با چند نکته ساده از تمیز بودن لیست ایمیل خود مطمئن شوید!

پس از ایجاد لیست مخاطبین ایمیل خود، برای حفظ نرخ تعامل و تحویل پذیری خوب، باید مطمئن شوید که همیشه یک لیست ایمیل تمیز دارید. هدف از ایجاد یک لیست ایمیل، ارسال اطلاعات مفید به افرادی است که مایل هستند پیام های شما را دریافت کنند.

پس از ایجاد لیست مخاطبین ایمیل خود، برای حفظ نرخ تعامل و تحویل پذیری خوب، باید مطمئن شوید که همیشه یک لیست ایمیل تمیز دارید. هدف از ایجاد یک لیست ایمیل، ارسال اطلاعات مفید به افرادی است که مایل هستند پیام های شما را دریافت کنند. اما باید در نظر داشته باشید، اگر آن ها برای دریافت پیام های شما ثبت نام می کنند، به این منظور نیست که تمام پیام های شما را باز می کنند.

چگونه از تمیز بودن لیست ایمیل خود، مطمئن باشیم؟

بسیاری از بازاریابان تلاش میکنند به هر نحوی مخاطبان بیشتری در لیست خود ثبت نام کنند و این کاملا منطقی است. شما سعی دارید تا آنجا که ممکن است برای گسترش کسب و کار خود به افراد بیشتری برسید. اما، تنها فکر کردن به رشد لحظه ای لیست و گسترش آن به هر نحوی، کار درستی نیست. شما نمی خواهید لیستی از مخاطبینی داشته باشید که هیچ علاقه ای به محصولات و یا خدمات شما ندارند. چرا که با ارسال ایمیل به مخاطبینی که علاقه ای به پیام های شما ندارند، وقت خود را هدر می دهید و حتی ممکن است به اعتبار فرستنده خود آسیب بزنید. برای اینکه مطمئن باشید ایمیل های خود را برای افراد درست ارسال می کنید، حتما به موارد زیر توجه کنید:

  •     نرخ تعامل: اگر در کمپین های ایمیل خود مرتباً Open-rate و Click-rate کمی دارید، یکی از مشکلات می تواند این باشد که لیست شما در کل مخاطبین مناسب و درستی ندارد.

  •     نرخ شکایت: شکایات هرزنامه/ اسپم و لغو اشتراک از جمله دلایل واضح برای نداشتن لیست ایمیل تمیز است. این نرخ نشان می دهد مخاطبین شما علاقه ای به دریافت ایمیل های شما ندارند.

  •     تحویل پذیری: تحویل پذیری نامناسب ایمیل می تواند یکی دیگر از دلایل تمیز نبودن لیست ایمیل شما باشد. این مشکل می تواند به علت آدرس های ایمیل نادرست، ناموجود و غیره به وجود بیاید. 


 در صورت بروز مشکل در هر کدام از موارد ذکر شده، نگاهی به لیست ایمیل خود بندازید و آن را از مخاطبینی که باعث ایجاد مشکل شده اند، تمیز کنید. با این کار می توانید اطمینان حاصل کنید که ایمیل های خود را برای افراد درستی ارسال می کنید. برای کمک به شما، در اینجا 7 نکته برای داشت یک لیست ایمیل تمیز با مخاطبین فعال و علاقمند آورده شده است.

7 روش برای تمیز نگه داشتن لیست ایمیل

۱. لیست ایمیل نخرید

استفاده از لیست های ایمیل خریداری شده می تواند شما را به دردسر بندازد. بعلاوه استفاده از این نوع لیست ها، از نظر اخلاقی درست نبوده و فایده چندانی هم برای شما نخواهد داشت.  همچنین، ارسال ایمیل به افرادی که جزو مشترکین شما نیستند، می تواند منجر به تعامل نامناسب با ایمیل های شما شود. ناگفته نماند که شکایات هرزنامه و لغو اشتراک زیاد می تواند به مرور زمان اعتبار فرستنده شما را تحت تأثیر قرار دهد و این قابلیت تحویل ایمیل را به خطر می اندازد.

۲. به طور منظم ایمیل ارسال کنید

برقراری ارتباط با مشترکین یکی دیگر از راه های مناسب برای اطمینان از تمیز بودن لیست ایمیل شماست. ایمیل های پراکنده می تواند مشترکان شما را گیج کند. با این کار احتمال مسدود شدن ایمیل های شما افزایش می یابد و حتی ممکن است توسط افرادی که مدت هاست در لیست شما ثبت نام کرده اند، به عنوان اسپم شناخته شوید. برای شروع مناسب ارتباط خود با مشترکان جدید، یک ایمیل خوش آمد گویی با استفاده از اتوماسیون بازاریابی تنظیم کنید. این کار می تواند ارزش شما را خاطر نشان کرده و همچنین انتظارات مشترکان شما را نیز براورده کند. پس از آن، حداقل ماهی یک بار پیام ارسال کنید تا مخاطبین تان شما را فراموش نکنند. برخی از شرکت ها برای ایجاد نظم بیشتر حتی در فواصل قابل پیش بینی (برای مثال یک روز مشخص در هر هفته، اول هر ماه، پایان هر سه ماهه و غیره) ایمیل ارسال می کنند.


۳. با مخاطبین بر اساس تعاملات شان ارتباط برقرار کنید

قرار نیست مشترکین به هر استراتژی کمپین پاسخ دهند. برای اطمینان از تمیز بودن لیست خود، مشترکین را بر اساس فعالیت و تعاملات شان از هم جدا کنید و کمپین های خود را مطابق با هر گروه ارسال کنید. با انجام این کار می توانید ارتباطات خود را با مشترکین بهبود ببخشید و درک بهتری هنگام تعامل با آن ها داشته باشید. مشترکان فعال به طور مکرر ایمیل ها را باز می کنند و با محتوای موجود در آن درگیر می شوند. تقسیم بندی این افراد به شما این امکان را می دهد تا :

  •     با محتوای اختصاصی، تخفیف، هدایا و سایر تبلیغات به آن ها پاداش دهید.

  •     از نفوذ آن ها در کمپین های ارجاع برای جذب افراد دیگر به سایت خود استفاده کنید.

  •     از مصرف کنندگان فعال محتوای خود بازخورد بگیرید تا ببینید آیا پیشنهادی برای بهبود دارند یا خیر.

مشترکین با تعامل کم به ندرت ایمیل را باز می کنند و زمان کمی را صرف می کنند تا به تعامل با محتوای داخل ایمیل بپردازند. کاهش تعامل آن ها با ایمیل های شما، می تواند توسط عوامل مختلفی ایجاد شود. اما با این حال، هنوز هم می توانید به آن ها پیام دهید، اکر :

    استراتژی های کمپین جدید را آزمایش کنید. این کار می تواند به معنای استفاده از محتوای جدید برای جلب توجه آن ها یا کمپین های با فرکانس پایین باشد.

    درباره اینکه چرا آن ها درگیر نشده اند بازخورد کسب کنید تا بهتر بفهمید چه کاری می توانید برای بهبود آن انجام دهید.

Hard Bounce و Soft Bounce های مداوم را حذف کنید

۴. Hard Bounce و Soft Bounce های مداوم را حذف کنید

ارسال کمپین های ایمیل به آدرس هایی که نمی توانند آن ها را دریافت کنند، هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. زمانی که یک ایمیل تحویل داده نمی شود، بانس “Bounce” اتفاق میفتد.  بانس می تواند به دلایل مختلف ایجاد شود و به همین دلیل دو نوع بانس داریم :

  •     Hard Bounce

  •     Soft Bounce

 هنگامی که ایمیل های شما به علت آدرس ایمیل نا معتبر تحویل داده نمی شود، Hard Bounce اتفاق می افتد. این اتفاق ممکن است به دلیل اشتباه تایپی هنگام ثبت نام مشترک رخ دهد و یا ممکن است به این معنی باشد که آدرس ایمیل موردنظر دیگر وجود ندارد. هرگونه آدرس ایمیل که منجر به Hard Bounce می شود را حذف کنید تا از بروز این نوع بانس در ایمیل های آینده نیز جلوگیری کنید. 

Soft Bounce معمولاً به این معنی است که ایمیل به دلیل مشکلات موقتی ارسال نشده است. این مشکلات می توانند یک مسئله سرور یا یک صندوق ورودی پر باشد. اما اگر زمانی چند Soft Bounce برای یک آدرس ایمیل خاص دریافت می کنید، بهتر است که این آدرس ایمیل را از لیست خود حذف کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره چگونگی کاهش Bounce-rate خود، کلیک کنید.

۵. آدرس های ایمیل عمومی را حذف کنید

کمپین های ایمیل شما باید حاوی اطلاعات مفید برای مشترکان باشد و به همین دلیل هرچه محتوای ایمیل شما بیشتر مرتبط باشد، احتمال تعامل آن ها با کمپین های شما بیشتر می شود. با این حال، اگر لیست شما شامل آدرس های ایمیل عمومی است، آن ها را از لیست ایمیل خود حذف کنید. چرا که ارسال محتوا به این آدرس های ایمیل بی فایده بوده و معمولاً توسط فیلترهای اسپم مسدود یا توسط شخصی که حساب را کنترل می کند به صورت دستی حذف می شود.در واقع شما به افراد واقعی دسترسی ندارید. با حذف این آدرس ها می توانید روی ارسال ایمیل به مشترکین واقعی در لیست خود تمرکز کنید. با این کار هم ایمیل های خود را برای افراد مناسب ارسال می کنید و هم تعامل خود را بهبود می بخشید.


۶. برای بدست آوردن مشترکین علاقمند از Double Opt-In استفاده کنید

اعمال یک  Double Opt-In، این اطمینان را به شما می دهد که شما فقط افراد علاقمند را در لیست ایمیل خود قرار می دهید. با استفاده از Double Opt-In، مشترکین پس از وارد کردن اطلاعات در سایت شما، یک ایمیل تأیید دریافت می کنند. این ایمیل تأیید حاوی لینکی است که آن ها باید برای تأیید اشتراک خود قبل از اضافه شدن به لیست شما، روی آن کلیک کنند. اگر برای دریافت ایمیل های شما، علاقه ای نشان ندهند، روی لینک موجود در ایمیل کلیک نمی کند، و به همین ترتیب به لیست شما هم اضافه نمی شوند.

از مزایای استفاده از Double Opt-In :

    Hard Bounce ها را کاهش می دهد : با درخواست مشترکین برای تأیید آدرس ایمیل خود، استفاده از آدرس های ایمیل جعلی یا آدرس هایی که متعلق به آن ها نیست، به حداقل می رسد. همچنین همانند یک سیستم خود-ایمن برای آدرس های ایمیلی که اشتباه تایپ شده اند، عمل می کند. در نتیجه، ایمیل های شما همواره به آدرس ایمیل های درست ارسال می شوند.

    نرخ تعامل را با ایمیل های بعدی بهبود می بخشد: با افزودن یک مرحله تأیید دوم، مشترکانی که با بی میلی ثبت نام کرده اند را حذف می کنید. اگرچه مشترکان کمتری دریافت خواهید کرد، اما در عوض مشترکان فعال بیشتری دریافت خواهید کرد. این افراد قطعاً به محتوای شما علاقه مند هستند و نرخ تعامل شما را بهبود می بخشند.

    قابلیت تحویل ایمیل در آینده را بهبود می بخشد: هنگامی که مشترکان جدید منتظر یک ایمیل تأیید از شما هستند، آن ها در صندوق ورودی خود به دنبال آن هستند. اگر به پوشه اسپم ارسال شود، می توانند آن را پیدا کنند و به صندوق ورودی خود منتقل کنند.

 

۷. لیست ایمیل های خود را با یک کمپین Re-Opt-In تمیز کنید

اگر چندین سال است که در حال افزایش لیست خود هستید، ممکن است مخاطبانی داشته باشید که دیگر نسبت به دریافت ایمیل های شما علاقمند نباشند. یک راه عالی برای اطمینان از اینکه مشتاق ترین و علاقه مندترین مشترکان را دارید، ارسال یک کمپین Re-Opt-In است. برای مشترکینی که کم فعالیت می کنند یا غیر فعال اند، ایمیل ارسال کنید و از آن ها بخواهید در صورت تمایل در لیست شما باقی بمانند. در غیر این صورت آن ها را از لیست خود حذف کنید. اگرچه ممکن است شما مایل به حذف مشترکان از لیست خود نباشید، اما به خاطر داشته باشید این روش بسیار خوبی برای اطمینان از این است که لیست ایمیل شما فقط شامل افرادی است که می خواهند از شما ایمیل دریافت کنند.

شروع به تمیز کردن لیست ایمیل خود کنید

اکنون که می دانید چگونه لیست ایمیل خود را در وضعیت خوبی نگه دارید، می توانید با اطمینان خاطر به ارسال ایمیل های خود ادامه دهید. با این حال، این نکات، روش های یکبار مصرف نیستند. شما همیشه باید به عملکرد کمپین های خود و راه هایی که می توانید از طریق آن ها پیشرفت کنید، توجه کنید. هچنین به شما این امکان را می دهد که با مشترکان خود رابطه مثبتی برقرار کنید و به ارائه اطلاعات مربوطه ادامه دهید.

عنوان محصولات

اسنیپت محصولات برتر شما در اینجا نمایش داده می شود ... این پیام نمایش داده می شود زیرا شما هم آپشن فیلتر و تمپلیت را تنظیم نکرده اید.

مشاوره

این فرصت را دارید که از مشاوره رایگان تسهیل گستر استفاده نمائید.
با چند نکته ساده از تمیز بودن لیست ایمیل خود مطمئن شوید!
تسهیل گستر, بابک شعبانی 24 مرداد 1401
این پست را به اشتراک بگذار
بایگانی
ورود | ثبت نام افزودن نظر


راهکارهای ایجاد یک استراتژی موثرتر برای ایمیل مارکتینگ
اگر به تازگی وارد ایمیل مارکتینگ شده اید، یا فقط به دنبال روش های اساسی برای ایجاد یک استراتژی ایمیل مارکتینگ موثرتر هستید، این متن می تواند کمک بزرگی به شما کند.
ارتباط با ما +
چت آنلاین
تماس با ما
دفتر تبریز: 041-51288000
دفتر تهران: 021-91012569
درخواست مشاوره و یا دمو