آموزش وبمستر Search Appearance

همانطور که در بخش قبلی از سری آموزش های وبمستر اشاره شد به آموزش Search Appearance می پردازیم و اینکه اصلا چرا نام این مورد را Appearance یا ظاهر جستجو نام گذاری کرده اند.

همانطور که در بخش قبلی از سری آموزش های وبمستر اشاره شد به آموزش Search Appearance می پردازیم و اینکه اصلا چرا نام این مورد را Appearance یا ظاهر جستجو نام گذاری کرده اند.

آموزش وبمستر Search Appearance

از زمان تغییر نام تجاری Google Webmaster Tools در سال ۲۰۱۵، جهان به گوگل سرچ کنسول معرفی شد. پس از معرفی، صنعت سئو از آن به طرق مختلف استفاده کرده است. از بررسی بک لینک گرفته تا اجرای ۳۰۱ تغییر مسیر، کنسول جستجوی گوگل می‌تواند به کمپین شما کمک کند. با این حال افراد زیادی وجود دارند که نمی‌توانند عملکردهای Google Search Console را به درستی درک کنند.

با هر به روزرسانی که ارائه می‌شود وظیفه ما به عنوان یک سئوکار این است که استراتژی‌های خود را بر اساس آن‌ها تطبیق دهیم. ابزارهایی مانند Google Search Console از طریق ویژگی‌های مختلف موجود در آن مدیریت آنالیز وب سایت ما را آسان می‌کند. اما یکنواختی در استفاده مکرر از این ابزار نتیجه‌ای رو به پیشرفت برای وب سایت ما نخواهد داشت. برای کمک به شما در زمینه آموزش وبمستر Search Appearance چند مورد را برای مثال ذکر خواهیم کرد تا بیشتر با آموزش وبمستر Search Appearance آشنا شوید.

حتما بخوانید: وبمستر چیست؟

Search Appearance وبمستر

بخش ظاهر جستجو در Google Search Console می‌تواند کارهای زیادی را برای ما انجام دهد. از پیاده‌سازی ساختار یافته داده‌ها تا بررسی‌های تکراری متا تگ، برای کمپین SEO ما حیاتی است. کافیست بر روی دکمه برگه Search Appearance در نوار منو در سمت چپ کلیک کرده و گزارشات و ابزارهای داخل آن را مرور کنید.

داده‌های ساختاری زیر بخش ظاهر جستجو بر پیاده‌سازی و تجزیه و تحلیل داده‌های ساختار یافته متمرکز است. پس از وارد کردن کد داده ساختار یافته در وب سایت خود، به این آدرس بروید: کنسول جستجویGoogle> جستجوی ظاهری Data> داده‌های ساختار یافته برای بررسی هرگونه خطایی که احتمالاً مرتکب شده اید. در مقاله آموزش Structured Data بیشتر به این موضوع پرداخته ایم.

    Rich Cards

Rich Cards یکی از بهترین روشهای معرفی شما در) SERPصفحات نتایج موتور جستجو) است. بیشتر این‌ها شامل دستور العمل ها، دوره ها، فیلم‌ها یا مشاغل است. اگر اهل SEO هستید که برای داشتن کارت Rich سخت کار می‌کنید، ممکن است تمایل داشته باشید از Google Search Console برای بررسی و آنالیز استفاده کنید و خطاها را ببینید. اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید حتما مقاله آموزش Rich Cards  و Rich Cards چیست را مطالعه نمایید.

    Data Highlighter

غیرقابل انکار است که داشتن Data Highlighter می‌تواند CTR وب سایت شما را افزایش دهد. بنابراین لازم است وب سایت‌هایی که دارای رویدادها، بررسی ها، محصولات و خدمات هستند از Google Search Console’s Data Highlighter استفاده کنند. در این جا نحوه استفاده از آن آمده است: به کنسول جستجوی Google بروید > Search Appearance > Data Highlighterروی دکمه «شروع برجسته سازی» کلیک کنید. انتخاب کنید که کدام گزینه برجسته شود و با استفاده از ماوس، عناصر صفحه را برجسته کرده و سپس آن‌ها را با عناصر لازم جفت کنید. پس از آن، نتایج را در بخش Highlighter داده مشاهده خواهید کرد. در مقاله آموزش Data Highlighter توضیحات کامل تری را آورده ایم.

سوالات متداول درباره آموزش وبمستر Search Appearance

1- Search Appearance در سرچ کنسول چیست؟

در واقع می‌شود گفت که وبمستری یک شغل است و عنوان وبمستر به شخصی اطلاق داده می‌شود که وظیفه و مسئولیت مدیریت یک وب سایت اعم از وب سایت‌های کوچک و بزرگ را بر عهده گرفته است.

2- داده‌های سرچ کنسول چیست؟

Google Search Console یک سرویس رایگان است که توسط Google ارائه می‌شود و به شما کمک می‌کند حضور سایت خود را در نتایج جستجوی Google نظارت، حفظ و عیب‌یابی کنید. به شما نشان می‌دهد که کدام سایت‌ها به وب سایت شما لینک داده اند. عیب‌یابی مشکلات AMP، قابلیت استفاده از تلفن همراه و سایر ویژگی‌های جستجو را شامل می‌شود.

3- سرچ کنسول در سئو چیست؟

کنسول جستجوی Google Webmaster Tools ابزاری رایگان تحت وب برای مدیران وب است که می‌تواند آمار نمایه‌سازی و خزنده را از Googlebot ردیابی کند و در عین حال معیارهایی را برای کمک به بهینه‌سازی وب سایت برای مشاهده ارگانیک ارائه دهد.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
آموزش وبمستر Search Appearance
تسهیل گستر, بابک شعبانی 22 اردیبهشت 1400
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


آموزش رفع خطا HTML Improvements وبمستر گوگل
در این مقاله میخواهیم به آموزش رفع خطا HTML Improvements در وبمستر گوگل بپردازیم که ما را در بهینه سازی سایت راهنمایی می کند.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو