استراتژی های تولید محتوا در اینترنت

آمار های ارائه شده در طی سال های اخیر اهمیت تولید محتوا در اینترنت را نشان می دهد. و چیدمان یک استراتژی ویژه در جهت پیشبرد اهداف بازاریابی در مورد...

 آمار های ارائه شده در طی سال های اخیر اهمیت تولید محتوا در اینترنت را نشان می دهد. و چیدمان یک استراتژی ویژه در جهت پیشبرد اهداف بازاریابی در مورد... 

تقریبا 90 درصد از کسب و کارها در حال حاضر از تولید محتوا

در اینترنت برای تولید لینک‌‌های ورودی در جهت کنترل و هدایت کاربران به سمت خود، استفاده می‌کنند. هدف تمامی شرکت ها اثبات کسب و کارشان به لطف تولید محتوا در اینترنت است. با رشد این حوزه، بازاریابی به این شیوه، طی هر سال جدید تغییرات محسوسی می یابد.

آمار های ارائه شده در طی سال های اخیر اهمیت تولید محتوا در اینترنت را نشان می دهد. و چیدمان یک استراتژی ویژه در جهت پیشبرد اهداف بازاریابی در مورد کسب و کار مذکور باید در وهله اول صورت پذیرد. چرا که اکثر افراد بعد از ورود به این حوزه، بیش از پیش به یادگیری بهتر و بیشتر در مورد آن ترغیب می شوند. وبلاگ نویسی، تولید پادکست، ضبط ویدیو زنده، و غیره، به رساندن پیام شرکت و کسب و کار شما به شیوه‌ای که ارزشمند، دارای بار آموزشی و غنی برای مخاطبان است، کمک می‌کند.

آماده سازی محتوا یکی از مراحل مهم استراتژی محتوا

آماده سازی محتوا یکی از مراحل مهم استراتژی محتوا

تولید محتوا بخش کوچکی از فرآیند است و ابتدا آماده سازی محتوا است. قبل از ایجاد هر نوع محتوا، مهم است که واقعاً برای کار پیش رو آماده شوید تا بتوانید به آرامی به مراحل بعدی فرآیند نزدیک شوید و دقیقاً بدانید که قصد شما از تولید محتوا چیست و چگونه برنامه ریزی می کنید که محتوا را زنده کنید.

برخی از مراحل آماده‌سازی که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم، وظایفی هستند که باید یک بار در نظر بگیرید و سپس می‌توانید آن‌ها را برای هر محتوایی که در آینده ایجاد می‌کنید اعمال کنید. هدف نهایی مرحله آماده سازی این است که اطمینان حاصل شود که هر قطعه محتوایی که ایجاد می کنید با برند کلی شما سازگار است و با پیمودن مراحل آماده سازی می توانید محتوا را کارآمدتر و بدون زحمت تولید کنید.

اول از همه در استراتژی محتوا، برای آماده شدن برای ایجاد محتوای عالی، باید بدانید که برای تولید محتوای عالی چه چیزی لازم است. به هر حال، اگر محتوا چیزی جز عالی نیست، اصلاً چه فایده ای دارد؟

محتوای عالی را می توان با پارامترهای مختلفی تعریف کرد، اما در نهایت، محتوا زمانی عالی است که به مخاطبان خود ارزش ارائه کند. محتوای عالی می‌تواند سرگرم‌کننده باشد، می‌تواند مفید، آموزنده، خنده‌دار، جدی، کوتاه، طولانی و ... باشد.

محتوای عالی

محتوای عالی محتوایی است که:

درک آنچه که مخاطب می خواهد

درک اینکه چه چیزی محتوا را قابل اشتراک‌گذاری می‌کند

درک اینکه محتوا چگونه پیام شما را منتقل می کند

درک نحوه هدایت رفتاری که نیاز دارید و

مهمتر از همه برای کسب و کارها، محتوای عالی باید اهداف تجاری شما را برآورده کند. یعنی افزایش روابط، تبدیل و حفظ مشتری. بنابراین، اولین قدم شما در فرآیند استراتژی محتوا، آماده شدن برای تولید محتوای عالی است. برای انجام این کار، در نظر بگیرید که محتوای شما چگونه ارزشی را برای مخاطبان شما فراهم می کند و سپس هر بار که یک قطعه محتوا ایجاد می کنید، آن را اجرا کنید.

انواع مختلف محتوا

در مرحله بعد، مهم است که انواع مختلف محتوای موجود را درک کنید تا بتوانید تصمیم بگیرید کدام نوع برای برند شما مناسب است. انجام این کار به شما کمک می کند تا پیام خود را به بهترین شکل ممکن و به گونه ای که مخاطبان شما بیشترین استقبال را برای مصرف آن دارند، منتقل کنید.

درک روش های مختلف ارائه محتوا

به مخاطبان اهمیت دارد زیرا ویژگی های مهم محتوای شما مانند نحوه قالب بندی مقالات، طول مناسب مقاله، بهترین سبک نوشتاری و غیره را مشخص می کند. بسیار مهم است که این جزئیات را از قبل در نظر بگیرید تا بتوانید محتوای خود را متناسب با سبک مقاله ایجاد کنید.

این یک مرحله آماده سازی است که باید هر بار که قصد تولید محتوا دارید در نظر بگیرید. ابتدا در مورد موضوعی که به آن می پردازید فکر کنید و اینکه چگونه می توان آن را به بهترین نحو به مخاطبان خود منتقل کرد، سپس تصمیم بگیرید که کدام یک از انواع محتوا بهترین راه برای ارائه آن به مخاطبان شما خواهد بود و سپس در نهایت، محتوای مناسب را ایجاد کنید.

رایج ترین انواع محتوا

اینها رایج ترین انواع محتوایی هستند که می توانید برای مقالات آنلاین تولید کنید:

  • Call to Action Post: این نوع پست برای ترغیب خواننده به انجام یک اقدام خاص طراحی شده است.

  • مطالعه موردی: تجربه شخصی خود هم موفقیت ها و هم چالش ها را به اشتراک بگذارید. سفر، آموخته ها و یافته های خود را برای کمک به دیگرانی که مسیر مشابهی را دنبال می کنند به اشتراک بگذارید.

  • پست داستانی: داستانی را به اشتراک بگذارید که به خواننده هشدار می دهد که چه کاری انجام ندهد.

  • چک لیست: یک مشکل رایج یا نادیده را ارائه دهید و راه حل های گام به گام برای آن مشکل ارائه دهید.

  • پست رقابتی یا هدیه: یک محصول یا خدمات را با ترغیب خواننده به شرکت در رقابت تبلیغ کنید.

  • پست الهام بخش یا تشویق کننده: یک داستان الهام بخش را به اشتراک بگذارید که برای تشویق خواننده طراحی شده است.

  • پست راهنما: یک راهنمای مفید برای محصولات یا خدمات ارائه دهید تا به خواننده کمک کند تا بهترین انتخاب ممکن را برای هر چیزی که به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد آن است داشته باشد.

  • پست آموزشی: به خواننده آموزش دهید که چگونه کاری را انجام دهد یا به آن دست یابد.

  • پست تعاملی: از خوانندگان دعوت کنید تا در یک فعالیت یا کمپین شرکت کنند.

  • مصاحبه: با شخصی مصاحبه کنید و او را در وبلاگ خود معرفی کنید.

فهرست پست: یک پست فهرستی محتوای مقاله را در قالبی به راحتی قابل خواندن و هضم فهرست می کند تا خوانندگان بتوانند به راحتی مقاله را مرور کنند. عناوین پست های لیست اغلب شامل اعداد در آنها می شود، به عنوان مثال: "25 قالب زیبای اینستاگرام برای تجارت آنلاین شما" و موارد مورد بحث را در سراسر پست فهرست کنید.

  • گزارش خبری: یک گزارش خبری در مورد چیزی مرتبط با برند خود بنویسید.

  • پرسش و پاسخ: یک پست در قالب «پرسش و پاسخ» بنویسید تا به خواننده کمک کند مفهومی را بهتر درک کند.

  • جمع بندی: محصولات، خدمات، رویدادها، ویژگی ها و غیره مرتبط یا رقیب را در یک پست وبلاگ خلاصه و مقایسه کنید.

  • منابع پیشنهادی: منابعی را به خواننده پیشنهاد کنید تا به آنها در حل یک مشکل خاص کمک کند.

رابطه مستقیم میزان تولید محتوا در اینترنت با سرازیر شدن ترافیک بیشتر

نکته ی نخستی که باید از آن آگاه شوید این است، که تولید محتوا در اینترنت به طور تخصصی و روزانه انتخابی است؛ که توسط برخی کسب و کارها انجام می گیرد. با این وجود، نام‌های تجاری کوچک‌تر که می‌توانند با ارائه محتوای مناسب و با کیفیت رقابت کنند؛ باید به حل کردن مشکلات مخاطب در قالب تولید محتوا منظم، کمک کنند.

طبق نظر ارائه شده توسط Hubspot، شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف دارای ۴۳۴ درصد صفحات ایندکس نسبت به کسب و کارها بدون بلاگ هستند. همانطور که تولید محتوا در اینترنت را افزایش خواهید داد؛ گوگل هم به افزایش رتبه صفحه شما ادامه خواهد داد. و این کار را برای مخاطبان آسان‌تر می‌کند تا شما را برای دریافت خدمات بهتر بیابند.

جالب است بدانید که، تقریبا نیمی از افراد ۱۸ تا ۴۹ ساله در حال حاضر بیشتر اخبار خود را به صورت آنلاین دریافت می‌کنند. پس مطمئن شوید که مخاطب به دنبال چه نوع مطالب است. سپس در همان مورد تولید محتوا در اینترنت و شبکه های اجتماعی خویش را افزایش دهید.


چیدمان استراتژی تولید محتوا در اینترنت با آگاهی

وب سایت هایی که از راه تولید محتوا در اینترنت کسب درآمد می کنند، کم نیستند. در عین حال وب سایت هایی که به لطف استراتژی خود به شهرت کافی رسیده اند کم نیستند. و همین مسئله آنها را به یک مرجع کامل تبدیل کرده است. این نوع وب سایت ها محتوا تکراری ندارد؛ در عین حال که بر کلمات کلیدی اصلی و مرتبط خود تمرکز کرده اند. این برند ها از اصول خبره و آگاه بودن از موضوعات مختلف بهره مند هستند.

ارائه مطالب غنی و کاملا معتبر در دستور کار آن ها قرار دارد. به همین جهت می توان یک برند خاص را به راحتی به خاطر سپرد. و در عین حال بسیاری از برند های مربوط به کسب و کارهای مختلف در تلاش برای رسیدن به این مرحله، در جایگاه ابتدایی تعیین استراتژی محتوا جا مانده اند. به همین سبب مخاطب نباید گمان کند که با یک شخصیت مصنوعی و محتوای سفارشی پیش رو است. ایجاد تعامل با آگاهی کامل کلید اصلی رمز این مرحله است.

تعیین موضوعات اصلی و منابع معتبر استراتژی تولید محتوا در اینترنت

بخش اصلی ماجرای تعیین استراتژی به این بخش مربوط می شود. این بخش حتی می تواند بسیار جالب و حساس نیز باشد. این موضوع با پاسخ به این پرسش معین می شود که، در حال انجام چه کاری هستیم؟ چه موضوع و محتوایی در سطح اینترنت می تواند با توجه به کسب و کار ما ارائه شود؟ به طبع پیدا کردن مسیر تولید محتوا در اینترنت برای هر کسب و کاری از این بخش آغاز می شود.

این مسئله با یافتن منابع معتبر و اصلی زبان های بیگانه، نیز شکل بهتری می یابد. افزایش آگاهی و نظم در تولید محتوا و موضوعاتی که با توجه به خلاقیت و تنوع باید ارائه شوند؛ به روال مشخصی می رسند. البته درگیر کردن موضوعات در یک حیطه ی خاص مجاز نیست. با این حال تجزیه و تحلیل روند تولید محتوا در اینترنت باید از همان ابتدای امر صورت گیرد. مرحله ی بعدی در این مسیر نیز تعیین اولویت هایی است که برای ارائه محتوا در نظر می گیریم.


اهمیت دسته بندی و اولویت بندی استراتژی تولید محتوا در اینترنت

بخش دیگری از روند پیگیری نظم و آگاهی از آنچه که قصد داریم، به مخاطب یا مشتری عرضه نماییم؛ دسته بندی در تولید محتوا در اینترنت است. با تعیین این مرحله می توانیم مطمئن شویم؛ که چه مواردی باید همواره و حتی روزانه در وبسایت یا شبکه های اجتماعی قرار گیرند. و چه موضوعاتی با درجه ی تنزل یافته تر در جایگاه های بعدی برای تولید محتوا در اینترنت قرار می گیرند.

شناسایی این دسته بندی از شکل گیری و چیدمان روند آرام کسب صلاحیت لازم برای کسب رتبه بالاتر در میان رقبا از سوی مخاطب انجام می شود. مخاطبی که این ویژگی را در محتوا و موضوعات یک کسب و کار بیابد؛ همواره به آن اعتماد خواهد نمود.

عنوان محصولات

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
استراتژی های تولید محتوا در اینترنت
تسهیل گستر, بابک شعبانی 25 مرداد 1401
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


با چند نکته ساده از تمیز بودن لیست ایمیل خود مطمئن شوید!
پس از ایجاد لیست مخاطبین ایمیل خود، برای حفظ نرخ تعامل و تحویل پذیری خوب، باید مطمئن شوید که همیشه یک لیست ایمیل تمیز دارید. هدف از ایجاد یک لیست ایمیل، ارسال اطلاعات مفید به افرادی است که مایل هستند پیام های شما را دریافت کنند.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو