مدیریت وجه نقد ابتدای هر دوره هنگام باز و بسته کردن نشست‌های پایانه فروش اودوو ۱۶

مدیریت وجه نقد ابتدای هر دوره هنگام باز و بسته کردن نشست‌های پایانه فروش یکی از اجزای مهم مدیریت پول نقد در اودوو ۱۶ است. صندوقداران با وارد کردن مبلغ نقدی ابتدای دوره، یک شیفت را باز می‌کنند.

مدیریت وجه نقد ابتدای هر دوره هنگام باز و بسته کردن نشست‌های پایانه فروش یکی از اجزای مهم مدیریت پول نقد در اودوو ۱۶ است. صندوقداران با وارد کردن مبلغ نقدی ابتدای دوره، یک شیفت را باز می‌کنند. این رویه اطمینان حاصل می‌کند که مبادلات پولی شروع مشخصی دارند. تمام خرید ها، بازگشت‌ ها و سایر عملیات‌های مرتبط با پول نقد به ‌طور کامل در طول شیفت ثبت می‌‌شوند و یک دنباله حسابرسی برای هر تراکنش ایجاد می‌کنند.

پس از پایان شیفت، صندوقدار شیفت برنامه پایانه فروش اودوو ۱۶ را می‌بندد. با انجام این مرحله، سیستم موجودی نقدی را بر اساس تراکنش‌‌های ثبت ‌شده محاسبه می‌کند و مقایسه آن با پول نقد واقعی در کشوی صندوق را مقایسه می‌کند. برای کمک به یافتن هرگونه خطا یا نا هنجاری، می‌توان هرگونه تفاوت بین موجودی پیش‌بینی شده و شمارش شده وجه نقد را بررسی کرد. پایانه فروش اودوو ۱۶ با ارائه این عملکرد مدیریت باز و بسته کردن نشست، مسئولیت‌پذیری، شفافیت و دقت در رسیدگی به پول نقد را بهبود می‌بخشد. این ویژگی به شرکت‌‌ها این توانایی را می‌‌دهد که اطلاعات مالی خود را بهتر بررسی کنند و مکانیسم قابل اعتمادی برای نظارت بر فعالیت‌‌های مربوط به پول نقد در طول چرخه فروش ارائه دهند.

 بنابراین بیایید در مورد کنترل باز و بسته شدن و سایر ویژگی‌های مربوط به پرداخت در پایانه فروش اودوو ۱۶ بحث کنیم.

«تفاوت حداکثر تنظیم شده» در پایانه فروش اودوو ۱۶ برای مدیریت دقت رسیدگی به پول نقد کار آمد است. کسب‌‌وکارها می‌توانند با استفاده از این فناوری، سطح تحمل مشخصی را برای تفاوت بین موجودی نقدی محاسبه ‌شده و وجه نقد واقعی هنگام بسته شدن نشست تعیین کنند. سازمان‌ها ممکن است با تعریف این حداکثر تفاوت، کنترل بیشتر بر عملیات مالی خود و کاهش خطر اشتباه یا بی‌ نظمی در مدیریت وجوه نقد, کشف و بررسی کنند.

 در اینجا تفاوت مجاز به عنوان ۲۰۰.۰۰۰ ریال تعیین شده است.

برنامه پایانه فروش اودوو ۱۶

 سکه/خرد تابعی است که برای مشخص کردن ارزش‌ها و مقادیر موجود در کشوی نقدی در پایانه فروش اودوو ۱۶ استفاده می‌شود، کاربران می‌توانند سکه‌ها و اسکناس‌ها را کنترل کنند و در عین‌حال پردازش پول نقد را در طول تراکنش‌ها ساده‌تر کنند. کارایی کلی و دقت رویه محل فروش با این عملکرد بهبود می‌‌یابد، که اطمینان حاصل می‌کند که صندوقداران شمارش دقیق سکه‌‌ها و صورت‌‌حساب‌های موجود برای تغییر را دارند.

اسکناس خرد

 تغییرات در حال حاضر با موفقیت پیکربندی شدند. بیایید تنظیمات جدید را ذخیره کنیم. تنظیمات بر عملکرد فروشگاه تأثیر می‌گذارد. بنابراین داشبورد وضعیت فروشگاه را نشان می‌دهد. امکان شروع یک نشست جدید از آنجا نیز وجود دارد. برای آن به داشبورد بروید و روی دکمه  نشست جدید کلیک کنید.

مبلغ نقدی یا وجهی

 هنگامی که یک جلسه جدید شروع می‌شود، یک پنجره جدید برای اضافه کردن موجودی ابتدای دوره به جلسه باز می‌شود. موجودی ابتدای دوره در ماژول پایانه فروش اودوو ۱۶ اولین مبلغ نقدی یا وجهی است که در ابتدای یک روز کاری یا شیفت کاری در صندوق موجود است. در طول آن زمان، به عنوان نقطه شروع برای تمام تراکنش های مالی انجام شده از طریق سیستم پایانه فروش عمل می‌کند.

استفاده از اسکناس‌

 در حین اضافه کردن موجودی ابتدای دوره، امکان اضافه کردن تعداد با استفاده از اسکناس‌ها وجود دارد. به این دلیل که ما تعدادی سکه در تنظیمات پیکربندی فروشگاه اضافه کردیم. بنابراین برای افزودن سکه‌های ذکر شده بر روی آیکون کوچک ماشین حساب کلیک کنید.

 افزودن سکه‌

 از پنجره باز شده، کاربران می‌توانند تعداد هر اسکناس را اضافه کنند. کل وجه نقد موجود در صندوق در قسمت جمع کل نمایش داده می‌شود. بر روی دکمه تایید کلیک کنید.

اسکناس

 سپس جزئیات پول در قسمت یادداشت‌های ابتدای دوره نشان داده می‌شود و با کلیک بر روی دکمه باز کردن نشست، موجودی ابتدای دوره ۱۵.۸۶۰.۰۰۰ ریالی را می‌توان به عنوان موجودی ابتدای دوره به نشست اضافه کرد.

جزئیات پول

 قابلیت ورود و خروج وجه نقد در پایانه فروش اودوو ۱۶ ردیابی ساده وجه نقد اضافه شده به (پرداخت نقدی) یا برداشت (خروج نقد) از کشوی صندوق وجه نقدی در طول یک شیفت را امکان‌پذیر می‌کند. این ویژگی ضمن حفظ یکپارچگی تراکنش‌های مالی، انعطاف‌‌پذیری را در پرداختن به انواع سناریوهای مرتبط با پول نقد، مانند پر کردن مجدد تغییر یا ثبت سپرده‌های نقدی، بهبود می‌بخشد.

 یکی از مزایای کارمندان این است که آنها می‌توانند از قابلیت ورود و خروج نقدی برای دریافت پول برای نیازهای خود استفاده کنند و به سرعت آن را دوباره پر کنند. بیایید آن را بررسی کنیم.

(پرداخت نقدی) یا برداشت (خروج نقد)

 پس از کلیک بر روی دکمه ورود/خروج وجه نقد، پنجره دیگری ظاهر می‌شود. در آن پنجره، کاربر می‌تواند گزینه ورود وجه نقد  یا خروج وجه نقد را انتخاب کند. هر دلیل خاصی را می‌توان در قسمت علت اضافه کرد. سپس بر روی دکمه تایید کلیک کنید.

ورود/خروج وجه نقد

خروج وجه نقد گزینه‌ای برای گرفتن پول از کشوی صندوق وجه نقدی مغازه است. روی دکمه خروج وجه نقد کلیک کنید; به رنگ قرمز ظاهر می‌شود. مقدار گرفته شده را می‌توان در قسمت مشخص شده اضافه کرد. مبلغ به‌طور خودکار منفی نشان داده می‌شود.

در اینجا کاربر دمو ۲.۵۰۰.۰۰۰ ریال می‌گیرد. بر روی دکمه تایید کلیک کنید.

کاربر دمو

هنگامی که کارمند باید مقداری پول به کشو اضافه کند، روی دکمه ورود وجه نقد کلیک کنید; که به رنگ سبز ظاهر می‌شود و مقدار آن به عنوان مقدار مثبت در نظر گرفته می‌شود.

 کارمند علیرضا غضنفری ۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال اضافه کرد. بر روی دکمه تایید کلیک کنید.

کارمند علیرضا غضنفری

مشتریان می‌توانند محصولات مورد نیاز خود را از فروشگاه انتخاب کنند. در صورتی که مشتریان محصولی را انتخاب کنند، کاربر به راحتی می‌تواند با کلیک بر روی دکمه پرداخت که به صفحه پرداخت منتهی می‌شود، پرداخت را انجام دهد.

فروشگاه

 اودوو از چهار نوع مختلف روش پرداخت پشتیبانی می‌کند: بانک، وجه نقدی، حساب مشتری و پرداخت با استفاده از پایانه‌های پرداخت.

پرداخت پشتیبانی

گرد کردن پول نقد یکی دیگر از ویژگی‌های پیشرفته است. کاربر به راحتی می‌تواند با استفاده از سکه‌ها / صورتحساب‌ها، ارزش‌ها را مدیریت کند. اما برای رضایت مشتری گرد کردن وجه نقد در پایانه فروش اودوو ۱۶  نیز امکان پذیر است.

پس از اتمام فروش، کاربر می‌تواند به سادگی با کلیک بر روی دکمه بستن که در سمت چپ بالا قرار دارد، جلسه را ببندد. 

پایانه فروش اودوو ۱۶

 قبل از بستن نشست، کنترل بستن برای یک نشست ظاهر می‌شود. مانده پایانی عبارت است از کل مقدار وجه نقد یا وجوهی که در پایان یک روز کاری یا شیفت در ماژول پایانه فروش اودوو ۱۶ پس از در نظر گرفتن همه فروش‌‌ها، بازپرداخت‌ها و سایر تراکنش‌ها در صندوق وجود دارد. نگاهی اجمالی به وضعیت پول نقد ارائه می‌دهد و به پیوند دادن اقلام موجود در ثبت به کل پیش‌بینی شده کمک می‌کند.

 جلسه پایانی شامل تمام جزئیات مانند تعداد کل سفارشات و مبلغ کل است. در اینجا از این نشست، مجموعاً از ۱ سفارش، ۲۶.۵۵۰.۰۰۰ ریال دریافت کرده است. موجودی افتتاحیه و یادداشت افتتاحیه اضافه شده، وجه نقد ورودی و مقدار وجه نقد خروجی اضافه شده مانند تصویر زیر نشان داده شده است.

فروش اودوو ۱۶

مبلغ به دست آمده با استفاده از هر روش پرداخت، همان‌طور که در تصویر زیر مشخص است، در جلسه پایانی به طور جداگانه نشان داده می‌شود.

یک علامت ماشین حساب کوچک نیز در جلسه پایانی نشان داده شده است. از آنجا کاربر می‌تواند تفاوت را با استفاده از اسکناس‌ها اضافه کند. پس روی آن کلیک کنید.

استفاده از اسکناس‌

 سپس تفاوت به روز می‌شود. جزئیات پول در بخش یادداشت‌های پایانی اضافه می‌شود.

 در اینجا وجه نقد پیش‌بینی شده ۴۲.۹۱۰.۰۰۰ ریال است. اما پول شمارش شده ۴۲.۹۰۰.۰۰۰ ریال است. بنابراین اختلاف ۱۰.۰۰۰ ریال وجود دارد. برای پایان جلسه بر روی دکمه بستن نشست کلیک کنید.

جزئیات پول

 یک پیام به کاربر هشدار می‌دهد که در پرداخت تفاوت وجود دارد. بنابراین این تفاوت در دفتر روزنامه سود و زیان می‌خواهد اضافه شود. برای ادامه روی دکمه تایید کلیک کنید. نشست بسته می‌شود.

دفتر روزنامه

 پس از بسته شدن نشست، جزئیاتی مانند آخرین تاریخ بسته شدن و آخرین موجودی نقدی به طور خودکار در داشبورد به روز می‌شوند.

بسته شدن نشست

برای اینکه بفهمیم در دفتر روزنامه چه اتفاقی افتاده است، بیایید گزارش سود و زیان را بررسی کنیم. برای رسیدن به این هدف، به ماژول حسابداری بروید و تب گزارش را انتخاب کنید. از گزینه کشویی، گزارش سود و زیان را انتخاب کنید.

 در صورتی که در پایان جلسه پولی بیش از پیش‌بینی شده جمع‌آوری شده باشد، «درآمد غیر عملیاتی» در حساب سود نشان داده می‌شود. بنابراین به عنوان درآمد یادداشت شده و در حساب سود نمایش داده می‌شود.

پایان جلسه پولی

اگر جلسه با کمترین مبلغ به پایان برسد، گزارش ضرر را نشان خواهد داد.

در نتیجه، این پست وبلاگ جزئیات باز کردن و بسته شدن کنترل‌های نقدی را در یک جلسه نقطه فروش شرح داد. موضوعات مختلفی در این بخش پوشش داده شده است، از جمله سکه در پایانه فروش، تنظیم حداکثر تفاوت، باز کردن موجودی، افزودن مبلغ، نقدی/خروجی، تفاوت نقدی، بسته شدن جلسه.

منبع:‌ cybrosys 

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
مدیریت وجه نقد ابتدای هر دوره هنگام باز و بسته کردن نشست‌های پایانه فروش اودوو ۱۶
تسهیل گستر, نگین غضنفری 07 آبان 1402
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


نحوه برنامه‌ریزی قرارهای آنلاین با برنامه تقویم Odoo 16
برنامه کاری، استراتژی است که وظایف را به منظور اولویت‌بندی زمان و دستیابی به اهداف برمی‌شمارد. روزها، ساعات و وظایف یک کارمند را توصیف می‌کند. ممکن است یک کاغذ نوشته شده، یک سند دیجیتال یا یک برنامه برای زمان‌بندی باشد. صرف‌نظر از اندازه نیروی کار یا ترکیب آن (تمام وقت، فصلی یا آزاد)، برنامه کاری برای مدیریت موثر زمان و منابع انسانی بسیار مهم است.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو