خطوط بدهکار و بستانکار شما باید همیشه برابر باشد.


 در اینجا، حساب دارایی‌های جاری و مانده بدهی آن را مطرح کردیم. پس از تکمیل فرم از دکمه ارسال استفاده کنید. ممکن است پس از بارگذاری این دفتر روزنامه یک بار دیگر نمودار حساب‌ها بررسی شود.


 دکمه راه‌اندازی حساب دارایی جاری را انتخاب کنید تا مقدار افزایش یافته را مشاهده کنید.


 قبل از شروع یک دوره حسابداری یا مالی جدید، مدیریت مانده اولیه برای نشان دادن مقدار پول موجود در هر حساب عملیاتی مورد نیاز است. موجودی افتتاحیه مبلغی را که در ابتدا برای تراکنش‌های مالی در دسترس است به شما می‌گوید.

منبع: cybrosys


اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
نحوه برنامه‌ریزی و دسترسی به موجودی افتتاحیه در حسابداری Odoo 16
تسهیل گستر, نگین غضنفری 10 آبان 1402
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


مدیریت وجه نقد ابتدای هر دوره هنگام باز و بسته کردن نشست‌های پایانه فروش اودوو ۱۶
مدیریت وجه نقد ابتدای هر دوره هنگام باز و بسته کردن نشست‌های پایانه فروش یکی از اجزای مهم مدیریت پول نقد در اودوو ۱۶ است. صندوقداران با وارد کردن مبلغ نقدی ابتدای دوره، یک شیفت را باز می‌کنند.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو