نحوه مشاهده مدیریت پروژه و حقوق دسترسی در ماژول پروژه Odoo 16

مشاهده پروژه در ماژول مدیریت پروژه Odoo 16 به افراد این امکان را می‌دهد که تصمیم بگیرند که این پروژه و وظایف آن برای چه کسانی قابل مشاهده باشد و این ویژگی را می‌توان در تنظیمات پروژه ایجاد شده مطابق شکل زیر تنظیم کرد.

مشاغل در هر اندازه باید مدیریت کاربر مؤثر و کنترل دسترسی قابل اعتماد داشته باشند. با Odoo می‌توانید امنیت داده‌ها را بهبود بخشید و مدیریت کاربر را ساده کنید.

ماژول مدیریت پروژه در Odoo یک گردش کار انعطاف‌پذیر برای زمان‌‌بندی، تخصیص نقش‌ها، ساختار پروژه‌‌ها، صورت‌‌حساب و غیره فراهم می‌کند. در این مدت، حریم خصوصی و امنیت هر سیستم مهم است. یک سیستم مدیریت حریم خصوصی تصمیم می‌گیرد که چه کسی به پروژه‌های مختلف دسترسی و دید داشته باشد. این ممکن است به مکان پروژه بستگی داشته باشد. چنین قوانین حفظ حریم خصوصی به دنبال کنندگان در درک پیشرفت پروژه و همچنین ارزیابی آن کمک می‌کند.

مشاهده پروژه در ماژول مدیریت پروژه Odoo 16 به افراد این امکان را می‌دهد که تصمیم بگیرند که این پروژه و وظایف آن برای چه کسانی قابل مشاهده باشد و این ویژگی را می‌توان در تنظیمات پروژه ایجاد شده مطابق شکل زیر تنظیم کرد.

مشاهده مدیریت پروژه

قابلیت مشاهده به سه دسته تقسیم می‌شود که عبارتند از:

1. کاربران داخلی دعوت شده

2. همه کاربران داخلی

3. کاربران پورتال دعوت شده و تمام کاربران داخلی

کاربران داخلی دعوت شده: هنگام پیگیری یک پروژه، کاربران داخلی بدون تمایز به تمام وظایف آن دسترسی خواهند داشت. در غیر این صورت، آنها فقط به وظایف خاصی که دنبال می‌کنند دسترسی خواهند داشت. کاربری با سطح دسترسی پروژه مدیر، همچنان می‌تواند به این پروژه و وظایف آن دسترسی داشته باشد، حتی اگر صراحتاً بخشی از دنبال‌ کنندگان نباشد. با این کار می‌توان به کارمندان اجازه دسترسی به پروژه یا وظایف شما را با افزودن آنها به عنوان دنبال کننده داد و کاربران پورتال از دنبال کننده‌های پروژه و وظایف آن حذف خواهند شد.

کاربران داخلی

همه کاربران داخلی: همه کاربران داخلی می‌توانند بدون تمایز به پروژه و تمام وظایف آن دسترسی داشته باشند. کاربران پورتال از لیست دنبال کنندگان پروژه و وظایف آن حذف خواهند شد.

کاربران پورتال دعوت شده و همه کاربران داخلی: همه کاربران داخلی می‌توانند بدون تمایز به پروژه و همه وظایف آن دسترسی داشته باشند. هنگام پیگیری یک پروژه، کاربران پورتال بدون تمایز به تمام وظایف آن دسترسی خواهند داشت. در غیر این صورت، آنها فقط به وظایف خاصی که دنبال می‌کنند دسترسی خواهند داشت. هنگامی که یک پروژه به عنوان فقط خواندنی به اشتراک گذاشته می‌شود، کاربر به پورتال خود هدایت می‌شود. آنها می‌توانند وظایف را مشاهده کنند، اما آنها را ویرایش نمی‌کنند. هنگامی که یک پروژه در حالت ویرایش به اشتراک گذاشته می‌شود، کاربر پورتال به کانبان وظیفه و نمای لیست فرستاده می‌شود. آنها توانایی تغییر مجموعه خاصی از فیلدهای وظیفه را دارند. در هر نمونه، یک کاربر داخلی بدون اعتبار دسترسی پروژه همچنان می‌تواند به یک کار دسترسی داشته باشد، اگر URL مربوطه به او ارائه شود.

ایجاد حساب‌‌های کاربری به کاربران امکان می‌‌دهد با خیال راحت به سیستم Odoo 16 شما دسترسی داشته باشند، تنظیمات را شخصی‌‌سازی کنند و فعالیت‌‌های آن‌‌ها را پیگیری کنند. به کاربران اجازه دسترسی مجاز می‌دهد و این امکان را برای آنها فراهم می‌کند که کارهای خود را به سرعت انجام دهند.

Odoo کاربران را به سه نوع دسته‌بندی می کند: کاربران داخلی، کاربران پورتال و کاربران عمومی.

کاربر داخلی: در این مورد، ممکن است شخص به برنامه دسترسی داشته باشد. علاوه‌براین، ما می‌توانیم دسترسی به هر ماژول را در اینجا اعلام کنیم.

کاربر پورتال: کاربری است که به پورتال‌های عملیاتی خاصی در پلت فرم Odoo دسترسی دارد. این نوع کاربر فقط به اسناد خود دسترسی دارد. دادن دسترسی مشتری یا توزیع کننده به سیستم در Odoo توسط کاربر پورتال نشان داده می‌شود.

کاربر عمومی: نوعی کاربری است که در آن شخصی ممکن است با URL از وب سایت شما بازدید کند. علاوه بر این، فقط کاربران عمومی مجاز به دسترسی هستند.

همان‌طور که در زیر نشان داده شده است، حقوق دسترسی و نقش کاربر برای ماژول‌های مختلف ممکن است از تنظیمات عمومی از طریق منوی کاربر تنظیم شود.

ماژول پروژه

برای ماژول پروژه، ما سه مجموعه از نقش‌های کاربری داریم که عبارتند از User، مدیر سیستم و None اینها نقش‌هایی هستند که در پایگاه داده Odoo برای تنظیم مجوزهای کاربر تنظیم شده‌اند. ما همچنین باید حقوق دسترسی به پایگاه داده کاربران جدید را قبل از اضافه کردن آنها تأیید کنیم. برای محافظت از امنیت پایگاه داده و جلوگیری از سوء تفاهم، این امر بسیار مهم است.

Odoo

موقعیت مدیر به کاربر اجازه می‌دهد تا کاربران را مدیریت کرده و عملکرد سیستم آنها را نظارت کند. به دلیل ادغام ماژول‌های دیگر، می‌توانید عملکرد کاربران را بر اساس نقش‌ها و حقوق آنها در شرکت یا سازمان خود تجزیه و تحلیل کنید. در اصل، Odoo در صورتی که نقش مدیریتی داشته باشید، به شما اختیار می‌دهد زیرا به مدیر اجازه می‌دهد پیکربندی کاربر را مدیریت کند. با Odoo 16، می‌توانید تنظیمات را در هر زمان تغییر دهید و پیکربندی کنید و همچنین مجوزهای دسترسی هر کاربر را در سیستم Odoo تنظیم و ارزیابی کنید.

نقش مدیر سیستم به کاربر این امکان را می‌دهد که به راحتی پروژه را مدیریت کند، روی پروژه‌های تک یا چندگانه به‌طور همزمان کار کند. تجزیه و تحلیل و جستجوی چند پروژه را انجام دهید. علاوه بر این، به مدیر این امکان را می‌دهد که پروژه ویژگی زیرکار را به صورت پروژه مدیریت کند. ایجاد وظایف فرعی چند سطحی برای مدیریت ارتباط بین وظایف، پیگیری ساعات مورد انتظار و موثر برای پیش‌‌بینی مجدد وظایف، و استفاده از اقدامات خودکار برای ارسال ایمیل‌های خودکار در وضعیت‌های مختلف: تأیید بلیط، نظرسنجی رضایت مشتری و غیره.

مجموعه بعدی نقش‌ها

مجموعه بعدی نقش‌ها برای ماژول پروژه کاربر است. نام کاربری و رمز عبور برای شناسایی افراد خاص استفاده می‌شود. همه کارگران شرکت از Odoo استفاده نمی‌کنند، اما هر کسی که این کار را می‌کند کاربر یک برنامه Odoo محسوب می‌شود. نقش‌های کاربر گردش کار کارآمد را آسان می‌کند و بهره‌وری کاربر را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.


کاربران می‌توانند از طریق نقش‌‌های امنیتی کاربر Odoo به ماژول‌های لازم دسترسی داشته باشند و عملکرد ماژول را می‌توان بر اساس نقش‌‌ها و انتخاب‌‌های مدیریتی مدیریت کرد. نقش کاربر برای ماژول پروژه به پروژه‌های ایجاد شده، وظایف و بخش گزارش دسترسی پیدا می‌کند. همان‌طور که در زیر نشان داده شده است، کاربر برای دسترسی به بخش پیکربندی و تنظیمات ماژول پروژه محدود خواهد شد.


مجموعه بعدی نقش‌ها None هستند، زمانی که برای کاربر پیکربندی می‌شوند، که در زیر گزینه حقوق دسترسی در فرم کاربر، همان‌طور که در زیر مشاهده می‌کنید، امکان‌‌پذیر است.


هنگامی که نقش به صورت None تنظیم می‌شود، کاربر مربوطه به ماژول پروژه و عملکرد آن مانند شکل زیر دسترسی نخواهد داشت.

در ماژول Odoo 16 پروژه حقوق مشاهده و دسترسی پروژه به این صورت مدیریت می‌شود.

منبع: cybrosys


اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
نحوه مشاهده مدیریت پروژه و حقوق دسترسی در ماژول پروژه Odoo 16
تسهیل گستر, نگین غضنفری 29 آذر 1402
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


چگونه برای تولید محصولات خود با Odoo 16 برنامه‌ریزی کنید
برای بهینه‌سازی عملیات و افزایش بهره‌وری، کسب‌وکارها به نرم‌افزار مدیریت تولید نیاز دارند. مدیریت مؤثر منابع برای شرکت‌‌ها در اقتصاد بی‌‌نظیر امروزی مهم است. نرم‌افزار طراحی شده برای عملیات تولیدی اغلب برای کنترل رشد درآمد و سودآوری استفاده می‌شود. سیستم‌های (ERP برنامه‌ریزی منابع سازمانی)، که کنترل کاملی بر تمام فعالیت‌‌های تجاری ارائه می‌‌دهند، به طور خاص برای تولید ایجاد شده‌اند.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو